اخبار

آلکسا در سال ۲۰۱۷ بی‌رقیب بوده است

آلکسا
شرکت‌های مختلفی ماند گوگل و مایکروسافت و اپل تلاش می‌کنند تا دستیار هوشمند صوتی خود را در جهان محبوب‌تر از قبل کنند ولی به نظر می‌رسد که پادشاهی این رده تنها به آلکسا و شرکت آمازون تعلق دارد.
بر اساس اعلان رسمی شرکت آمازون، کسب و کار این شرکت به‌واسطه دستیار هوشمند صوتی آلکسا با پیشرفتی شگفت‌آور روبرو بوده است. این پیشرفت به حدی بوده است که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷، ارزش هر سهم این شرکت در بازار بورس به میزانی نزدیک به ۴ دلار افزایش پیدا کرده است ولی با این حال آمازون همچنان قصد دارد تا به بلندپروازی‌های خود ادامه بدهد.
بر اساس گفته‌های مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی جف بزوس، آمازون قرار است تا کاربری‌های آلکسا را حتی تا سقف دو برابر نیز افزایش بدهد. این هدف با توجه به تلاش و سرمایه‌گذاری سنگین گوگل و اپل بر روی این بازار، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد ولی بزوس معتقد است که این کار شدنی است.
او گفته است که در ابتدای سال ۲۰۱۷ نیز همه معتقد بودند که اهداف آن‌ها برای آلکسا بیش از حد خوش‌بینانه است ولی آمازون نه‌تنها به این اهداف دست پیدا کرد بلکه توانست تا از آن‌ها جلو بزند. با این شرایط باید آماده باشید که همه‌جا صدای دستیار هوشمند صوتی آلکسا را بشنوید.
بلندگوهای میزبان این سیستم که بلندگوهای اکو نام دارند، در ایران چندان محبوب نیستند و دلیل این امر نیز عدم پشتیبانی آلکسا از زبان فارسی است ولی با توجه به برنامه‌ریزی آمازون برای دو برابر کردن بازار خود حتی ممکن است ساخت نسخه فارسی این دستیار هوشمند صوتی نیز در دستور کار این شرکت قرار داشته باشد.
نظر شما در این باره چیست؟ اگر یک دستیار هوشمند صوتی با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی عرضه شود، به سراغ استفاده از آن خواهید رفت یا همچنان ترجیح می‌دهید که به‌صورت سنتی و با کمک تایپ کردن دستورات با سیستم‌های خود در ارتباط باشید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا