اخبار

پیش‌بینی رشد ویژه اچ تی سی در بازار واقعیت مجازی

پیش‌بینی رشد ویژه اچ تی سی در بازار واقعیت مجازی

اچ تی سی

فروش دستگاه‌های واقعیت مجازی در طی چهار سال آینده رشدی چشمگیر را تجربه می‌کنند و می‌توان انتظار داشت که ارزش بازار این محصولات تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۹ میلیارد دلار برسد. همچنین تحلیل گران در این رابطه پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۱۴ میلیون تلفن همراه هوشمند مجهز به فناوری واقعیت مجازی به فروش خواهد رسید که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایشی ۲۵ میلیونی روبرو شده و در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۷۰ میلیون دستگاه می‌رسد.

در این میان شرکت‌هایی مانند اچ تی سی که در طول چند سال اخیر شرایط دشواری را در بازار تلفن‌های همراه هوشمند تجربه کرده‌اند می‌توانند به این بازار جدید خوش‌بین بوده و برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام بدهند.

بااین‌حال فروش دستگاه‌های اختصاصی واقعیت مجازی مانند اوکولوس ریفت و اچ تی سی وایو تا سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۲ میلیون دستگاه خواهد رسید. به‌این‌ترتیب با ترکیب گجت‌های ارائه دهنده واقعیت مجازی و جمع‌بندی آمار فروش آن‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که ارزش بازار این دستگاه‌ها از یک و نیم میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی به رقم ۹٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

بر اساس نظر تحلیل گران، قیمت پایین و همچنین راحتی استفاده از این فناوری بر روی دستگاه‌های همراه هوشمند آن را بسیار پرطرفدار و محبوب ساخته است. در همین راستا نیز کمپانی‌های زیادی نظیر مایکروسافت، گوگل، سامسونگ و دیگر غول‌های فناوری به بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وارد شده‌اند؛ اما هنوز در این زمینه خبر چندانی از اپل به گوش نمی‌رسد. بااین‌حال تیم کوک به عنوان مدیر ارشد اجرایی اپل اخیرا دراین‌باره اعلام کرده است که پتانسیل فناوری واقعیت افزوده بسیار بیشتر از واقعیت مجازی است.

به نظر می‌رسد که واقعیت مجازی را باید یکی از آخرین راه‌حل‌های پیش روی اچ تی سی برای نجات پیدا کردن از شرایط فعلی به‌حساب آورد و در صورت عدم موفقیت این شرکت در بازار یاد شده آنگاه می‌توان سرنوشتی مشابه بلک‌بری را برای آن متصور شد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا