اخبار

استفاده جاسوسان تبلیغاتی از میکروفون تلفن همراه شما

استفاده جاسوسان تبلیغاتی از میکروفون تلفن همراه شما

میکروفون گاهی برای گوش دادن به ما و ردیابی مکالماتمان مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته این کار همیشه جنبه امنیتی نداشته و بیشتر مواقع جنبه تبلیغاتی دارند. شاید برای شما نیز پیش‌آمده باشد که با دوست خود به‌صورت رودررو درباره خرید محصولی صحبت کرده باشید و بلافاصله پس از پایان مکالمه تبلیغ مربوط به آن محصول را در فیس‌بوک مشاهده کرده باشید.
درواقع چیزی که در اینجا اتفاق افتاده است دزدی از میکروفون تلفن همراهتان در جهت اهداف تبلیغاتی کمپانی‌ها بوده است. البته فیس‌بوک قویاً این اتهام را رد کرده است اما به نظر می‌رسد که کمپانی‌های دیگر از این روش استفاده می‌کنند. در گزارشی از نیویورک‌تایمز، کشف‌شده است که صدها نرم‌افزار در حال حاضر از نرم‌افزار کمپانی‌ای به نام آلفونسو استفاده می‌کنند که از میکروفون تلفن هوشمند شما برای ردیابی عادت‌های تماشای تلویزیونتان بهره می‌برد.
لازم به ذکر است که آلفونسو نرم‌افزاری را طراحی کرده است که می‌تواند برنامه‌های تلویزیونی را بر اساس صدا تشخیص دهد و به‌گونه‌ای مانند نرم‌افزار شازم برای تشخیص موسیقی عمل کند. بااین‌حال باید بدانید که این نرم‌افزارها به‌صورت دقیق به مکالمات شما گوش فرا نمی‌دهند بلکه از سیگنال‌های صدای ساتع شده از تلویزیون‌ها و تطبیق آن با پایگاه داده‌های خود به نوع برنامه‌ای که تماشا می‌کنید پی می‌برند و آن اطلاعات را به‌منظور تبلیغات به فروش می‌رسانند.
تنها مشکل اینجا این است که این نرم‌افزار در درون اپلیکیشن هایی استفاده می‌شود که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنید. البته باید بدانید که این نرم‌افزار در اجرای خود واقعاً مخفیانه عمل نمی‌کند و کاربران در هنگام اجازه دسترسی‌های این نرم‌افزارها، اجرای آن‌ها را تائید می‌کنند. این به آن معناست که در بیشتر مواقع کاربران اجازه داده‌اند که نرم‌افزار از میکروفون دستگاهشان استفاده کند. البته این بخش هم در سیاست‌های نرم‌افزار یادشده بیان‌شده است ولی ازآنجایی‌که بسیاری از کاربران در هنگام نصب از خواندن این سیاست‌ها عبور می‌کنند، بخش یادشده را نخواهند دید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا