اخبار

لپ‌تاپی که با آیفون کار می‌کند

لپ‌تاپی که با آیفون کار می‌کند

آیفون

به‌تازگی کمپانی اپل برای ثبت اختراع ویژه‌ای اقدام کرده است که اجرایی کردن آن می‌تواند تجربیات محاسباتی جهانیان را با شگفتی روبرو سازد.

به‌تازگی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده فرم جدیدی از ثبت اختراع اپل را به نمایش درآورد که بر اساس آن کاربران می‌توانند تلفن همراه آیفون خود را در درون یک شاسی مک‌بوک مانند قرار داده و دستگاه یاد شده را با استفاده از همان آیفون روشن کنند. دستگاه تلفن همراه یاد شده تقریبا در محل تاچ پد در مک‌بوک‌های معمولی قرار خواهد گرفت.

این ثبت اختراع که پیش‌ازاین توسط AppleInsider کشف شده بود با نام ” دستگاه لوازم جانبی الکترونیکی” خوانده می‌شود. بر اساس این اختراع، این شاسی همراه با بخش‌های معمولی یک کامپیوتر از قبیل صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و کارت گرافیکی ارائه می‌شود. اما به‌منظور به راه‌اندازی آن به یک آیفون نیاز خواهید داشت.

این ثبت اختراع به دلیل ارائه روشی جدید در دستگاه‌های هیبریدی و دو در یک که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تبلت و نوت‌بوک نیز استفاده کرد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بااین‌حال باید به یاد داشت که هنوز هیچ شرکتی موفق نشده است تا به یکپارچه‌سازی کامل تلفن‌های همراه هوشمند با لپ‌تاپ‌ها بپردازد. بااین‌حال شاید بتوان HP Elite X3 را یکی از جدیدترین مثال‌ها در این زمینه دانست.

لازم به ذکر است که این ثبت اختراع جدید به‌نوعی نشان‌دهنده این است که اپل حداقل به دنبال ایجاد راه‌هایی برای پر کردن این شکاف است. به‌خصوص این‌که این اختراع جدید صحبت‌هایی را نیز در زمینه روشی برای انتقال اطلاعات بین دو دستگاه یاد شده به میان می‌آورد. به‌علاوه، دستگاه میزبان می‌تواند سیستم عامل جداگانه و مستقل خود را نیز داشته باشد که همین امر نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا از پردازنده آیفون به‌عنوان پردازنده اصلی دستگاه استفاده کرده ولی درعین‌حال به نرم‌افزاری جایگزین نیز دسترسی پیدا کرد.

همچنین کمپانی اپل برای دستگاه میزبان یک صفحه‌نمایش لمسی را نیز در نظر گرفته است که این ویژگی هنوز در کامپیوترهای شرکت اپل دیده نشده است. البته باید گفت که هنوز مشخص نیست که آیا دستگاهی این‌چنینی می‌تواند راه خود را به دنیای واقعی باز کند یا خیر زیرا بسیاری از ثبت اختراعات دیگر کمپانی اپل نیز مانند سایر کمپانی‌ها هیچ‌گاه ساخته نشده‌اند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا