اخبار

فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی بزرگ دنیا تنها به فکر سود و زیان خود هستند

فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی بزرگ دنیا، بدون در نظر گرفتن انتقادهایی که به آن ها می شود تنها به دنبال سود و زیان خود هستند و به هیچ وجه در مورد تاثیرات روحی که بر افراد می گذارند مسئولیت پذیر نخواهند بود.جرمی هانت در مورد مشکلات روحی که شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان به وجود می آورد هشدار داد. او عدم وجود کنترل درست روحی روانی روی محتوای شبکه های اجتماعی را یکی از علل به وجود آمدن مشکلات روانی می داند.
گسترش شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره، نگرانی در مورد امنیت را افزایش می دهد. از طرفی حتی نمی دانیم که محتوای شبکه های اجتماعی تا چه اندازه ای روی کودکان و نوجوانان ما تاثیر خواهد گذاشت. به طوری که شاید شرایطی ماننده اضطراب ، افسردگی و زورگویی را بیشتر کند و از طرف ذهن نوجوانان را آزار دهد.

رده بندی سنی برای محتوای فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی کافی نیست

به دلیل فراگیر بودن اطلاعات شبکه های اجتماعی مثل اسنپ چت، فیسبوک و یوتیوب هیچ نوع رده گذاری سنی در آن صورت نمی پذیرد. همچنین محتوای داخلی آن به قدری غیر قابلی کنترل شده است که هر فردی در هر سنی را می تواند آزار دهد. در این شبکه های اجتماعی بزرگترین سیستم های ذهنی با سرمایه گذاری های عظیم در آمیخته شده تا به بیشترین سود ممکن برسد. در این راستا برای آن ها تفاوتی ندارد که ذهن کودکان یا نوجوانان خدشه دار شود.
البته فیس بوک، یوتیوب و توییتر تعهدنامه هایی در قبال نمایش محتوای نادرست به نوجوانان و کودکان به امضا رسانده اند و اعلام کرده اند که به هیچ وجه چنین محتوایی را در معرض نمایش رده های سنی پایین قرار نمی دهند.
در هر صورت هنوز این روند بسیار کند پیش می رود و تنها زمانی آغاز شد که سیل عظیمی از نقد ها به سوی محتوای نادرست شبکه های اجتماعی روانه شد. برای سالیان متمادی شبکه های اجتماعی ترغیب کاربران به لایک کردن و یا دیدن برخی از تصاویر را انکار می کردند اما حالا این شرکت ها به دنبال راهی برای تامین امنیت بیشتر افرا هستند.
جرمی هانت به دنبال تدوین و توسعه مقاله ای در مورد امنیت اینترنت است اما قبل از آن در همین روز ها شبکه های اجتماعی باید روش های جلوگیری از نمایش محتوای نادرست را به صورت شفاف بیان کنند در غیر این صورت با مجازات های مدنی روبرو خواهند شد.
موسسه Health secretary اعلام کرد که مسئولین شبکه های اجتماعی حرف های دلگرم کننده زیادی زده اند، اما هیچکدام هنوز در عمل ثابت نشده اند بنابراین زمانی برای تست و یا داوطلب شدن در این موارد دیگر باقی نیست.
فیس بوکشرکت های بزرگ تکنولوژی ادعا می کنند که فلسفه و هدف گذاری آن ها بر اساس آزادی، انجمن ها و اشتراک گذاری بنا نهاده شده اما در حقیقت این سود و زیان است که حرف اول را می زند. رسوایی های فیسبوک در جریان اخیر کمبریج آنالیتیکا نشان دهنده جابه جایی میلیاردها دلار سرمایه در پس این ماجرا بود.
اگر حرف اول را در شرکت های بزرگ جهانی، تنها پول و سرمایه می زند، بنابراین هر نوع ایجاد امنیت ذهنی و روانی برای کودکان و نوجوانان نیز نیازمند سرمایه ها کلان و زیان های بزرگ است.


بیشتر بخوانید:

اطلاعات کاربران ثبت نام نکرده نیز در فیس بوک موجود است

قربانیان رسوایی فیسبوک به ۸۷ میلیون نفر رسید

سرقت اطلاعات شخصی توسط اپلیکیشن اندروید فیسبوک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا