آموزش و ترفند

نحوه اتصال ایرپاد به کنسول‌های بازی خانگی

اگر شما هم از ایرپاد اپل برای گوشی آیفون و لپتاپ‌ مک بوک‌تان استفاده می‌کنید، احتمالاً برای‌تان این سوال پیش آمده است که آیا می‌توان از این دستگاه با کیفیت برای کار با دستگاه‌هایی غیر است محصولات تولید شرکت اپل استفاده کرد؟ به طور مثال آیا راهی برای اتصال ایرپاد به کنسول‌های بازی خانگی PlayStation 5 یا Xbox Series X/S وجود دارد؟ در این مطلب ما راه حلی را برای استفاده از ایرپاد در کنسول‌های بازی به شما ارائه خواهیم کرد.

در صورتی که به طور معمول از کنسول‌های بازی استفاده کنید، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که نمی‌توان هندزفری‌ها و هدست‌های بلوتوثی را به طور مستقیم به کنسول‌های Xbox Series X/S و یا PlayStation 5 متصل کرد. اما یک راه حل غیر مستقیم برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید ایرپاد یا سایر هدست‌های بلوتوثی خود را از طریق بلوتوث به تلویزیون هوشمندتان وصل کنید و از این طریق صداهای بازی‌تان را مستقیماً از ایرپاد بشنوید.

استفاده از ایرپاد در کنسول‌ها از طریق تلویزیون هوشمند

در نتیجه برای اتصال ایرپاد به کنسول‌های بازی خانگی، شما نیاز به یک تلویزیون هوشمند یا مانیتور با قابلیت اتصال بلوتوثی خواهید داشت. این روش با استفاده از سایر دستگاه‌های پخش صدای بلوتوثی نیز سازگار است. برای انجام این کار، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در تلویزیون هوشمندتان وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و به قسمت بلوتوث (Bluetooth) بروید.
  2. دکمه اتصال (Pair) را در ایرپادتان لمس کرده و نگه دارید تا زمانی که نام ایرپاد شما در صفحه تلویزیون در بخش بلوتوث جهت اتصال نمایش داده شود.
  3. نام بلوتوث ایرپادتان را انتخاب کنید تا تلویزیون هوشمند شما از طریق بلوتوث به ایرپاد متصل شود.
  4. در حال حاضر تمام صداها به جای پخش از بلندگوهای تلویزیون، از ایرپاد شما پخش خواهند شد. اگر پس از اتصال هم‌چنان صداها از بلندگوهای تلویزیون پخش می‌شوند، در تنظیمات تلویزیون خود به قسمت صدا (Audio) بروید و خروجی صدا (Audio Output) را از بلندگو (Speaker) به هدفون (Headphones) تغییر دهید.

اتصال ایرپاد به کنسول بازی بدون استفاده از تلویزیون هوشمند

اگر به دنبال راه حل دیگری برای بازی کردن با کنسول‌تان با استفاده از ایرپاد هستید که نیاز به اتصال از طریق تلویزیون هوشمند نباشد، نیاز خواهید داشت که کمی برای این کار دست به جیب بشوید، چراکه همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، نمی‌توان کنسول‌های بازی را به طور مستقیم به هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی وصل کرد.

برای اتصال ایرپاد به کنسول‌های بازی خانگی، نیاز به تهیه آداپتور‌های بلوتوثی مخصوصی دارید که از طریق بلوتوث به ایرپادتان متصل شود و از طریق درگاه هدفون به دسته بازی کنسول‌تان وصل شود. هم‌چنین برای هرکدام از کنسول‌های Xbox Series X/S و PlayStation 5 هدفون‌های مخصوصی در بازار عرضه شده‌اند که نمونه آن‌ها را می‌توانید در مقاله معرفی بهترین لوازم جانبی کنسول PlayStation 5 مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا