اخبار

دلایل کم فروش شدن گوشی های هوشمند قوی

گوشی های هوشمند

گاهی اوقات گوشی های هوشمند قوی به دلایل گوناگون فراموش می شوند و فروشندگان نیز اقدام به عرضه آن‌ها نمی‌کنند. در ادامه سعی داریم گوشی های کمیاب و ارزشمند بازار در آذر ۹۵ را زیر ذره‌بین قرار دهیم.
بازار آی تی کشورمان تحت تاثیر یک سری محدودیت های تکنولوژیک، گاهی دچار کمبودهایی در برخی زمینه‌ها می‌شود. اما جالب است بدانید برخی از نقص‌های بازار مربوط به استقبال کاربران از گوشی های هوشمند خاصی است که در پی آن،‌ گروهی از گوشی های هوشمند با‌کیفیت بازار به حاشیه رانده می‌شوند و در دسته گوشی های کمیاب یا نایاب قرار می‌گیرند.
سناریوی مطرح دیگر دخیل در کمیاب شدن برخی گوشی‌ها، تقاضای بالای آن‌ها و کم‌کاری سازندگان تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود. بدین ترتیب گوشی‌های پیشرفته و پر‌قدرتی کنار گذاشته می‌شوند که در بازار جهانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند.
حال به بررسی این مدل ها می پردازیم
همان‌طور که می‌دانید، چند وقت  پیش گوگل از نسل جدید گوشی های هوشمند خود به نام پیکسل رونمایی کرد. با این وجود چیزی از ارزش‌های نکسوس ۶ پی و  ایکس کم نشده، چرا که موبایل‌های گوگل از پشتیبانی چندساله نرم افزاری بهره می‌برند و زودتر از سایرین برایشان آپدیت‌های اندروید عرضه می‌شود. بخشی از علل کمیاب بودن این دو گوشی هوشمند با کیفیت در بازار ایران، ناشناخته‌ بودن آن‌هاست و همچنین عدم تبلیغات گسترده این دو گوشی به فروش پایین نکسوس‌های قدیمی دامن می‌زند. درحال حاضر نکسوس ۵ ایکس با قیمتی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۶ پی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پس از گشت و گذارهای فراوان یافت می‌شود
 پرچمداران کنونی سامسونگ نیز در گروه کمیاب‌های بازار قرار گرفته‌اند! اس ۷ و نسخه edge آن بیشتر با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به فروش می‌رسند و کاربر در صورت لزوم می‌تواند این میزان را با استفاده از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهد؛ جالب اینجاست که در صورت نیاز به سیم کارت دوم، چنین کاری ممکن نخواهد بود. با توجه به ظرفیت محدود هارد دستگاه، بسیاری از دارندگان این گوشی‌ها به طور مداوم با مشکل کمبود حافظه دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه تعداد نسخه ۶۴ گیگابایتی اس ۷ و برادر بزرگترش در بازار بسیار پایین است. برخی فروشندگان نیز از کمیابی پرچمداران کره‌ای سواستفاده کرده و اس ۷ و اس ۷ اج ۶۴ گیگابایتی را با قیمتی بیشتر از حد معمول و بدون گارانتی رسمی به فروش می رسانند.
هواوی در بازار داخلی به محصولات مقرون‌به‌صرفه‌اش شهرت یافته و حتی پرچمدارانش نیز نسبت به پرچمداران شرکت‌های مطرح، برچسب قیمتی پایین‌تری دارند. اما پی ۹ پلاس سنت شکنی کرده و در ابتدای ورودش به بازار با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان همه را شوکه کرد. هم اکنون پس از گذشت چند ماه از ورود این گوشی به داخل کشور، هنوز قیمت آن افت چندانی به خود ندیده است. همین قیمت بالا به یکی از مهم‌ترین عوامل فروش بسیار پایین نسخه ۵٫۵ اینچی پی ۹ تبدیل و از لیست خرید بسیاری از کاربران حذف شد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا