اخبار

۵ نکته ای که شما باید درباره ی همکاری واقعیت افزوده نوکیا و دیزنی بدانید!

نوکیا به تازگی قرارداد چندساله اش با دیزنی را عمومی کرده است، در این قرارداد ما شاهد این هستیم که دیزنی از دوربین OZO نوکیا برای ایجاد صحنه های واقعیت مجازی برای تکمیل فیلم های خودش استفاده می کند.
OZO یک دوربین ۶۰هزار دلاری است که این مقدار نشان می دهد این دوربین یکی از قطعات با ارزش کیت واقعیت مجازی است. این دوربین قابلیت ضبط ویدئو و صدای ۳۶۰ درصه ی سه بعدی فضایی را بوسیله ی هشت سنسور شاتر سینک شده که هر کدام دارای یک میکروفون داخلی هستند ، را دارد.
با وجود چنین سخت افزاری در دست کمپانی پشت  Star Wars و Marvel سخت می شود بخاطر تجربه های همه جانبه ای که ما در  آینده خواهیم دید هیجان زده نشد. با این فکر در ذهن، این پنج نکته برای شما لازم است تا درباره ی همکاری دیزنی و نوکیا بدانید:

۱- شما هم اکنون میتوانید طعم OZO را تجربه کنید!

نوکیا با دیزنی برای ایجاد ویدئو های ۳۶۰ درجه ای فیلم کتاب جنگل همکاری داشته است. یک از آن ها شما را به فرش قرمز می برد و دیگری شما را چهره در چهره ی بازیگری که در حال مصاحبه است می گذارد!
شاید هیچ کدام از آن ها شما را به تنهایی به جنگل نبرد اما در آینده ما ممکن است فیلم های ۳۶۰ درجه ای و محتوای واقعیت افزوده ای را ببینیم که دنیای دیزنی را به زندگی ما داخل می کند.

۲- محتوای OZO ممکن است برای انواع عناوین ساخته شود

Melin هیچ اشاره ای به اینکه محتوای واقعیت مجازی OZO را در کدام عناوین خواهیم دید، نکرد و افزود:” دیزنی عناوین عالی بسیاری دارد و ما به دنیال کار کردن روی چندتا از آن ها هستیم ولی ما نمی توانیم الان نام کار های بعدی را فاش کنیم.” پس این بدین معنی است که آنجا می تواند کارهایی در حال انجام باشد!
این ممکن است تنها محتوای دیزنی نباشد. ما درباره ی چگونگی انحصاری بودن قرارداد با دیزنی پرسیدیم و او در پاسخ گفت:” هدف ما فعال ساختن واقعیت افزوده به عنوان یک تجارت عظیم است و ما خود را برای همکاری با دیگر شریکان در این زمینه آماده ساخته ایم.”

۳- شما ممکن است فعلا نتوانید در اطراف Tatoonie قدم بزنید!

این بدین معنی نیست که ما محتوای واقعیت مجازی Star Wars را نخواهیم داشت. نوکیا هیچ راهی را تایید نکرده است اما این به نظر یک تصمیم واضح است. هرچند هر محتوایی که ما به عنوان بخشی از این قرارداد دریافت کنیم شبیه محتویات ثابت زمان های اولیه ی معرفی اینگونه دستگاه ها خواهد بود که از قابلیت پوشش کامل حرکات بدن هدست HTC Vive کمتر است.
HTC Vive Pre review06-650-80
Melin به ما گفت که:” تجارت حال حاضر راه حل های ضبط ویدئو از این هدست پشتیبانی نمی کنند ولی ما با این صنعت در حا ل کار هستیم تا تجربه ی فیلم های واقعیت افزوده ی بهتری را خلق کنیم.”
پس این بدین معنی است که این هدست در آینده حکمفرمایی نخواهد کرد. تکنولوژی هنوز به آن میزان نرسیده است تا بهترین باشد، چون اگر ما در واقعیت مجازی جهان Star Wars قدم بزنیم ممکن است هیچ وقت هدست را از سرمان در نیاوریم!

۴- محتوای واقعیت مجازی دیزنی برای رنج وسیعی از هدست ها آماده خواهد بود!

شما هر مدل هدست واقعیت مجازی را که دارید می توانید از مححتوای واقعیت مجازی دیزنی لذت ببرید. کیت توسعه ی نرم افزار نوکیا برای OZO از هر نوع پلتفرمی پشتیبانی می کند و برای کار با هر هدستی اعم از پلتفرم های رده پایین مانند گوگل کاردبرد گرفته تا اکولوس ریفا و اچ تی سی وایو، ساخته شده است.
Melin توضیح داد که OZO شما را قادر می سازد تا محتوای ۳۶۰ درجه ای استریو بگیرید ولی شما از همان محتوا می توانید ویدئو ی ۳۶۰ درجه ی مونوسکیپ درست نمایید!
۵- در آینده ما قادر خواهیم بود تا تمام فیلم ها را در واقعیت مجازی ببینیم!
همین الان ویدئو های واقعت افزوده در هالیوود به محتوای شرکت محدود شده اند و این همان دلیلی است که فکر می کنیم فیلم هایی که کاملا با OZO درست شده باشند طول می کشد تا ما ببینیم ولی بااخره یک روز ما تمام فیلم ها را در واقعیت مجازی خواهیم دید.
Melin به ما گفت که ” ویژه ی این اعلام نیست اما عموما ما علاقه ی عظیمی از همه ی استدیو های هالیوود می بینیم، پس ما انتظار آزمایش های  زیاد و کار روی تجربیات جدید را داریم.
اینکه در چه نقطه ای این ها به محتوای اصلی تبدیل می شوند به آینده موکول می شود اما ما استدیو های زیادی را می بینیم که در حال ساخت محتواهای داخل شرکتی برای عناوین اصلی خود هستند.
ما انتظار راه اندازی سینمای واقعیت مجازی در این دوران را نداریم و ذاتا طبیعت ضد اجتماعی آمدن هدست واقعیت مجازی اجازه ی جایگزینی کامل آنها را با فیلم های استاندارد نمی دهد اما برای داشتن اقبال عمومی می تواند یک فکر جذاب را پیاده نماید.
منبع: Tech Radar

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا