معرفی بهترین‌ها

بهترین آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ کدام است

فرقی نمی‌کند که برای بازی کردن از یک کامپیوتر شخصی قدیمی و اقتصادی استفاده می‌کنید یا هزینه هنگفتی برای خرید یکی از گران‌ترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۴ کرده باشید. در نهایت باید امنیت سیستم خود را با استفاده از نرم افزار‌های آنتی ویروس تضمین کنید. در حالی که هر روز تجربه بازی‌های چند نفره (multiplayer) بصورت آنلاین از گذشته رایج‌تر و محبوب‌تر می‌شود و حتی بسیاری از بازی‌های تک نفره (singleplayer) به نحوی از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند، ایمن سازی اتصال آنلاین نیز باید یکی از اولویت‌های‌تان برای تهیه‌ی آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ باشد. همین نیاز شدید گیمرها و سایر کاربران به تامین امنیت باعث شده که نرم افزار‌های آنتی ویروس بسیاری برای انتخاب موجود باشند. درحالی که بیشتر این نرم افزارها ویژگی‌های مشابهی دارند، تفاوت‌های قابل ذکری نیز میان آن‌ها وجود دارد.

در این مقاله ما تعدادی از بهترین آنتی ویروس‌ها برای استفاده در سیستم‌های گیمینگ را بر اساس نیازهای مختلف کاربران به شما معرفی خواهیم کرد.

Norton آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ

Norton Security 360 for Gamers

Norton Security 360 نه تنها بهترین نرم افزار آنتی ویروس برای سیستم‌های گیمینگ، بلکه یکی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس برای ویندوز و مک به طور کلی است. نسخه گیمر آن به ویژه چشمگیر است، چراکه ویژگی‌هایی مانند نظارت بر دارک وب برای Gamertagها و اطلاعات شخصی شما ارائه می دهد. این برنامه توسط گیمرها و برای گیمرها طراحی شده است، بنابراین ویژگی‌هایی مانند بهینه‌سازی اعلان‌ها و حالت تشخیص تمام‌صفحه شامل موارد تخصصی این آنتی ویروس هستند.

قابل دسترسی در: ویندوز، مک، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند

مزایا: پشتیبانی از حداکثر سه دستگاه، ۵۰ گیگابایت حافظه ابری، بهینه‌سازی بازی‌ها، نظارت بر دارک وب

معایب: تا حدی گران و هزینه‌بر

Bitdefender

Bitdefender Total Security

بهترین آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ در حالت تمام صفحه، Bitdefender یک نرم افزار آنتی ویروس محبوب در بین گیمرها است. برخی از ویژگی های مخصوص بازی آن شامل حالت تمام صفحه است که به طور موقت پاپ آپ ها را متوقف می کند، تنظیمات بصری را تنظیم می‌کند و فعالیت های غیر مهم پس زمینه را متوقف می‌کند تا به شما امکان دهد از قدرت کامل بازی خود لذت ببرید. همچنین برای جلوگیری از استراق سمع و جاسوسی، محافظت از دوربین وب کم و میکروفون را ارائه می دهد. Bitdefender بهترین نرخ تشخیص ویروس را در پنج سال گذشته داشته است.

مزایا: حالت تمام صفحه که جلوی پرت شدن حواس کاربر از بازی را می‌گیرد، محافظت در برابر حملات فیشینگ (phishing)، محافظت از وب کم و میکروفون

معایب: هزینه اضافه برای تغییر آی پی

McAfee

McAfee Total Protection

آنتی ویروس McAfee یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های موجود برای امنیت سیستم عامل‌های کامپیوتر‌های شخصی است. این آنتی ویروس به دلیل تنوع کاربری و قابلیت استفاده توسط تمام کاربران معروف است. اما گیمرها در این میان باید توجه ویژه‌ای به این آنتی ویروس داشته باشند. دلیل این موضوع هم وجود حالت بازی یا “Game Mode” در این آنتی ویروس است.این حالت برای بازی کردن بهینه شده است و اطمینان حاصل می کند که نرم افزار آنتی ویروس هنگام بازی سیستم شما را مختل نکند. همچنین دارای یک ویژگی App Boost است که تشخیص می‌دهد کدام برنامه‌ها در هر زمان به بیشترین منابع نیاز دارند.

مزایا: حالت بهینه Game Mode، امکان تغییر آی پی به صورت امن، هشدارهای نظارت بر هویت ۲۴ ساعته

معایب: در حالت رایگان امکانات چندانی ندارد

Webroot

Webroot

برنامه Webroot یکی دیگر از گزینه‌های نرم افزار آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ است که بازیکنان زیادی به استفاده از آن متمایل هستند. این بیشتر به دلیل سرعت آن است، زیرا اسکن‌های سریع و بدون وقفه و زمان نصب سریع ارائه می‌دهد. اما چیزی که Webroot ارائه می‌کند و در میان بسیاری از گزینه‌های نرم‌افزار آنتی‌ویروس پیدا نمی‌کنید، چندین طرح مختلف است که هرکدام در ارائه ویژگی‌ها نسبت به یکدیگر مزایایی دارند. این به طور موثری باعث می‌شود که انتخاب طرح شما قابل تنظیم باشد، طرح پایه پوشش اولیه را ارائه می‌دهد و طرح ویژه شامل همه امکاناتی می‌شود که Webroot ارائه می‌دهد، و طرح‌های میانی Webroot همه سطح را در این بین پوشش می‌دهد.

مزایا: سرعت بالای اسکن، امنیت همیشه فعال، طرح‌های مختلف بر اساس نیاز‌های مختلف

معایب: پایین‌ترین طرح شامل امکانات اساسی نمی‌شود

Aura

Aura

Aura طیف وسیعی از خدمات حفاظتی را ارائه می‌دهد که از جمله آنها نرم افزار آنتی ویروس است. این برنامه به شما امکان می دهد از ردپای دیجیتال خود در برابر تهدیدات متعدد محافظت کنید و در بسیاری از سیستم‌های گیمینگ و لپتاپ‌ها در هنگام عرضه، از پیش برنامه Aura نصب شده است. اگر می‌خواهید چندین سیستم گیمینگ را پوشش دهید، Aura گزینه بسیار خوبی است، زیرا برنامه فردی آن تا ۱۰ دستگاه را محافظت می‌کند و طرح خانواده آن تا ۵۰ دستگاه را پوشش می‌دهد.

مزایا: محافظت از حداقل ۱۰ دستگاه، محافظت در برابر دزدی هویت، ضمانت یک میلیون دلاری در برابر دزدی اطلاعات و هویتی، قیمت مناسب

معایب: عدم وجود امکانات مخصوص بازی کردن

آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ

بهترین آنتی ویروس‌ برای سیستم‌های گیمینگ کدام است؟

برمی‌گردیم به سوالی که در عنوان این مقاله مطرح کردیم. وقتی نوبت به انتخاب آنتی ویروس میرسد، اکثر گزینه ها طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند. اما هنگامی که بحث گیمینگ را مطرح کنیم و به دنبال بهترین آنتی ویروس برای سیستم‌های گیمینگ باشیم، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم. این موارد شامل بهینه‌سازی بازی و محافظت از دستگاه‌های جانبی مانند وب‌کم‌ها و میکروفون‌ها، علاوه بر اطمینان از ارائه محافظت در طول بازی آنلاین است.

پس از بررسی تمام این موارد، می‌توان گفت که از نظر کلی آنتی ویروس Norton Security 360 for Gamers، بهترین آنتی ویروس برای سیستم‌های گیمینگ است. اما تحت شرایطی که ویژگی خاصی مد نظرتان باشد، این موضوع تغییر می‌کند. به طور مثال برای ارائه امنیت کامپیوترهای یک گیم‌نت، به علت زیاد بودن تعداد سیستم‌ها، استفاده از نرم افزار Aura پیشنهاد می‌شود. یا اگر می‌خواهید شیوه ارائه امنیت خود را شخصی سازی کنید، پیشنهاد ما Webroot خواهد بود. از طرفی اگر به دنبال بهترین بهینه سازی بازی‌ها در میان آنتی ویروس‌ها هستید، قطعا McAfee گزینه اول‌تان خواهد بود. و در نهایت Bitdefender در زمینه بازی کردن به صورت تمام صفحه امکانات مناسبی را برای شما ارائه خواهد کرد.

شما بر این اساس می‌توانید بهترین آنتی ویروس را برای سیستم گیمینگ خود پیدا کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا