اخبار

لنوو Z5 بطور رسمی معرفی شد٬ ۴ ترابایت حافظه داخلی؟!؟!

سرانجام کمپانی چینی لنوو امروز پرچمدار جدید خود را با نام لنوو Z5 معرفی کرد. در جریان مراسم لنوو که امروز در  شهر پکن پایتخت چین رأس ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی پکن برگزار شد٬ بنابر تیزر رسمی این کمپانی و اظهارات چانگ چنگ٬ قائم مقام شرکت لنوو انتظار یک گوشی با صفحه نمایش ۱۰۰٪ و حافظه داخلی ۴ ترابایت را داشتیم. با موبایلستان همراه باشید.
لنوو Z5
امروز در مراسمی کمپانی لنوو به معرفی و رونمایی محصولات خود از جمله دو موبایل لنوو K5 Note و لنوو A5 و ساعت لنوو Watch X و پرچمدار جدید خود با نام لنوو Z5 پرداخت. پیش‌تر در تیزر رسمی این گوشی هوشمند که از سوی کمپانی لنوو منتشر شده بود٬ شاهد تصاویری از یک گوشی با نمایشگر ۱۰۰ درصد بودیم که پس از آن  چانگ چنگ٬ قائم مقام شرکت لنوو به بیان توضیحاتی درباره آن پرداخت: حافظه داخلی ۴ ترابایتی و باتری قدرتمندی که قادر است ۴۵ روز شارژدهی داشته باشد…!
ولی گویا این سخنان همگی ساختگی بودند تا هیجاناتی را پیرامون این گوشی و مراسم لنوو ایجاد کنند به همین دلیل پس از معرفی لنوو Z5 ٬ این کمپانی با بازخورد منفی کاربران مواجه شده است که همگی حس فریب خوردگی داشتند.

لنوو Z5

معرفی گوشی هوشمند لنوو Z5 :

این پرچمدار جدید لنوو با ظاهری بسیار شبیه به دیگر پرچمداران ۲۰۱۸ رونمایی شد و همانطور که مشاهده می‌کنید از بریدگی بالای صفحه نمایش یا ناچ استایل بهره می برد. حاشیه های نمایشگر تا حد امکان حذف شده‌اند و حاشیه باریکی در پایین صفحه نمایش وجود دارد و هیچ دکمه فیزیکی روی پنل جلویی به چشم نمی خورد. گوشی جدید لنوو مجهز به نمایشگر ۶.۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۹:۹ و وضوح تصویر ۱۰۸۰p است که بنابر ادعای این کمپانی نسبت نمایشگر به بدنه‌ی گوشی ۹۰ درصد است. پنل پشتی این دستگاه شیشه‌ای بوده و یک فریم آلومینیومی آن را در بر می گیرید. در پنل پشتی دوربین دوگانه این گوشی در یک قاب بیضی شکل با چینش عمودی قرار گرفته است و سنسور اثر انگشت دایره ای شکل هم در مرکز آن تعبیه شده است.
لنوو برای این گوشی هوشمند خود یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته است که اظهارات مبنی بر ۴ ترابایت حافظه داخلی را رد می‌کند. لنوو Z5 به دوربین دوگانه مجهز شده است که با سنسورهای ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند وظیفه ثبت تصاویر را برعهده دارد. همچنین برای دوربین جلو یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قسمت بریدگی صفحه نمایش تعبیه شده است.
لنوو Z5 بصورت پیش‌فرض اندروید ۸.۱ نسخه‌ی اوریو را اجرا می‌کند و قرار است به اندروید پی به‌روزرسانی شود همچنین یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز این دستگاه را تامین می‌کند. این گوشی در دو مدل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۰۰ دلار و  ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۸۰ دلار در رنگ‌های مشکی و آبی برای کاربران عرضه می‌گردد. زمان عرضه این گوشی در چین ۱۲ ژوئن یعنی ۲۲ خرداد ماه است اما برای عرضه جهانی هموز تاریخی از سوی کمپانی لنوو اعلام نشده است.

لنوو Z5

مشخصات گوشی هوشمند لنوو Z5 :

۱٫ بدنه: در ابعاد ۱۵۳ در ۷۵.۷ در ۷.۹ میلی‌متر٬ وزن ۱۶۵ گرم٬ دو سیم‌کارته (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
۲٫ صفحه نمایش: نمایشگر ۶.۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۹:۹ و وضوح تصویر ۱۰۸۰p و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۶ پیکسل
۳٫ دوربین پشتی: دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل و فلش LED و توانایی برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ پاناروما٬ HDR
۴٫ دوربین جلویی: دوربین ۸ مگاپیکسل
۵٫ تراشه اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام ۸ هسته‌‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 260 و پردازشگر گرافیکی‌آدرنو ۵۰۹
۶٫ حافظه: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی٬۶ گیگابایت رم همچنین فاقد درگاه اختصاصی مموری کارت
۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸.۱ (اوریو)
۹٫ اتصالات: شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n, WiFi Direct, هات‌اسپات, بلوتوث ۴.۲, A2DP, LE ٬ دارای A-GPS ٬ فاقد رادیو و دارای یو اس بی ۲.۰, Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
۱۰. صدا: دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
۱۱٫ سایر قابلیت‌ها: سنسور اثرانگشت٬ شتاب‌سنج٬ ژیروسکوپ٬ سنسور مجاورت٬ قطب‌نما٬ شارژ سریع باتری٬ پخش‌کننده‌ی MP۴/H.۲۶۴ و پخش‌کننده‌ی MP۳/WAV/eAAC+/FLAC همچنین ویراستار عکس و فیلم و نمایش‌دهنده‌ی اسناد


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا