آموزش و ترفند

آموزش خرید ترون برای تراست ولت

خرید ترون در تراست ولت بسیار ساده است و طی چند مرحله کوتاه انجام می‌شود. امروزه بسیاری از کاربران علاوه بر سرمایه گذاری در خود توکن TRX، به دلیل کارمزدهای پایین شبکه ترون، از این بلاک چین برای خرید و فروش بسیاری دیگر از رمز ارزها نظیر تتر استفاده می‌کنند. اما برای اینکه بتوانید توکن‌های روی ترون را از کیف پول شخصی خود به دیگران منتقل کنین، نیازمند پرداخت کارمزد آن به‌صورت توکن TRX ترون هستید که در این مطلب، نحوه خرید و انتقال ترون به کیف پول تراست والت را آموزش خواهیم داد.

چرا به خرید ترون نیاز داریم؟

سرمایه گذاری در حوزه کریپتو امروزه به یکی از روش‌های سودآوری برای افراد تبدیل شده است. در این میان، خرید ارزTRON  به‌خاطر قابلیت‌های مختلف این شبکه نظیر برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل شده است. بنابراین چند دسته مختلف از کاربران از ترون و ارز دیجیتال TRX استفاده می‌کنند:

  • توسعه‌دهندگان: از آنجایی که شبکه ترون قابلیت توسعه قرارداد هوشمند را دارد و سازگار با ماشین مجازی اتریوم است، بسیاری از برنامه‌نویسان بلاک چین به‌خاطر سرعت بالای ترون از آن استفاده می‌کنند. حال تعامل با این برنامه‌ها نیازمند صرف کارمزد به‌صورت توکن TRX است.
  • سرمایه گذاران و تریدرها: کاربران عادی برای پرداخت کارمزد خرید و فروش ترون و همچنین ارزهای دیجیتالی نظیر تتر که توسط توسعه‌دهندگان روی این شبکه ساخته شده‌اند، نیازمند خرید رمز ارز TRX هستند.
  • گیمرها: امروزه بازی‌های جذابی روی بلاک چین ترون منتشر شده‌اند که تعامل روی آن‌ها نظیر خرید و فروش آیتم‌های درون بازی، نیاز به صرف توکن TRX دارد. از جمله این بازی‌ها می‌توان ChainZ Arena و Blockchain Cuties را نام برد.

برای خرید ترون در تراست والت به چیزی نیاز داریم؟

برای خرید TRX در تراست والت باید چند مرحله را طی کنید که در این قسمت به‌صورت گام به گام آموزش می‌دهیم.

۱. دانلود و نصب تراست ولت

حتما تراست والت را از منابع معتبر نظیر گوگلی پلی و اپ استور یا وبسایت رسمی آن به آدرس trustwallet.com دانلود کنید. از آنجایی که کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های جعلی یکی از روش‌های سرقت ارزهای دیجیتال است، حتما از معتبر بودن منبع انتخابی مطمئن شده و از دانلود این برنامه از وبسایت‌های مشکوک جدا خودداری کنید.

هنگام راه‌اندازی و ساخت کیف پول جدید، یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای به‌صورت تصادفی توسط تراست ولت برای شما ساخته می‌شود که حتما باید آن را در جای امنی ذخیره کرده و در اختیار هیچ فردی قرار ندهید. این عبارت بازیابی مهمترین دارایی شماست و هرکسی که به آن دسترسی داشته باشد، قدرت کنترل ارزهای دیجیتال شما را نیز دارد. بنابراین در حفظ امنیت آن کوشا باشید.

۲. انتخاب صرافی

ترون یکی از ارزهای دیجیتالی است که امکان خرید مستقیم آن در داخل خود تراست والت وجود دارد. اما از آنجایی که این قابلیت توسط سرویس شخص ثالث Mercuryo فراهم شده است، کاربران داخل ایران قادر به انجام آن نیستند. به همین خاطر، گزینه در دسترس بعدی، استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال است.

برای خرید ترون از یک صرافی ارز دیجیتال باید پلتفرم مناسب خود را انتخاب کنید. متاسفانه به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده، اکثر صرافی‌های بین‌المللی نظیر بایننس، استفاده از خدمات خود را برای کاربران ایرانی ممنوع کرده و در صورت شناسایی آی‌پی شما، حساب‌تان را مسدود خواهند کرد. بنابراین، باید از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید.

از جمله صرافی‌های ایرانی معتبر، می‌توان بیت۲۴ را معرفی کرد. این صرافی کار خود را در سال ۹۸ آغاز کرد و در حال حاضر در سال ۱۴۰۲ علاوه بر ترون، از بیش از ۵۳۰ ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از مزایای بیت ۲۴، امکان خرید و معامله ارزهای دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت است. شما تنها برای برداشت و انتقال ترون‌های خریداری‌شده خود ملزم به تکمیل مراحل احراز هویت هستید که البته این فرآیند نیز در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های بیت ۲۴ می‌توان تجهیز آن به یک کیف پول داخلی را نام برد. شما با خرید و نگهداری رمز ارزهای خود در این والت، از پرداخت کارمزد انتقال شبکه به کیف پول شخصی خود معاف خواهید شد. با این وجود، اگر مایل به ارسال توکن‌های TRX به تراست ولت خود هستید، باید کارمزد شبکه آن را پرداخت کنید که البته هیچ ارتباطی هم به صرافی بیت ۲۴ ندارد و به اعتبارسنج‌های بلاک چین این ارز دیجیتال پرداخت خواهد شد.

مورد بعدی، «بازار معاملات حرفه‌ای» تتری و تومانی ترون است که علاوه بر خرید و فروش آنی، قادر به سفارش‌گذاری لیمیت، استاپ و OCO روی خریدهای خود نیز خواهید بود.

۳. خرید ترون و انتقال به تراست والت

حال پس از ثبت نام در صرافی مورد نظر، باید وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به خرید ترون کنید. مثلا در صرافی بیت ۲۴، برای خرید آنی TRX، در حساب کاربری خود روی گزینه «خرید و فروش آنی» کلیک کرده و سپس «ترون» را جستجو کنید. در این قسمت، مقدار مورد نظر برای خرید را وارد کرده و سپس برای انتقال آن‌ها به تراست ولت، گزینه «انتقال به کیف پول شخصی» را تیک بزنید. حداقل مقدار خرید ترون در بیت ۲۴ در حال حاضر ۱۰۰ هزار تومان است:

خرید ترون و انتقال به تراست والت

در محله بعد، شبکه پرداخت (TRC20) را انتخاب کرده و سپس آدرس ترون خود در تراست والت را وارد کنید:

خرید ترون و انتقال به تراست والت

برای پیدا کردن آدرس ترون در تراست ولت، برنامه آن را روی گوشی خود باز کرده و سپس روی آیکن “TRX” ضربه بزنید. در صفحه جدید، گزینه “Receive” را انتخاب کنید. در این قسمت، آدرس ترون شما به همراه کد QR آن نمایش داده می‌شود:

خرید ترون و انتقال به تراست والت

آن را کپی کرده و در قسمت «آدرس کیف پول دریافت کننده» در بیت ۲۴ وارد کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا