اخبار

ادامه پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ و ۸.۱

شاید برای احترام به انبوه کاربران سیستم عامل‌های محبوب بود که مایکروسافت اخیرا یکی از اطلاعیه‌های قبلی‌اش مبنی بر عدم پشتیبانی از سیستم‌هایی که از ویندوز ۷ و ۸.۱ استفاده می‌کنند را ملغی کرد. مایکروسافت در وبلاگ خود اعلام کرد که این دو سیستم عامل همچنان از امکان به‌روز شدن برخوردار خواهند بود.
در ماه ژانویه، مایکروسافت اعلام کرد که تا پایان ماه جولای پشتیبانی خود را از کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده اسکای‌لیک اینتل که از این دو سیستم عامل استفاده می‌کنند قطع می‌کند.

شَد لارسن، یکی از مدیران برنامه‌ریزی تجاری ویندوز نوشت: «ما دوره پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را از ۱۷ جولای ۲۰۱۸ گسترش دادیم و همه به‌روزرسانی‌های امنیتی را برایشان تدارک دیده‌ایم. ما می‌دانیم که در برخی موارد، مشتریان سیستم‌هایی دارند که به زمان بیشتری برای عوض کردن سیستم‌عاملشان به ویندوز ۱۰ نیاز دارند.

مایکروسافت اشاره کرد که، مهلت انقضایی که قبلا آن را گسترش داده بود را از قبل اعلام کرده بود. این شرکت در ابتدا به دلیل قدمت و دردسرهایی که مایکروسافت و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی با آن روبه‌رو می‌شوند، تصمیم به پایان دادن پشتیبانی از ویندوز ۷ داشت.

هم‌اکنون تاریخ‌های پایان حمایت از این دو سیستم عامل این گونه است:
۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ برای ویندوز ۷
۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ برای ویندوز ۸.۱
بدین ترتیب تاریخ اولیه پایان پشتیبانی توسط بسیاری از کاربران کامپیوتر که احساس می‌کردند مایکروسافت آنها را وادار به انجام کاری می‌کند، تغییر کرد. البته گفتنی است که موضوع حمایت از کاربران برای بقای نسخه‌های جدید ویندوز، طبعا برای کامپیوترسازان چندان خوشایند نخواهد بود.
مایکروسافت هنوز هم قصد دارد برای ویندوز ۱۰ ، کبی‌لیک را جانشین اسکای‌لیک اینتل کند و در نسل بعدی تراشه بریستول‌ریج ای.ام.دی را برای سیستم خود بگذارد.
علاوه بر این اینتل اعلام کرده که این عمل در واقع برای بهینه‌سازی ویندوز ۱۰ برای آخرین پردازنده‌اش خواهد بود، که به نظر می‌رسد به این معنی است که بهبود بخشیدن سخت‌افزاری سیستم عامل‌های قدیمی‌تر نهایتا کمتر حس خواهد شد.
طبق اظهارات لارسن: «این تغییرات برای کمک به مشتریان تا بتوانند سخت‌افزارهای مدرن را با اعتماد کامل تهیه کنند و بتوانند به راحتی به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند. ما توصیه می‌کنیم که مشتریان این سیستم‌های هسته نسل ۶ اینتل ویندوز ۷ و ۸.۱ را ارتقا دهند تا بتوانند حمایت کامل ما را داشته باشند.»

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا