اخبار

استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی غیرممکن خواهد شد

استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی غیرممکن خواهد شد

تلفن همراه

تابه‌حال دقت کرده‌اید که با پیشرفت فناوری تلفن‌های همراه، امنیت جاده‌ها به‌صورت معکوس حرکت کرده و کمتر و کمتر می‌شود؟ همه ما رانندگانی را دیده‌ایم که در حال رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیز پتانسیل بالایی برای ایجاد حادثه دارند. بااین‌حال اخباری خوش در این زمینه به گوش می‌رسد و بر اساس این اخبار، وزارت راه و ترابری ایالات‌متحده آمریکا برنامه ویژه‌ای را در دست‌کار دارد که به‌موجب آن استفاده کردن از تلفن‌های همراه در پشت فرمان غیرممکن خواهد شد.

بر اساس این طرح قرار است تا امکانی فراهم شود که بر اساس آن در شرایطی که خودرو در حال حرکت است، تلفن همراه او به‌صورت کامل مسدود شود تا به این دلیل شاهد تمرکز راننده تنها بر روی رانندگی باشیم.

گفته می‌شود که این پروژه قرار است تا در سال ۲۰۱۷ به‌صورت رسمی کلید بخورد و بر اساس اطلاعات منتشر شده، جلساتی در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی‌شده‌اند که قرار است تا در آن‌ها مسئولان وزارت راه و ترابری آمریکا با مسئولان شرکت‌های تولید تلفن‌های همراه هوشمند و مسئولان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات همراه و اپراتورهای مخابراتی، درباره آینده این فناوری به گفتگو بنشینند.

جالب است بدانید که در یک نظرسنجی مشخص‌شده است که تنها در کشور آمریکا، یک‌سوم رانندگان در زمان رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و در طول سال گذشته نیز تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به علت استفاده از این دستگاه‌ها در هنگام رانندگی، روانه دادگاه شده‌اند.

به نظر می‌رسد که قوانین سخت‌گیرانه برای استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند به‌تنهایی فایده‌ای نداشته است. پیش از این مقررشده بود که رانندگانی که چنین تخلفی را مرتکب می‌شوند با ۲۰۰ دلار جریمه و ۶ امتیاز جریمه (در صورت رسیدن امتیازهای منفی به سقفی خاص، گواهینامه فرد باطل خواهد شد) روبرو گردند ولی طرح جدید ارائه‌شده این مشکل را به‌کلی از میان بر خواهد داشت.

به کمک این طرح دیگر امکان استفاده از پیام متنی، پیام صوتی، مکالمه صوتی و پست الکترونیکی در هنگام رانندگی ممکن نخواهد بود. بااین‌حال هنوز معلوم نیست که این فناوری در چه زمانی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا