اخبار

گوگل اسیستنت به سیستم عامل iOS رسید

گوگل به تازگی گوگل اسیستنت را به صورت نرم افزاری مجزا برای گوشی های آیفون منتشر کرده است که این برنامه فعلا در یک سری کشور های خاص مثل امریکا هند و انگلستان قابل دسترس است.
این برنامه به طور خودکار بر روی دستگاه هایی که با ورژن iOS 9 به بالا عرضه می شوند نصب می شود ولی در iOS، دسترسی آن به قابلیت‌ها و منابع گوشی محدود است و نمی‌تواند مثل گوشی‌های اندرویدی، عملکرد کارآمدی داشته باشد. علاوه بر این، نسخه‌ی iOS از گوگل اسیستنت با نگه داشتن کلید هوم فعال نمی‌شود و باید آن را به‌صورت یک اپلیکیشن اجرا کنید؛ البته می‌توان از ویجت آن هم استفاده کرد. کاربران iOS می‌توانند از گوگل اسیستنت برای جستجو در اینترنت، برقراری تماس، پیدا کردن مکان‌های مورد نظر، پخش کردن ویدئوها در یوتیوب، پیدا کردن اطلاعات از داخل دستگاه، برقراری ارتباط با لوازم خانگی هوشمند و غیره، استفاده کنند.
باید توجه کنید که این برنامه همواره به صورت یک اپ مجزا باقی خواهند ماند. اگر پیش‌تر، از این دستیار در گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده‌اید، نباید انتظار عملکرد مشابهی از آن در iOS داشته باشید. با وجود محدودیت‌های سیستم عامل iOS، دستیار صوتی سیری، کاملا کارآمدتر از گوگل اسیستنت محسوب می‌شود؛ اما در سمت دیگر، اگر بخواهید از سرویس‌های گوگل استفاده کنید، گوگل اسیستنت می‌تواند تجربه‌ی بهتری را در اختیارتان قرار دهد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا