اخبار

پنج کیبورد برتر اندرویدی با قابلیت سوایپ کردن

با توجه به اهمیت تایپ کردن با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی، یک کیبورد با امکانات مناسب و کاربرد آسان یکی از ضروری‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که باید در گجت خود داشته باشیم. اگر عادت دارید با دو انگشت شصت خود تایپ کنید، کیبوردهای بسیاری وجود دارند اما اگر به سوایپ و ژست‌های حرکتی هنگام تایپ کردن علاقه بیشتری دارید، گزینه‌های مناسبی برای دیوایس اندرویدی شما وجود دارد که علاوه بر سوایپ کردن امکان تصحیح، حدس کلمات و شخصی سازی را هم دارند. پیش از این‌که ۵ کیبورد برتر این مطلب را با هم مرور کنیم باید گفت که همه آن‌ها از لحاظ امکانات تقریبا یکسان هستند و تفاوت‌های آن‌ها جزئی است، بنابراین انتخاب بهترین کیبورد بستگی به سلیقه خود شما دارد (جهت دانلود هر یک از این اپ‌ها، روی تصویر آن کلیک کنید).
۱. گوگل کیبورد؛ تماما رایگان
این کیبورد هم مانند بسیاری دیگر از اپ‌های تولید گوگل به رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. بر خلاف سایر کیبوردهای معروف، صفحه کلید گوگل به شما امکانات شخصی سازی زیادی را ارایه نمی‌دهد، اما از هوش مصنوعی گوگل در آن استفاده شده است. بسیاری از کیبوردها مانند Swype با این ادعا که می‌توانند پس از استفاده کاربر با توجه به عادات او لغات جدید به کیبورد اضافه کنند و تجربه کاربری را بهبود دهند، سعی در جذب کاربران دارند، اما در واقعیت هیچ شرکتی نتوانسته مانند گوگل این کار را به نحو احسنت انجام دهد. قابلیت تصحیح و حدس کلمات گوگل تنها با استفاده کاربران از گوگل کیبورد بهبود نمی‌یابد، بلکه از اطلاعات جمع آوری شده توسط موتور جستجوی گوگل و سایر خدمات این کمپانی هم در ارایه تجربه کاربری بهتر برای گوگل کیبورد استفاده می‌شود.
این به آن معنی است که گوگل از قبل کلمات مورد نیاز شما را می‌داند و یا خیلی سریع نحوه استفاده شما از کلمات و شیوه نگارش شما را یاد می‌گیرد. در حوزه یادگیری لغات جدید گوگل کیبورد ثابت کرده که بهترین است،‌ با استفاده از لیست مخاطبان شما و همین‌طور استفاده شما از سایر خدمات گوگل، این کیبورد بهترین پیشنهادها را حدس زده و به شما ارایه می‌دهد. همچنین این کیبورد یکی از معدود اپ‌ها در نوع خود است که می‌تواند به سرعت لغات عجیب و ناآشنا از لحاظ املایی را یاد بگیرد که برای ما کاربران ایرانی مفید خواهد بود.
unnamed2
۲. SwiftKey؛ پیشگوی چند زبانه
اگر هنگام تایپ کردن از چند زبان مختلف استفاده می‌کنید یا به سوایپ کردن علاقه زیادی دارید و یا حوصله تایپ کردن تمامی حروف را ندارید و قابلیت حدس کلمات را ترجیح می‌دهید، SwiftKey گزینه ایده‌آل شماست. این صفحه کلید در اولین سوایپ شکل صحیح کلمه را به شما می‌دهد و از آن برای حدس کلمه بعدی هم استفاده می‌کند، یعنی به جای دو بار سوایپ کردن،‌ با یک سوایپ می‌توانید کلمه بعدی را هم انتخاب کنید. از جمله امکانات شخصی سازی این صفحه کلید فروشگاه‌ تم‌های آن است که البته برخی از این تم‌ها را باید بخرید، اما خود اپ کاملا رایگان است. بنابراین تنها تفاوت بین SwiftKey و گوگل کیبورد را می‌توان قابلیت شخصی سازی بیشتر SwiftKey دانست.
unnamed
۳. SwiftKey Neural
این کیبورد که یک نسخه در حال توسعه از SwiftKey است، قابلیت پیش بینی کلمات بسیار خوبی دارد. به جای امکانات سنتی موجود، SwiftKey Neural از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای حدس و پیشنهاد کلمات مناسب‌تر استفاده می‌کند و حتی کلمه بعد یا دو کلمه بعد را هم برای شما پیش بینی می‌کند. اما با وجود قابلیت پیش بینی کامل‌تر، نمی‌توان گفت که این نسخه از نسخه اصلی SwiftKey بهتر است.
اگر چه SwiftKey Neural با حدس بهتر لغات و پیشنهادهای بهتر نیاز شما را به تایپ کردن کم می‌کند، اما هنگام سوایپ کردن فقط با کلمات ساده و ابتدایی مواجه خواهید شد، برای مثال این کیبورد هنگام سوایپ کردن واژه ساده “Brooklyn” را نشناخت که چنین چیزی در هیچ کیبورد دیگری دیده نشد.
unnamed3
۴. Swype؛ میراث قدرتمند
در حالی که سوئیفت‌کی به شما کمک می‌کند هم‌زمان به زبان‌های مختلف تایپ کنید، Swype تنها دو زبان را به طور همزمان در اختیار شما می‌گذارد. با این وجود Swype برای مدت طولانی در اختیار کاربران بوده و در این مدت بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. کیبورد Swype در تصحیح کلمات عملکرد خوبی دارد و عمدتا با اولین سوایپ شکل صحیح کلمه را می‌آورد، اما مجموعه لغات آن به تکامل و گستردگی دو اپلیکیشن قبل نیست. حدس کلمات هم ممکن است به خوبی کیبوردهای قبلی نباشد اما ویژگی جالب این کیبورد ژست‌های حرکتی آن در هنگام سوایپ کردن است، مثلا با سوایپ از A به S با گزینه انتخاب همه و یا جستجو مواجه می‌شوید.
نکته قابل توجه این است که Swype تنها کیبوردی است که برای شکل صحیح و املای کلمات به گوگل وابسته نیست و به جای آن از Dragon Dictate برای تشخیص صدا استفاده می‌کند. در تست‌های انجام شده، Dragon Dictate نه در حد گوگل ولی به عنوان رقیبی سر سخت برای آن عمل کرد، گوگل توانایی یادگیری اسم‌های عجیب را داشت اما Dragon از پس این کار بر نیامد. اما نکته مثبت Dragon این است که علائم نگارشی را به خوبی درک می‌کند، علاوه بر فاصله معمول، ویرگول، علامت سوال و تعجب، Dragon قابلیت تشخیص این که چه زمانی باید پرانتز یا علامت نقل و قول را باز کند یا ببندد را هم دارد. در این کیبورد یک کلید هم برای فعال کردن دستیار موبایلی Dragon وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از ان استفاده کنید، البته کیفیت آن به دستیار گوگل نخواهد رسید.
Swype هم فروشگاه تم‌های خود را دارد که تقریبا کامل است و البته شما باید برای دسترسی به آن نسخه کامل اپ را به مبلغ ۹۹ سنت خریداری کنید و پس از آن تم‌های مختلف را برای کیبورد خود بخرید.
unnamed4
۵. Chrooma؛ قهرمان شخصی سازی
Chrooma یکی از تازه واردها در بازار کیبوردهای اندرویدی است. در حالی که این کیبورد از نظر امکان سوایپ خود با گزینه اول این لیست، یعنی گوگل کیبورد در رقابت است اما عمده شهرتش را مدیون قابلیت شخصی سازی و امکانات اضافی است. مهم‌ترین مزیت این اپ، این است که رنگ پس زمینه آن با توجه به رنگ محیط اپلیکیشنی که شما استفاده می‌کنید، تغییر خواهد کرد. برای مثال هنگام استفاده از فیسبوک رنگ آن آبی تیره، در واتس‌اپ سبز و یا در گوگل Keep زرد خواهد شد.
به علاوه این اپلیکیشن امکانات شخصی سازی گسترده‌ای برای سبک و نحوه آرایش کیبورد شما دارد که شامل تایپ با یک دست و یا ژست‌هایی برای جستجوی مطالب تایپ شده به وسیله گوگل ناو است.
Chrooma به طور رایگان عرضه شده، اما نسخه حرفه‌ای (Pro) آن در بین تمامی کیبوردها گران‌ترین است و ۲.۴۹ دلار قیمت دارد. این نسخه قابلیت چند زبانه، کیبوردهایی با ظاهر سفارشی، رنگ‌ها و فونت‌های سفارشی، همگام سازی با سایر اپ‌ها و دسترسی خودکار به جدیدترین قابلیت‌های عرضه شده برای این کیبورد است.
unnamed5
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا