اخبار

تشابهات و تفاوت های دو کنسول PS4 و PS4 Neo

چند روز پیش گزارش هایی مبنی بر ارتقای سخت افزاری PS4.5که این روز ها با نام Neo از آن یاد می شود منتشر شد. در این گزارش ها آمده بود که این نسخه ارتقا یافته از کنسول PS4 در بخش های CPU، GPU و RAM ارتقا خواهد یافت. حال وبسایت Digital Foundry از تشابهات دو کنسول PS4 و PS4 Neo سخن می گوید.
به گفته این وبسایت، نمی توان بخش چند نفره آنلاین دو کنسول PS4 و PS4 Neo را از هم جدا نمود، جدای از آنکه بازی های ماه اکتبر به بعد باید از Neo پشتیبانی کنند. با این حال حداقل رزولوشن ۱۰۸۰p برای بازی ها الزامی است و توسعه دهندگان می بایست امکان انتقال اطلاعات ذخیره شده بین کنسول PS4 کنونی و نسخه ارتقا یافته آن را فراهم کنند.
از طرف دیگر سونی هیچ برنامه ای برای تغییر در DualShock 4 ندارد، چراکه این کمپانی می خواهد تمای لوازم جانبی و یا خارجی توسط هر دو کنسول پشتیبانی شود. پس هیچ تفاوتی بین لوازم جانبی که در آینده برای کنسول های سونی عرضه می شود وجود نخواهد داشت و PS4 Neo نمی تواند حالتی از VR را داشته باشد که در مدل کنونی این کنسول وجود ندارد.
علاوه بر آن هیچ بازی به صورت انحصاری برای یکی از این دو کنسول عرضه نخواهد شد، پس Neo می تواند بازی هایی که از قابلیت های ارتقا یافته آن پشتیبانی نمی کنند را اجرا کند. همه ی DLC های آینده نیز برای دو کنسول در دسترس قرار خواهد گرفت و این محتویات دانلودی شامل تم ها و یا آواتارهای کنسول PS4 نیز خواهد بود.
PS4.5 یا PS Neo هنوز از طرف سونی تایید نشده است، اما در چند وقت اخیر شایعات بسیاری از طرف منابع دور و نزدیک به سونی منتشر شده است.
 

PS4 Neo
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا