اخبار

۴۵ درصد ترافیک سرور های تلگرام مربوط به ایران می باشد

طبق آخرین آمار در دسترس از نرم افزار تلگرام و کاربری آن در سطح جهانی که توسط مؤسسه Digital Marketing State/Strategy منتشر شده است، تعداد کاربران تلگرام در سطح جهان تا ماه می‌به بیش از ۶۲ میلیون کاربر رسیده است. تعداد کاربران فعال این شبکه روزانه برابر با حدود ۱۵ میلیون نفر و تعداد پیام‌های مخابره شده در هر روز به شکل میانگین برابر با ۱۲ میلیارد پیام است.این آمارها نشان می‌دهد که حدود ۴۵ درصد از کل ترافیک انتقالی با سرورهای تلگرام مربوط به ایران می باشد.
به شکل متوسط در هر هفته، یک میلیون کاربر به جمع کاربران تلگرام افزوده می‌شود که تقریبا در هر روز برابر با ۲۲۰ هزار نفر است و تعداد دانلود این نرم افزار طی آخرین هفته مورد محاسبه از سوی این مؤسسه برابر با ۸ میلیون تعداد دانلود بوده است.
این نرم افزار نه تنها در ایران و روسیه به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است، بلکه طبق آمار موجود در تمام قاره‌ها و کشورهای مختلف در حالاشاعه و استفاده است. به گونه ای که تنها در کشور برزیل، تعداد کاربران این نرم افزار به ۴ میلیون رسیده است و روزانه برابر با ۴۰۰ میلیون پیام از طریق این پیام رسان در این کشور تبادل می‌شود.
نگاهی به آمار تبادل اطلاعات با سرور اصلی تلگرام نشان می‌دهد، حدود ۴۵ درصد از کل ترافیک انتقالی با این سرور از مسیر ایران، ۱۷ درصد از ایالات متحده، ۶ درصد از روسیه، ۳ درصد از انگلستان و در حدود ۳ درصد نیز از آلمان بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا