بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی هواوی آنر ۶X

همانطور که مردم روزانه بیشتر و بیشتر به صورت آنلاین گوشی هوشمند خریداری می کنند قیمت ها نیز بهتر و بهتر می شوند. سال گذشته Honor 5x با این قضیه مواجه شد و قابلیت هایی را اضافه کرد که همگی با قیمت مناسب ارائه می شدند.
شعار آنر ۵X در سال گذشته “سرراست بودن” بود و شعار امسال آنر ۶X نیز “یا دوتایی یا هیچ” است. این شعار هم دقیقا اشاره به دوربین دوتایی این گوشی می کند.
به خاطر داشته باشید که آنر ۶X هرکاری را که آنر ۵X برای پایین نگه داشتن قیمت خود کرد، انجام داده است. صفحه نمایش همان ۵٫۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۰۸۰p است. هنوز هم هیچ سیستم شارژ سریعی در این گوشی نمیبینیم و NFC نیز در این گوشی کار نشده است. در هر صورت از این که صفحه نمایش نسبت به ۵X دارای نمایش رنگ بهتر است خوشحال می شویم. همجنین این که این گوشی به نظر دارای زوایا در بدنه خود است و برخلاف سری های قبلی خود به راحتی در دست قرار می گیرد و کار کردن با آن راحت تر است.
 

huawei honor 6x - آنر ۶X

 
مشخصات اصلی این گوشی به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p (1920*1080) و صفحه LTPS با تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi
  • اندروید مارشمالو ۶ به علاوه EMUI 4.1
  • چیپست HiSilicom Kirin 655 با پردازنده هشت هسته ای (۴ عدد ۲٫۱GH و  ۴ عدد ۱٫۷GH)
  • حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی که با میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل گسترش است
  • رم ۳ گیگابایت یا ۴ گیگابایتی
  • دوربین دوتایی ۱۲ مگاپیکسلی RGB به علاوه حسگر دو مگاپیکسلی عمق به علاوه فلش LED.مد دهانه لنز باز که تا f/0.95 تنظیم می شود. قابلیت اشخیص چهره به همراه فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰p در ۳۰fps
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فیلمبردای ۱۰۸۰p
  • قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE Cat6 با سرعت ۳۰۰/۵۰ Mbps ،وایفای b/g/n 2.4 GH ، بلوتوث نسخه ۴٫۱ ، GPS/AGPS/Glonass/BeiDou و رادیو FM.
  • باتری ۳۳۴۰ میلی آمپری با شارژر ۵ولت ۲ آمپر
  • دکمه های غیر مکانیکی داخل صفحه، حسگر اث انگشت پشت گوشی و هدفون جک ۳٫۵ میلیمتری

از جمله ضعف های این گوشی می توان به عدم وجود NFC و یا شارژ سریع ، عدم وجود USB-C و نبودن وای فای  ۵GHZ اشاره کرد.
عدم وجود شارژ سریع در این گوشی شاید مورد پسند نباشد اما سایز و ظرفیت حافظه این گوشی عم وجود قابلیت نامبرده را کم می کند. هواوی ادعا کرده که باتری این گوشی می تواند تا ۲ روز و ۵ ساعت با استفاده معمولی و با ۱ روز و نیم مصرف زیاد دوام بیاورد. به نظر می رسد که باتری این گوشی یکی از بهترین امتیازات را در بین بقیه گوشی های هوشمند میان قیمت داشته است.
 

جعبه و بسته بندی

آنر ۶X با بسته بندی بسیار شبیه به ۵X روانه بازار شد. جعبه ای آبی رنگ که آرم تجاری آنر روی آن ثبت شده است. درون جعبه خود گوشی به رنگ های نقره ای طلایی و خاکستری وجود دارد. همچنین شارژر ، کابل میکرو یو اس بی و کارت گارانتی و ابزار سیم کارت وجود دارد.
 

 

طراحی

اگرنگاهی به این گوشی بندازیم متوجه می شویم که تغییرات گسترده ای نسبت به سری قبلی خود داشته است. در این گوشی برند آنر در پشت و قسمت پایینی حکاکی شده است که در گوشی ۵X این قسمت بدون استفاده مانده بود.قسمت پایینی گوشی هنوز هم بزرگ است و تغییر چندانی نکرده است.
 

 
زمانی که گوشی را در دست می گیرید یک ابهت و سنگینی خاصی را حس می کنید. هواوی در زمان ساخت این گوشی چیزی از اندازه و جنس متریال برای این گوشی کم و کاست نذاشته است. در حقیقت آنر ۶X در حدود ۱۶۲ گرم وزن دارد همچنین ابعاد این گوشی نیز ۱۵۰٫۹*۷۶٫۲*۸٫۲ میلیمتر است.
تنها چیزی که می توان در مورد قسمت جلوی آنر ۶X گفت این است که شاید دوستانتان در مورد برند آنر قرار گرفته در این قسمت بپرسند. در بسیاری از کشور ها خود برند آنر هنوز خیلی شناخته شده نیست. در هر صورت طراحی این گوشی در قسمت جلویی آن جالب به نظر می رسد.
 

 
در قسمت بالایی این گوشی یک دست کامل از سنسورها را مشاهده می کنید.به علاوه این که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در کنار این سنسور ها قرار گرفته است.این سنسورها، سنسور نور، چراغ led هشدار و سنسور پراکزیمیتی می باشند.
حسگر اثر انگشت نیز در زیر دوربین جای داده شده که به صورت صف مانند در زیر فلش LED قرار گرفته است. قسمت پشت گوشی دارای یک محافظ است که در زیر آنتن ها و رادیو قرار داده شده.این محافظ ها همگی برای نگهداشت کلی بدنه گوشی در نظر گرفته شده اند.
 

 
قسمت پشتی گوشی آنقدرها هم جذاب نیست، با این که بدنه فلزی مات در دست حس خوبی می دهد اما جای اثر انگشت به راحتی روی آن نقش می اندازد و این که پوشش پلاستی سطح بدنه بسیار نازک است و امکان دارد به راحتی آسیب ببیند.
اگر مشکل محافظ را کنار بگذاریم، در کل پشت گوشی به وسیله اجزا به خوبی سر هم شده است همچنین به خاطر گوشه های روان و قوس دار شما این گوشی را کمی منحنی می بینید.
 

 
در قسمت پایینی این گوشی طراحی شبکه ای را که برای اکثر گوشی های حال حاضر مرسوم است مشاهده می کنید. در  سمت چپ شبکه قسمت پاینی گوشی در کنار ورودی میکرو یو اس بی میکروفن زمان تماس را مشاهده می کنید و در سمت راست آن نیز اسپیکر ها.در بالا درگاه ۳٫۵ جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون وجود دارد و میکروفن رفع نویز نیز مشاهده می شود.
 

اگر به سمت چپ این گوشی نگاه بیندازیم هیچ دکمه فیزیکی مشاهده نمیکنیم. در این گوشی از جای سیم کارت هیبریدی استفاده شده که در همین قسمت وجود دارد. از این کشو می توانید نانو سیم کارت، سیم کارت دوم و میکرو اس دی را در گوشی قرار دهید. البته باید توجه کنید که در این گوشی برای قرار دادن سیم کارت ها و میکرو اس دی فقط دو حالت وجود دارد. شما فقط می توانید در قسمت دوم کشو قرار گرفته در سمت چپ یا یک میکرو اس دی قرار دهید و یا سیم کارت دوم را.این مورد در ۵X قابل ارائه بود اما در این گوشی جدید نمی توان همزمان این عمل را انجام داد.
 

 
قسمت سمت راست گوشی دو دکمه فیزیکی گوشی قرار دارند که تنها دکمه های فیزیکی این گوشی هستند. دکمه های صدا و خاموش روشن کردن گوشی.
 

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی هوشمند ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p است که نرخ پیکسلی آن تراکم ۴۰۳ppi را نشان می دهد. صفحه نمایش آنر ۶X ارتقاء یافته ۵X است. این پنل رنگ ها را بهتر نشان می دهد و روشنایی بیشتری نیز در خود جای داده است همچنین می توان به نشان دادن بهتر تصاویر از دید زاویه، قسمت های تیره و همچنین بهبود کارایی ۱۰ درصدی این صفحه نمایش نسبت به نسل قبل خود اشاره کرد.
 

 
این صفحه نمایش پایه ای LTPS ای دارد که از  LCD معمولی جالبتر عمل میکند. رنگ ها بسیار زیبا و مجزا هستند ، خطوط کاملا واضح و متون نیز به صورت مشهود نمایان می شوند. در زمانیکه از گزینه روشنایی خودکار استفاده می کنید در زیر نور خورشید زیاد به روشنایی خاصی دست پیدا نمی کنید اما کانتراست و گرمایش نور خیلی خوبی را برای نمایش اجزا در همان حالت نشان می دهد.
ماکزیمم روشنایی این صفحه نمایش ۵۷۹nits است که در برابر رقبای خود عدد قابل توجهی است. همچنین دقت رنگ با میانگین deltaE 5.6 و ماکزیمم deltaE 7.9 عدد خوبی به نظر می رسد.
 

اتصالات و شبکه ها

برای سیم کارت اصلی آنر ۶X تا Cat6 LTE بالای ۳۰۰Mbps دانلود و ۵۰Mbps آپلود نیز پشتیبانی می کند. همچنین این گوشی از بلوتوث نسخه ۴٫۱، وای فای ۸۰۲٫۱۱ b/g/n با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز ، میکرو یو اس بی نسخه دو و GPS/AGPS/Glonass/BeiDou پشتیبانی می کند.
 

 

عمر باتری

آنر تصمیم گرفت که برای سری جدید خود از باتری با حجم بیشتر ۳۳۴۰ میلی آمپری استفاده کند در حالی که اندازه های این گوشی خیلی نزدیک به ۵X است. باتری این گوشی طبق اعلام خود شرکت، برای مصرف معمولی تا ۲ روز و ۵ ساعت و برای مصرف سنگین تا ۱ روز و نیم کارایی خواهد داشت.
این گوشی برای زمان مکالمه ۲۳:۰۶ ساعت برای مرور در اینترنت ۱۲:۴۱ ساعت و برای نمایش فیلم های ویدئویی ۱۳:۱۸ ساعت دوام می آورد. و در کل امتیاز این گوشی از نظر عمر باطری ۸۴ ساعت است. این تست نشان می دهد که اگر شما گوشیتان را برای مرور وب، تماس و دیدن فیلم های ویدئویی استفاده کنید حداکثر تا ۳ روز و نیم باتری آن بدون شارژ کردن دوام خواهد آورد.
شما به طور قطع حتی می توانید عمر باتری را با ذخیره استاندارد باتری یا power saving mode در آنر ۶X فعال کنید. در این حالت نور صفحه شما به قدر ۲۰۰nits خواهد رسید و مصرف مرورگر و دیگر قسمت های گوشی به طور اساسی کم می شود.
EMUI برای کاربران خود امکاناتی را قرار داده تا بتوانند برنامه ها را در بکگراند و پشت صحنه گوشی خود اجرا نمایند پس برای این که زیاد از باتری مصرف نشود حتما در نظر داشته باشید که این برنامه ها را مدیریت نمایید.
حتی با چنین امتیاز عمر باتری بالا به خاطر نبودن سیستم شارژ سریع در این گوشی کمبود حس می شود. شارژر این گوشی با قدرت ۵ وات /۲ آمپر شارژ می کند یا ۱۰ وات قدرت دارد. برای باتری این گوشی، آنر ۶X در ۳۰ دقیقه ۳۱ درصد شارژ می کند و در یک ساعت ۵۷% و  حدود دو ساعت زمان می برد تا کامل شارژ شود.
 

رابط کاربری

آنر ۶X از اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو استفاده می کند که توسط EMUI 4.1 لایه گذاری شده است. در هر صورت آن چیزی که قابل مشاهده است این است که اکثر گوشی های جدیدی که به بازار آمده اند از اندروید ۷ استفاده میکنند و آنر قول داده است که این گوشی خود را با آپدیت اندروید نوقا همراه نماید و روی گوشی EMUI 5.0 را راه اندازی کند.
 

 
به طور قطع در EMUI 5.0 بهبود هایی رخ داده است. در بخش اعلان ها حدود ۹ دکمه تغییر وضعیت و سیستم پاسخ سریع وجود دارد. همچنین در رابط کاربری آن نیز نسبت به EMUI 4.1 تغییرات عمده ای روی داده است.
توجه داشته باشید که رابط کاربری حتی با آپدیت اندروید نوقا نیز بهتر و شکیل تر نیز خواهد شد چرا که با EMUI 5.0 لایه بندی می شود.
 

 
همچنین شما در صفحه اصلی که باشید می توانید به سبک iOS به سمت پایین اسکرول کنید و ۴ برنامه اخیرا استفاده شده را مشاهده نمایید. همینطور شما می توانید از همین صفحه مخاطبان و برنامه های مورد نظر را جست و جو نمایید.
شما می توانید صفحه نمایش را با لانچر EMUI شخصی سازی نمایید، والپیپرها را عوض کنید ،ویجت اضافه کنید ، نوع تغییر صفحات را مشخص نمایید و یا تعداد برنامه های نمایش داده شده در صفحه اصلی را تغییر دهید.
سیستم حسگر اثر انگشت آنر  ۶X بسیار خوب عمل می کند .دقیق است و سریعا به لمس انگشت شما پاسخ می دهد و حتی این که تنظیم آن نیز بسیار از طریق این گوشی آسان می باشد.
در مورد صفحه قفل این گوشی که صحبت کنیم حالت باز شدن مجله ای را در خود دارد. از آنجایی که با استفاده از حسگر اثر انگشت دیگر نیاز به استفاده از صفحه قفل ندارید بنابر این هیچ ناتیفیکیشن و اعلان خاصی را روی صفحه قفل به خاطر تنظیمات امنیتی مشاهده نخواهید کرد. این عملیات توسط آپدیت نوقا به این گوشی اضافه شده است.
 

 
صفحه و نوع نمایش اعلان ها یکی از اساسی ترین بهبود های اندروید نوقا EMUI 5.0 است چیزی که در EMUI 4.1 به صورت تایملاین نمایش داده می شد. تب های میانبر که در گوشه های این صفحه قرار دارد شما را به سریعترین وجه ممکن به دکمه های تاگل یا تغییر وضعیت میبرد.اگر کمی به سمت پایین بیاید دکمه edit را مشاهده می کنید که به شما اجازه میدهند هرچیزی را که دوست ندارید تغییر دهید. در قسمت پایین این رابط کاربری تا ۹ عدد دکمه تغییر وضعیت را می توانید جایگذاری نمایید.
سوییچر برنامه ها نیز به صورت خطی است و در یک رفتی برنامه ها را برای شما نشان می هد. آپدیت اندروید نوقا این سبک و حالت نمایش را برای پیدا کردن سریعتر راهی برای متوقف سازی برنامه های قرار داده است.
همچنین دکمه برنامه های اخیر به شما اجازه می دهد تا بتوانید که برنامه هایی را به صورت دو پنجره ای مشاهده کنید.در این گوشی اکثر برنامه های خود هواوی را به خاطر این که از پایه این قابلیت را دارند که به صورت دو صفحه مجزا در کنار هم اجرا شوند می توانید به همین صورت اجرا نمایید.
 

 
در این گوشی در بخش تنظیمات رابط کاربری شما میتوانید بزرگنمایی تصویر و فونت ها را تنظیم کید ، اسم سیستم ارتباط داده ای خود را از بخش بالا  استاتوس بار حذف یا اضافه نمایید، سیستم کار با یک دست را فعال کنید ، کنترل ها را تغییر دهید و یا این که فقط با استفاده از حسر اثر انگشت استاتوس بار را جابجا کنید.
 

کارایی و سرعت

آنر ۶X با رم ۳ و ۴ گیگابایتی مجهز شده است و هر کدام بسته به نوع بازار ارائه شده ، عرضه می شوند. این مقدار رم در گوشی با پردازنده Hisilicon با چیپست Kirin 655 هشت هسته ای همراه شده است. این چیپست یک کلاستر ۴ هسته ای ۲٫۱ گیگاهرتز و ۱٫۷ گیگاهرتز در خود جای داده است.
این چیپست به همراه یک پردازنده همراه i5 به روی گوشی قرار گرفته است که می تواند مصرف گوشی را پایین بیاورد. این سیستم همچنین بیشتر به دوام باتری ۳۳۴۰mAh کمک خواهد کرد.
این پردازنده قرار گرفته در گوشی را می توان با پردازنده هایی همچون اسنپدراگون ۴۲۰، ۶۱۷، هلیو P10 و تعدادی دیگر از این دست پردازنده ها قیاس کرد.
 

سیستم تماس

صفحه تماس این گوشی دارای یک پد عدد است که بر روی تاریخچه تماس قرار گرفته . در این پد شماره می توانید هم نام را جستجو کنید و هم با شماره گیری این کار را انجام دهید. همچنین اگر مخاطبین خود را یافت نمیکنید می توانید از تب مخاطبین در کتار این شماره گیر استفاده نمایید.
 

 
صفحه زمان تماس بسیار زیبا طراحی شده . در زمان تماس دور عکس مخاطبتان یک حالت چرخشی گرافیکی بسیار زیبا ایجاد می شود و دکمه های متنوعی نیز به صورت ترتیب بندی شده در پایین صفحه در حال تماس نیز مشاهده می شوند.
سیستم حذف نویز صدا در آنر ۶X بسیار خوب عمل می کند و حتی در مکان های پر سر و صدا نیز این سیستم واقعا موفق است چرا که می توانید با استفاده از مد Loud این مشکل را نیز برطرف نمایید.
این گوشی می تواند از دو سیم کارت همزمان استفاده نماید. اما سیم کارت دوم تنها دارای سیستم شبکه ۲G خواهد بود در حالی که سیم کارت اول می تواند هم از ۳G و هم از ۴G استفاده نماید. شما همچنین می توانید بین سیم کارت های یک و دو به طور دستی یکی را انتخاب نمایید.
 

گالری تصاویر مناسب

در حالی که بسیاری از گوشی های هوشمند به سمت پیروی از گالری تصاویر google photos می روتد، ایجاد گالری تصاویری که بتواند راحت و مناسب برای انتخاب و مشاهده عکس ها باشد بسیار مناسب است.
 

 
خوشبختانه گالری تصاویر موجود در آنر ۶X این سیستم را پیاده سازی کرده و راهکار سنتی برای نمایش تصاویر در گوشی را به دست کاربران رسانده است. در گالری می توان تصاویر را با ترتیب بندی زمانی و یا آلبوم تصاویر مشاهده کرد. همچنین می توان آلبوم ها را مخفی سازی نمود.
ویرایشگر پیش فرض عکس ها نیز بسیار کاربردی است. این ویرایشگر دارای تنظیمات برای نور و کانتراست همچنین چرخش و برش تصاویر، ترکیب رنگ و انواع فیلترها و بهبود روشنایی و رنگ تصاویر همچنین سطوح رنگ و هایلایت است.
 

پخش ویدئو

ویدئو پلیر پیش فرض این گوشی ساده است اما کاربردی. حتی این پلیر دارای مد پاپ آپ است که می توانید صفحه پلیر را به حال شناور دربیاورید تا از دیگر برنامه ها نیز به طور همزمان استفاده کنید.
 

موزیک پلیر

آنر ۶X از یک برنامه پخش موسیقی شخصی سازی شده استفاده می کند که ۴ پلی لیست پیش فرض ترانه ها، خواننده، آلبوم و پوشه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. پس زمینه برنامه نیز به صورت دینامیک و متداوم تغییر می کند و با عکس آلبوم یکی می شود.
 

عکسبرداری

دوربین دوتایی برای یک گوشی میان رده

آنر ۶X از اولین سری گوشی های میان رده است که با دوربین دوتایی ساخته شده. این شرکت دوربین را با دو لنز ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی عرضه کرده  که دومی حسگر عمق است. همانطور که میدانید آنر ۸ از دوربین دوتای ۱۲ مگاپیکسل RGB و ۱۲ مگاپیکسل سیاه سفید استفاده کرده و حالا آنر ۶ برای کم کردن قیمت ها یک قدم پایین تر آمده است. در این گوشی دوربین دوم فقط برای تشخیص عمق تصاویر درست شده که می تواند مثلا عکس هایی را به شما بدهد که پس زمینه مات داشته باشد.
 

 
همچنین این دوربین دارای اتوفوکوس لیزری نیز نیست و LED فلش دوتایی نیز در خود ندارد. البته این موارد در بسیاری از صحنه ها بلا استفاده است به عنوان مثال در صحنه هایی با نور مستقیم آفتاب. علاوه بر این آنر ۶X از سیستم اتوفوکوس تشخیص فاز استفاده می کند  و شرکت ادعا کرده که این عمل در ۰٫۳ ثانیه انجام می شود.
از طرفی کلیات عملکرد دوربین این گوشی بسیار خوب است.عکس ها سریع گرفته می شوند و برنامه عکسبرداری این گوشی نیز زیاد هنگ نمیکند.
 

رابط کاربری دوربین

اگر شما تا به حال از سری گوشی های هواوی استفاده کرده باشید می دانید که صفحه کاربری دوربین این گوشی چگونه است. به راست که بکشید تمامی مد ها باز می شود و به چپ بکشید تنظیمات بالا می آید و با کشیدن انگشتان به سمت بالا گالری به شما نمایش داده می شود.
سنسور دوم زمانی فعال است که شما آن را انتخاب نمایید. در زمان عکسبرداری با این دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به شما این اخطار داده می شود که لطفا از پوشاندن لنز دوم خود داری نمایید. تنها مدی که از این لنز استفاده میکند مد دهانه لنز باز است.
این پیام در هیچکدام از مد های دیگر نمایش داده نمیشود حتی در مد شب نیز موجود نیست بنابراین دوربین ۲ مگاپیکسلی این گوشی تنها برای موقعیت های لنز دهانه باز مناسب است.
همچنین با در نظر گرفتن سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی مد ها بسیار زیادی را می توان از طریق این دوربین استفاده کرد. در حالی که مد مونوکروم در این دوربین دیده نمی شود می توانید با استفاده از فیلتر B&W این مد را به صورت دستی اعمال کنید. همچنین مدی به نام پرو وجود دارد که تمامی کنترل ها را به شما می دهد تا بتوانید سرعت شاتر،ISO ، اکسپوزر، متدهای اکسپوزر ، فوکوس دستی و بالانس رنگ سفید را کنترل نمایید.
همچنین در این گوشی یک مد Beauty نیز وجود دارد که پوست را شفاف نشان می دهد از دیگر مد ها می توان به پانوراما، Good Food، Light painting، تایم لپس، slow-motion، واترمارک، Audio Note، و اسکن پرونده ها اشاره کرد.مد slow-motion تصاویر را با کیفیت ۶۴۰*۴۸۰ با سرعت ۶۰fps ذخیره سازی می کند تا بتوانید تصاویر را آرام ببینید.
بسیاری از این مد ها خودشان تعریف شده اند. به طور مثال Beauty و Good Food که تصاویر صورت و غذا را به زیبایی نشان می دهند.
 

عکسبرداری در صحنه های مختلف

اگر مد های فرعی را کنار بگذاریم به سراغ مد Auto یا خودکار میرویم تا کیفیت تصاویر را بررسی کنیم.
آنر ۶X در صحنه هایی با نور خوب عکس های بسیار زیبا می گیرد. اما خب برای تست در هوای نامطلوب بسیار سخت است که گوشی را زیر باد و باران قرار دهید!
صحنه های داخل اماکن کیفیت متوسطی دارند. تکستچر ها کمی مبهم هستند، رنگ های اصلی تیز نویز دارند و بالانس رنگ سفید نیز کمی غیر عادی است.
رنج دینامیکی محدود دوربین این گوشی باعث می شود که هایلایت ها از بین بروند. بنابر این عکس ها کمتر از حالت عادی می توانند جزییات تصویر را حفظ کنند.
 

سلفی ۸ مگاپیکسلی

دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی این گوشی به طور مناسب عمل میکند. جزییات تصاویر برای اشیا نزدیک به خوبی مشخص هستند در حالی که پس زمینه کمی مات به نظر می رسد. جزییات پس زمینه بیشتر به علت محدوده دینامیکی محدود از بین می روند.
 

تصویربرداری ویدئویی

نمونه های تصویربرداری شده از عکس های این گوشی بهتر هستند چرا که از نظر دقت رنگ و اکسپوزر در سطح بالایی قرار دارند. با این حال هنوز هم تصاویر کمی مات هستند و جزییات به طور مطلوب پیدا نیست اما کیفیت صدابرداری استریو در ویدئو ها بسیار مناسب و ستودنی است که این قابلیت حتی در گوشی های بزرگی مثل گوگل پیکسل نیز یافت نمی شود.
آنر ۶X ویدئو ها را با کیفیت ۱۰۸۰p و ۷۲۰p فیلمبرداری می کند و ۴k نیز در آن موجود نیست. همچنین فیلمبرداری آن نیز دارای یک حالت slow-motion است که می توان با سرعت ۶۰fps فیلمبرداری را انجام داد.
خوشبختانه مد پرو یا همان pro mode نیز در این بخش گنجانده شده تا کاربران بتوانند به صورت حرفه ای و با تنظیمات دستی فیلمبرداری نمایند. اگر چه یکی از کمبود های این تصویربرداری عدم وجود هر نوع تثبیت سازی ویدئویی است که بتوان تصاویر با تکان زیاد را ثابت کرد.
 

جمع بندی

آنر ۶X از فلسفه ای پیروی می کند که شرکت برای ۵X در نظر گرفته بود. هدف این بود که گوشی ساخته شود که با قیمت متوسط به بازار بیاید. آنر ۶X جزییاتی را در گوشی خود به کار برده است که شاید مورد توجه همه کاربران قرار نگیرد اما EMUI می تواند همه کاربران را به سمت این گوشی بکشاند.
این گوشی نسبت به ۵X بسیار پیشرفت کرده، بدنه فلزی، عمر باتری خوب، کیفیت صفحه نمایش، ارگونومی منحصر به فرد و کارایی. فقط یک مورد فراموش شده آن هم دوربین این گوشی است که آن هم بد نیست و به طور متوسط کار می کند. برای دوربین این گوشی حس می شود که دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ۵X بهتر عمل میکرد و دارای محدوده دینامیکی بهتری بود و حتی مد HDR گوشی ۶X از سری قبلی ضعیفتر عمل میکند.
دوربین این گوشی خوب است اما باید به خاطر داشته باشیم که از گوشی میان قیمتی همچون آنر ۶X نباید انتظار خلق شگفتی داشت. چرا که باید بپذیریم هرچه از قطعات سخت افزاری مرغوب تری استفاده شود قیمت گوشی نیز افزایش می یابد. اما این تنها گوشی نیست که با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قیمت متوسط روانه بازار شده. بلکه ZTE Blade V8 Pro نیز در امریکا ۲۳۰ دلار قیمت با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد.
آنر ۶X برای افرادی که برایشان وجود EMUI تفاوت نمیکند، بسیار مناسب است. چرا که خیلی ها هستند که علاقه ای به EMUI 4.1 ندارند و حتی از آن متنفر نیز هستند اما باید گوشزد کنیم که کاربران می توانند به راحتی این نسخه از رابط کاربری را به ورژن ۵٫۰ به روز رسانی کنند.
همچنین از دیگر مشکلات این گوشی نیز به عدم وجود یو اس بی تایپ سی USB-C عدم وجود وای فای ۵گیگاهرتز و همچنین عدم وجود Quick Charger یا شارژ سریع اشاره کرد.
سطح قیمت آنر ۶X با داشتن امکانات خوب مثل ظاهر و طراحی شیک، پردازنده کم مصرف، صفحه نمایش عالی و یک دوربین دو تایی با حسگر اثر انگشت ریسپانسو به همراه عمر باطری زیاد ، بسیار بسیار خوب و مناسب همه افرادی است که نیاز به یک گوشی با قیمت متوسط و کارا دارند.
امتیاز کلی موبایلستان به این محصول به شرح زیر است
 

کیفیت ساخت: ۸/۱۰
صفحه نمایش:۸/۱۰
نرم افزاری:۸/۱۰
دوربین:۶٫۵/۱۰
کارایی:۷/۱۰
باتری:۹/۱۰
قیمت:۹/۱۰
امتیاز کل:۷٫۹۲ از ۱۰

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا