اخبار

دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ به زبان فارسی مجهز می شود

علیرضا توسلی، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران در جریان مراسم رونمایی از گوشی های Note 9 و A9 در ایران گفت که این برند توجه ویژه‌ای به بومی کردن خدمات بر اساس زبان و سلیقه کاربران در سال‌های اخیر داشته و به همین دلیل از دو سال قبل مرکز تحقیق و توسعه‌ای در ایران راه‌اندازی شده است. یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این مرکز، اضافه کردن زبان فارسی به دستیار دیجیتالی سامسونگ موسوم به بیکسبی است
کاربرانی که پرچمداران سری جدید گلکسی سامسونگ را خریداری کرده باشند، حتما متوجه شده‌اند که کنار این دستگاه‌ها یک دکمه سخت‌افزاری بیشتر وجود دارد. یک دکمه کوچک که وظیفه راه‌اندازی دستیار هوشمند صوتی انحصاری سامسونگ یعنی بیکسبی – Bixby را بر عهده دارد.
سامسونگ از این دستیار صوتی هنگام رونمایی از گلکسی اس ۸، پرده برداری کرده بود. طی این مراسم، سامسونگ اعلام کرده بود که این دستیار صوتی ابتدا برای کشورهای آمریکا و به زبان انگلیسی عرضه می‌شود و پس از آن قرار است در همه کشورهای جهان فعال شود و از اکثر زبان‌های سراسر دنیا پشتیبانی کند.
 
دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ به زبان فارسی مجهز می شود
 
این دستیار یک رابط هوشمند برای انجام دادن سریع‌تر و ساده‌تر کارها است. محدودیت این دستیار صوتی به آمریکا و کره جنوبی باعث شده بود این دستیار در بسیاری از نقاط جهان بدون عملکرد باشد و همه دوستداران تکنولوژی منتظر عرضه آن برای کشور خود بودند.
بر اساس اطلاعات بدست آمده مشخص شد که این دستیار صوتی نه تنها برای ایران بلکه قرار است در ۲۰۰ کشور جهان به تدریج فعال شود. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که افرادی که خواهان این هستند که دستیار صوتی بیکسبی را داشته باشند، هنگام ارائه باید نسخه نرم‌افزار گوشی خود را آپدیت کنند.
علیرضا توسلی در ادامه گفت :

مهم‌ترین پروژه‌ای که در حال کار بروی آن هستیم بیکسبی فارسی است. برای مرحله اول، در حال آماده سازی بیکسبی جهت ارائه برخی قابلیت‌های بومی‌ برای بازار ایران هستیم. برای مثال تاکسی اینترنتی خارجی در صفحه اصلی بیکسبی نمایش داده می‌شود در ایران کاربردی ندارد. لذا سعی کردیم از بازیگران بومی که در این حوزه فعالیت دارند استفاده کنیم و اکنون در حال مذاکره آنها هستیم. بیکسبی همچنین قابلیت‌هایی از یوتوب، نت‌فلیکس و سرویس‌های مسیریابی دارد اما با توجه به محدودیت‌هایی که در کشور داریم، نسخه‌های بومی را جایگزین آنها می‌کنیم.
ملحه دوم که انجام آن پیچیده تر و زمانبر می باشد، فارسی کردن دستورات متداول بیکسبی است که تاکنون برای زبان‌های انگلیسی و کره‌ای عرضه شده. سامسونگ امروز در حال آماده‌سازی این دستیار هوشمند برای برخی زبان‌های اروپایی است و باتوجه به اهمیتی که بازار ایران دارد، کشور ما هم در این مسیر قرار گرفته. به این شکل کاربر می‌تواند با پیام صوتی، دستوالعمل‌هایی را به موبایلش منتقل کند. من فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است که با توجه به حضور سامسونگ در ایران، چنین کاری انجام می‌شود. بعید می‌دانم در خصوص برندهای دیگر، چنین کاری در بیرون از ایران انجام شود

 

 
نحوه کار این دستیار صوتی بدین گونه است که کاربر باید دکمه سخت‌افزاری مخصوص آن را فشار دهد و آن را نگه دارد. در این صورت، بیکسبی آماده شنیدن فرمان صاحب خود است. کاربران می‌توانند از این دستیار صوتی هر فرمانی از جمله یادآوری را به بیکسبی بدهند در این صورت یک یادداشت یادآوری روی صفحه نمایش همیشه روشن گوشی‌های سامسونگ و یا روی لبه نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد و کاربر با دیدن آن یاد خواهد آورد که باید کار خود را به موقع انجام دهد. این دستیار دارای هوش مصنوعی است که می‌تواند برنامه‌های کاربر را نظم ببخشد و با یادگیری روش‌های مختلف کاربر در انجام کارهایش او را در امور یاری کند.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. خداکنه زودتر نسخه فارسیش بیاد
    منی که کلا ۱۵ سالمه خیلی سخته که همه ی جملاتش رو بفهمم . اما اگر فارسی بشه خیلی عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا