اخبار

استفاده از پهپادها برای تقویت آنتن‌های موبایلی در شبکه AT&T

هم چنان یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران گوشی‌های همراه، موضوع آنتن دهی است و اپراتورها در تلاش هستند تا با ارایه خدمات گسترده‌تر و تقویت آنتن‌های مخابراتی، مشکل آنتن دهی در برخی از مناطق را حل کنند. اکنون AT&T یکی از اپراتورهای برتر در ایالات متحده به منظور افزایش کیفیت شبکه خود راهکار جدید و خلاقانه‌ای پیدا کرده است.
این اپراتور به تازگی اعلام کرده است که با هدف بهبود کیفیت شبکه خود از پهپادها استفاده خواهد کرد. البته AT&T پیش از این هم برای بررسی دکل‌های مخابراتی خود از پهپادها استفاده می کرد. اما این بار قرار است از پهپادها به عنوان ابزاری برای تقویت توان این دکل‌ها استفاده کند. به این ترتیب می‌توان این پهپادها را دکل‌های مخابراتی پرنده نامید.
 
AT&T در این زمینه گفت:
استفاده از پهپادها در شبکه ملی LTE به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم داده‌ها را دریافت کرده و آنها به صورت مستقیم به سیستم‌های خودمان اضافه کنیم. به این ترتیب ما فرصت پیدا می‌کنیم تا در زمان واقعی، شبکه خود را تغییر دهیم. با استفاده از پهپادها برای بررسی تجهیزات می توانیم فرآیندهای ارزیابی را سریع‌تر و ایمن‌تر انجام دهیم و حتی به بخش هایی از دکل‌های مخابراتی دسترسی داشته باشیم که برای انسان‌ها غیرقابل دسترسی هستند. به این ترتیب با بهبود و ارتقای دکل‌های مخابراتی با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته، تجربه مشتریان نیز حین کار با خدمات AT&T ارتقا پیدا می‌کند.
این شرکت یکی دیگر از مزایای بکارگیری پهپادها را بهبود پوشش LTE در رویدادهای بزرگ یا حتی حوادث طبیعی عنوان کرده است که در این شرایط ارایه ابزارهای ارتباطی برای سرویس‌های اورژانسی یک ضرورت محسوب می‌شود. البته با توجه به اینکه در حال حاضر طول عمر باتری پهپادها چندان زیاد نیست و پهپادها در بهترین حالت تنها می‌توانند چندین ساعت در آسمان پرواز کنند، ایده جدید AT&T یک راهکار طولانی مدت محسوب نمی‌شود اما در عین حال بسیار جالب و خلاقانه است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا