اخبار

اینترنت موبایل در دسترس ۲۲ میلیون کاربر ایرانی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام کرد که در ایران ۲۲ میلیون نفر از اینترنت موبایل و ۹ میلیون نفر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند. ضریب نفوذ موبایل در ایران  نیز حدوداً ۹۷٫۵ درصد اعلام شده است.

در پایان سال ۹۴ آماری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده بود که بر اساس آن ۱۶ میلیون کاربر اینترنت موبایل و ۸٫۵ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت ADSL در ایران وجود داشت. اکنون طبق شاخص‌های مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمار افزایش پیدا کرده و ۲۲ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. همچنین ۹ میلیون نفر نیز از اینترنت ADSL بهره می‌برند.
این آمار توسط دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد و معیار آن پارامترهایی مانند تعداد خطوط تلفن ثابت، تعداد سیم کارت‌های تلفن همراه فعال، تعداد تلفن‌های همگانی، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، تعداد مشترکان باند پهن ثابت، تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل و ضریب نفوذ مشترکان موبایل بوده است.
طبق بررسی‌های صورت گرفته تا پایان بهار امسال، بیش از ۳۰ میلیون شماره تلفن ثابت در کشور وجود داشته است. همچنین تعداد سیم کارت‌های واگذار شده بیش از ۱۵۰ میلیون خط عنوان شده که از این میان تعداد ۷۷ میلیون و ۶۸۱ هزار سیم کارت یعنی نیمی از سیم کارت‌های واگذار شده فعال هستند.
علاوه بر این تعداد ۱۳۱ هزار و ۵۲۵ دستگاه تلفن همگانی نیز در کشور نصب شده است. تعداد روستاهای دارای خطوط تلفن ۴۸ هزار و ۲۲ روستا و ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران ۳۸٫۱۳ درصد اعلام شده است.
 

مقایسه تعداد کاربران اینترنت موبایل با اینترنت ADSL

بر اساس برآوردها، تا خرداد امسال ضریب نفوذ مشترکان موبایل ۹۷٫۴۸ درصد بوده و تعداد ۲۱ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. تعداد کاربران اینترنت پرسرعت ADSL هم ۹ میلیون و ۱۴ هزار نفر عنوان شده است.
دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات جداول و نمودارهایی را برای مقایسه آمار منتشر شده در ده سال اخیر منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در این نمودارها می‌بینید ضریب نفوذ تلفن ثابت، ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه، ضریب نفوذ سیم کارت، پهنای باند بین الملل و  تعداد روستاهای دارای ارتباط همگی در مقایسه با سالهای پیش آمار رو به رشدی داشته اند.
 
اینترنت موبایل
اینترنت موبایل
اینترنت موبایل
اینترنت موبایل
اینترنت موبایل
اینترنت موبایل

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا