اخبار

آیفون ۸ از LTE گیگابیتی پشتیبانی نخواهد کرد

به نظر می رسد که آیفون ۸ از نظر سرعت در اتقال و دریافت دیتا به سطح دیگر رقبا نخواهد رسید و به مرز گیگابایتی نیز در پهنای باند LTE خود نخواهد رسید. این مسئله از تمایل اپل برای سفارش قطعات کلیدی به تأمین‌کنندگان مختلف نشأت می‌گیرد. به‌ کار گرفتن چنین استراتژی تأمین قطعه‌ای توسط اپل، علاوه بر آنکه احتمال بروز مشکل در زنجیره‌‌ی تأمین را کاهش می‌دهد؛ باعث به وجود آمدن رقابت بین دو تأمین‌کننده و در نهایت رسیدن قیمت به مبلغ مورد نظر اپل می‌شود.
همچنین مودم LTE این شرکت توسط اینتل پشتیبانی خواهد شد و  واضح است که اپل قصد دارد از یکسان بودن عملکرد آیفون ۸، صرف‌نظر از مودم LTE به‌کاررفته در آن، اطمینان حاصل کند؛ بنابراین اگرچه مودم‌های کوالکام قادر به ارائه‌ی سرعت‌ دیتا در حد گیگابیت هستند؛ آیفون جدید از این سرعت پشتیبانی نخواهد کرد، چرا که مودم‌های LTE اینتل هنوز قادر به ارائه‌ی چنین سرعت‌هایی نیستند.
این تصمیم به گونه ای است که  اینتل در سال جاری از مودمی جدید با نام XMM 7650 رونمایی کرد که از سرعت‌های گیگابیتی LTE‌ پشتیبانی می‌کند، اما مشکل اصلی این است که مودم یادشده تا زمان عرضه‌ی آیفون ۸ آماده نخواهد شد. به گفته‌ی سخن‌گویان اینتل که فوریه‌ی گذشته در این خصوص اظهار نظر کرده بودند، مودم LTE فوق سریع اینتل تا سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا