اخبار

رندر اکسپریا XZ1 در رسانه های رونمایی شد

اکسپریا XZ1 گوشی پرچمدار بعدی سونی است که به تازگی تصاویری از آن در شبکه های اجتماعی مختلف درز کرده است.
در این رندر ها هنوز هم حاشیه های گوشی مشخص است و خبری از شایعات قبلی که منتظر آن بودیم مثل سنسور اثر انگشت خاص نیست.
باز هم در این مدل سونی نیز سنسور تشخیص اثر انگشت با دکمه خاموش روشن کردن گوشی یکی شده و طراحی جدیدی برای آن نیز در نظر گرفته نشده است. تصاویر رندر رسمی تأیید می‌کند که XZ1 مانند نسل قبل از یک دکمه‌ی مجزا برای دوربین بهره می‌گیرد و هم‏‌چنین، کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارد. علاوه‌بر این، دوربین تکی آن در گوشه بالای پنل پشتی جای گرفته است؛ در پنل پشتی، برآمدگی دوربین جلب‌توجه می‌کند که البته چندان زیاد نیست.
باید گفت که مشخصات سخت افزاری این گوشی بسیار شبیه به XZ Premium است. با این‏‌حال، اکسپریا XZ1 از یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‎کند که با توجه به اندازه‌ی صفحه‏‌نمایش، این رزولوشن مناسب است.
شرکت سونی، اکسپریا XZ1 را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه خواهد کرد؛ این تراشه در حال‌حاضر، در تعدادی زیادی از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی ۲۰۱۷ امسال به‏‌کار گرفته شده است و قدرت پردازشی بالایی را برای این گوشی سونی به همراه خواهد داشت. برخلاف بسیاری از سازندگان دیگر که گوشی‌های پرچم‌دار نیمه‌ی دوم ۲۰۱۷ خود را با شش گیگابایت رم معرفی کرده‌اند؛ شرکت سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ را تنها با چهار گیگابایت رم ارائه خواهد داد.
این مدل مانند اکسپریا ایکس‌زد اس (Xperia XZs) و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، از یک دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که می‌تواند با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه به‌صورت صحنه‌ی آهسته، فیلم‌برداری کند. در حاشیه‌ی بالای نمایشگر نیز، یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی برای تصویربرداری و فیلم‌برداری سلفی در نظر گرفته شده است. مدتی پیش نیز، تصاویر واقعی گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی منتشر شد که عرضه‌ی این مدل را با ۶۴ گیگابایت حافظه و نمایشگری با پشتیبانی از HDR تأیید کرد.
همچنین این گوشی در بخش محافظ شده و استاندارد ها از استاندارد IP86  ضد آب و گرد و غبار استفاده می کند. هرچند این ویژگی در میان گوشی‌های پرچم‌دار، دیگر به یک استاندارد مبدل شده است. شرکت سازنده در نظر دارد تا پنج‌شنبه، ۹ شهریور از گوشی پرچم‎دار جدید اکسپریا ایکس‌زد ۱ به همراه نسخه‌ی کوچک‌تر آن یعنی اکسپریا ایکس‌زد ۱ کامپکت رونمایی کند. به همراه این دو گوشی، مدل میان‌رده‌ی اکسپریا ایکس‌ نیز با عرضه‌ی گوشی اکسپریا ایکس ۱ به‌روز خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا