اخبار

نسخه جدید اندروید Go برای دستگاه های ضعیف تر

گوگل همواره سعی کرده است که برای سیستم های ارزان قیمت و ضعیف تر نیز پشتیبانی های خود را انجام دهد. غول فناوری مانتین‌ویو اپلیکیشن‌ها را برای مصرف کمتر منابع سخت‌افزاری و داده‌های اینترنتی بهینه‌کرده است. اما اکنون این شرکت تمرکز خود را بر بهینه‌سازی سیستم عامل موبایل اندروید معطوف کرده است.حال گوگل به سراغ اندروید Go رفته است.
در Google I/O  این سیستم جدید به طور رسمی معرفی شد. این سیستم‌عامل نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید O‌ است و برای عملکرد روان روی دستگاه‌هایی با حافظه‌ی رم کمتر از ۱ گیگابایت عرضه خواهد شد. به گفته‌ی گوگل، این سیستم عامل سال ۲۰۱۸ به‌صورت آزمایشی عرضه می‌شود و سپس به‌صورت گسترده و توسط شرکای گوگل به کار گرفته خواهد شد.
بازار هدف گوگل برای اندروید Go کاربرانی است که زیاد توانایی دسترسی به اینترنت را ندارد. این سیستم عامل برای اجرای روان و بهینه روی دستگاه‌های رده‌پایین و ارزان توسعه یافته است. این سیستم عامل در کنار نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اپلیکیشن‌هایی اعم از کروم، یوتیوب‌گو و جی‌بورد تجربه‌ی تازه‌ای در دستگاه‌های رده‌پایین به ارمغان خواهد آورد.
جی‌بورد یکی از بخش‌هایی است که در اندروید گو تغییرات زیادی به خود دیده است. کیبورد گوگل اکنون توانایی تایپ و ترجمه‌ی همزمان دارد. کاربران می‌توانند کلمه‌ی مورد نظر خود را به هر زبانی تایپ کنند و معادل آن را در زبان مورد نظر به‌صورت آنی دریافت کنند. این قابلیت برای بازار‌های گوشی‌های ارزان و رده پایین مثل هند و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است.
اندروید Go همچنین از نسخه‌ی مخصوصی از پلی‌استور بهره می‌برد که اپلیکیشن‌های بهینه‌شده‌ برای این نسخه از اندروید را عرضه می‌کند. گوشی‌های رده‌پایین و ارزان بازار‌های بین‌المللی در حال حاضر حداقل از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. این در حالی است که سیستم عامل موبایل جدید گوگل برای دستگاه‌های ارزان‌تر بهینه شده است.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا