اخبار

شیائومی پرچمدار جدیدش با نام شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) را معرفی کرد

شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) نام پرچمدار جدید شرکت چینی شیائومی است که ماه ها قبل از معرفی٬ حواشی و شایعات بسیاری را در پی داشت. پشتیبانی از هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است. با موبایلستان همراه باشید تا نگاهی به این محصول جدید شیائومی داشته باشیم.
بلاخره پس از مدت‌ها شایعه پراکنی و ایجاد موج تبلیغاتی٬ امروز شاهد برگزاری رویداد بزرگ شیائومی در شنزن چین بودیم. در این مراسم بر خلاف باور کابران و اطلاع رسانی رسانه‌ها٬ شیائومی از ۵ محصول خود رونمایی کرد؛ شیائومی می بند۳ و گوشی‌های هوشمند , Mi ۸ Explorer, Mi ۸ ,Mi ۸ SE و رابط کاربری MIUI ۱۰
طراحی گوشی شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) شبیه به آیفون ۱۰ است و با مشخصات ظاهری و فنی در سطح بالا توانسته است نظر منتقدین حوزه دیجیتال را به خوبی جلب کند.

شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8)

مشخصات گوشی شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) :

می ۸ که جانشین نسل قبلی این سری از گوشی‌های شیائومی با نام می ۶ خواهد بود٬ با ویژگی‌های فنی قدرتمند و ظاهری زیبا توان رقابتی تنگاتنگ و بسیار نزدیک با دیگر پرجمداران ۲۰۱۸ مانند:  گلکسی اس ۹ پلاس٬ وان‌پلاس ۶ و آیفون ۱۰ را دارد. با وجود شباهت بسیاری که این محصول جدید شیائومی با آیفون ۱۰ دارد می‌توان تفاوت‌هایی را نیز از نظر ظاهری مشاهده کرد. می ۸ برخلاف آیفون ۱۰ حاشیه‌ی باریکی در پایین نمایشگر خود دارد.
این پرچمدار شیائومی مانند اکثر پرچمداران ۲۰۱۸ از طراحی ناچ استایل یا بریدگی بالای صفحه نمایش بهره می‌برد که جایگاهی برای دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سایر سنسورها است. حاشیه‌های بسیار باریکی که صفحه نمایش در اطراف دارد بیشترین ظرفیت نمایش را برای این گوشی به ارمغان آورده است. این گوشی که هیچ دکمه فیزیکی بر روی پنل جلویی ندارد به یک نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ × ۲۲۴۸ پیکسلی و نسبت تصویر ۱۸.۷:۹ مجهز شده است. صفحه نمایش گوشی ۸۸.۵ درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. حداکثر روشنایی نمایشگر می ۸ به ۶۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن ۶۰٬۰۰۰:۱ است.
شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8)
پنل پشتی می ۸ از جنس شیشه است که این پنل را فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ در بر می‌گیرد. دوربین دوگانه همراه با فلش LED در یک قاب بیضی شکل با چینش عمودی در پنل پشتی تعبیه شده است. همچنین حسگر اثر انگشت دایره‌ای شکل کمی پاینتر از قاب دوربین و در مرکز پنل پشتی قرار گرفته است.
قلب تپنده‌ی شیائومی می ۸، یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام است و یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۳۰ برای آن در نظر گرفته شده است. این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراهی می‌کند. یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت وظیفه تامین انرژی این گوشی را به عهده دارد.
شیائومی برای دوربین اصلی این محصول جدید خود٬ دوربین دوگانه‌ای با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌ است. این دوربین دوگانه با لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره (برای سنسور اصلی) و فوکوس خودکار تشخیص فاز و عملکرد بسیار عالی تواسته است از وب‌سایت DxOMark امتیاز ۹۹ را دریافت کند که این امتیاز از امتیاز دریافتی توسط آیفون X بیشتر و هم رتبه با گوشی گلکسی اس ۹ است.
برای ثبت تصاویر سلفی٬ شیائومی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 را برای این گوشی انتخاب کرده است که قابلیت‌هایی همچون؛ زیباسازی چهره‌ی سوژه‌ بر مبنای هوش مصنوعی٬ نورپردازی سه‌بعدی پرتره٬  GPS مبتنی بر فرکانس دوگانه٬ سنسور مجاورت و ماژول نورپردازی مادون قرمز را داراست.
سیستم عامل اندروید اوریو ۸.۱ بر روی شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) اجرا می‌شود همچنین رابط کاربری MIUI 10 نیز برای این دستگاه درنظر گرفته شده است. این پرجمدار به سیستم تشخیص چهره‌ی مبتنی بر مادون قرمز مجهز شده است که در تاریکی مطلق نیز می‌توان با استفاده از آن قفل گوشی را بازگشایی کرد. این گوشی با قیمت ۴۷۰ دلار و در  چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و طلایی در ژوئن ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار خواهد شد.

شیائومی می 8 (Xiaomi Mi 8)

مشخصات شیائومی می ۸ (Xiaomi Mi 8) :

۱٫ بدنه: در ابعاد ۱۵۴.۹ در ۷۴.۸ در ۷.۶ میلی‌متر٬ وزن ۱۷۵ گرم٬ دو سیم‌کارته (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
۲٫ صفحه نمایش: نمایشگر Super AMOLED لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ٬ ۶.۲۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۸.۷:۹ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ پیکسل و محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس
۳٫ دوربین پشتی: دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت دو برابر بزرگنمایی اپتیکال, فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز, فلش LED و توانایی برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ پاناروما٬ HDR
۴٫ دوربین جلویی: دوربین ۲۰ مگاپیکسل, ۱.۸ میکرومتر سایز پیکسل
۵٫ تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ۸ هسته‌ای (چهار هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی Kryo 385 Gold و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Kryo 385 Silver) و پردازشگر گرافیکی‌آدرنو۶۳۰ و (پشتیبانی از هوش مصنوعی)
۶٫ حافظه: ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی٬ ۶ گیگابایت رم همچنین فاقد درگاه اختصاصی مموری کارت
۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت
۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸.۱ (اوریو) و رابط کاربری MIUI ۱۰
۹٫ اتصالات: شبکه بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, دو بانده, Wi-Fi Direct, DLNA, هات‌اسپات و بلوتوث ۵.۰, A۲DP, LE و کابل USB Type-C ۱.۰ کانکتور ریورسبل البته این دستگاه فاقد رادیو است.
۱۰. صدا: فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی – آداپتور تبدیل USB نوع C به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
۱۱٫ سایر قابلیت‌ها: حسگر اثرانگشت٬ شتاب‌سنج٬ ژیروسکوپ٬ سنسور مجاورت٬ قطب‌نما٬ شارژ سریع باتری٬ پخش‌کننده‌ی MP۴/DivX/XviD/WMV/H.۲۶۵ و پخش‌کننده‌ی MP۳/WAV/eAAC+/FLAC همچنین ویراستار عکس و فیلم و نمایش‌دهنده‌ی اسناد


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا