اخبار

رونمایی مایکروسافت از طراحی زبان فلوئنت در ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید در کنفرانس بیلد سال جاری میلادی مایکروسافت از فلوئنت نام برد. قرار است که زبان طراحی فلوئنت در آپدیت کریترز ویندوز ۱۰ این ماه عرضه شود و  بخش عمده‌ای از تغییرات پیش‌ رو در بروزرسانی پاییز کریترز به کاربرد بیشتر و ماهرانه جلوه‌های مات و محو کردن بخشی از پنجره‌ها اختصاص دارد.
مایکروسافت تمامی تغییرات جدید رابط کاربری ویندوز ۱۰ را در ویدیویی به نمایش گذاشته است. این ویدیو به خوبی بهبود‌ و تأثیر زبان طراحی فلوئنت را نمایش می‌دهد؛ اما اطلاعاتی در خصوص تغییرات و بهبود‌های ویندوز ۱۰ در بروزرسانی‌های آینده در اختیار قرار نمی‌‌دهد.
زبان طراحی fluent جایگزین زبان طراحی مترو خواهد شد که با معرفی ویندوز ۸، به‌طور رسمی رونمایی شد. فلوئنت در تمامی سیستم‌ عامل، نرم‌افزار‌، سرویس‌ و اپلیکیشن‌‌های مایکروسافت به کار گرفته خواهد شد. غول نرم‌افزار دنیای فناوری در توسعه‌ی زبان طراحی فلوئنت تمرکز خود را بر پنج مؤلفه‌ی نور، عمق، حرکت، متریال و مقیاس گذاشته است. انیمیشن‌های این زبان طراحی نیز حس پویا بودن پنجره‌ها و رابط کاربری را بیش از پیش به کاربران القا خواهند کرد.
در تغییرات جدید باید شاهد تغییراتی که شامل رد ستون های رد استون ۴ نیز می شود باشیم . البته رداستون ۴ تنها بهبود‌هایی در بخش رابط کاربری نخواهد داشت و کورتانا با بررسی تاریخچه‌ی جستجو و عملکرد کاربران، عادات و علایق آن‌ها را می‌شناسد و در نتیجه پیشنهاد‌های بهتری ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا