اخبار

قابلیت های حیرت انگیز iOS 11.4

iOS 11.4 که نسخه بتای آن برای توسعه دهندگان منتشر شده است احتمالا تا چند ماه دیگر بصورت رسمی و عمومی معرفی خواهد شد. بنابر اظهارات کارشناسان حوزه دیجیتال تاریخ احتمالی انتشار iOS 11.4 قبل از برگزاری کنفرانس سالانه WWDC 2018 یعنی ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) خواهد بود.
کمپانی اپل در حالی صحبت از انتشار نسخه iOS 11.4 می‌کند که تنها چند روز از انتشار سیستم عامل iOS 11.3 اپل می‌گذرد. با بررسی به روز رسانی های قبلی سیستم عامل اپل متوجه میشویم که از سال ۲۰۱۴ و پس از بروزرسانی iOS 8 که به نسخه iOS 8.4 هم رسید٬ این دومین بار است که شرکت اپل ۴ نسخه مهم از یک بروزرسانی را منتشر می‌کند و می‌توان انتظار داشت که شاهد تغییرات و قابلیت های حیرت انگیزی در iOS 11.4 خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

با در نظر گرفتن iOS 11.3 و نسخه های پیش از آن به احتمال بسیار زیاد شاهد تغییراتی در iOS 11.4 خواهیم بود که برخی از مهم‌ترین و شگفت انگیزترین تغییرات عبارتند از:

اولین ویژگی تایید شده iOS 11.4 ٬ ClassKit :

ویژگی ClassKit ماه گذشته توسط کمپانی اپل منتشر شد که بنابر توضیحات اپل٬ ClassKit یک موج بزرگ در زمینه آموزشی محسوب میشود که با یک اپلیکیشن تازه آیپد به نام Schoolwork کار می‌کند. این قابلیت جدید اپل کنترل بیشتر و راحتتر دانش‌آموزان و معلمان بر نحوه انجام و نظارت تکالیف را امکان پذیر ساخته است. آموزگار با استفاده از این ویژگی می‌توانند پس از راهنمایی هر دانش‌آموز و نظارت بر چگونگی انجام تکالیف٬ روند پیشرفت هر دانش‌آموز را بطور جداگانه بررسی کند و نتایج را بطور شخصی برای خود فرد نیز ارسال نماید.

ویژگی دوم iOS 11.4 ذخیره پیام‌ها در iCloud:

یکی از مهم‌ترین فواید این ویژگی این است که در زمان تعویض دستگاه‌تان نگران از دست رفتن فایل ها و مکالمات به اشتراک گذاشته شده نخواهید بود زیرا می‌توانید به حافظه همه فایل های اشتراک گذاری شده دسترسی پیدا کنید. پس از انتشار نسخه iOS 11.3 ٬ کاربران انتظار داشتند شاهد این ویژگی را در این نسخه از بروزرسانی باشند اما کمپانی اپل که سعی در حفظ هر چه بیشتر امنیت حریم خصوصی و اطلاعات کاربری طرفدارانش دارد٬ معرفی این ویژگی را به تعویق انداخته است. بنابر این به احتمال بسیار زیاد شاهد ارائه قابلیت ذخیره مکالمه‌ها در فضای ابری و امکان بازیابی‌ آنها در نسخه iOS 11.4 خواهم بود.

ویژگی سوم iOS 11.4 ٬ قابلیت AirPlay 2:

ویژگی AirPlay 2 پیش از این برای نسخه بتای iOS 11.3 هم طراحی و معرفی شده بود اما کمپانی اپل موفق نشد این قابلیت را در iOS 11.3 نهایی کند و احتمالا در به روزرسانی نرم افزاری iOS 11.4 شاهد معرفی این ویژگی بصورت رسمی خواهیم بود.
با استفاده از این قابلیت بسیار جالب و کاربردی اپل٬ کاربر می‌تواند صدای آیفون و آیپد خود را به صورت زنده با سایر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد و از آن‌ها پخش کند.
iOS 11.4
با توجه به انتشار بروزرسانی‌های قبلی که همگی در تابستان معرفی و در دسترس قرار گرفتن احتمال انتشار و معرفی iOS 12 در تابستان ۲۰۱۸ بسیار بالاست. از این رو کمپانی اپل می‌کوشد تا فبل از معرفی iOS 12 ایرادات و باگ‌های نرم افزاری iOS 11 را رفع کند.
و در آخر لازم به ذکر است که هیچ کدام از نسخه‌های تکمیلی سیستم عامل‌های اپل تاکنون به ۵٫ نرسیده‌اند و iOS 11.4 هم به احتمال بسیار زیاد مهم‌ترین و آخرین به روزرسانی نرم افزاری برای iOS 11 خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا