اخبار

اسنپدراگون ۸۵۵ در دست ساخت کوالکام

طی اخبار منتشر شده از سوی کوالکام و اخباری که از این شرکت درز کرده است، این شرکت به دنبال کار بر روی هر دو تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و اسنپدراگون ۸۵۵ است.
بر اساس اطلاعات فاش شده، کوالکام به روند نام‌گذاری تراشه‌های رده‌بالای خود با عدد «۵» در انتهای نام‌ آن‏ها ادامه خواهد داد. به همین جهت، هیچ تراشه‌ای با نام اسنپدراگون ۸۴۰ و اسنپدراگون ۸۵۰ به بازار عرضه نخواهد شد.
امسال کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ را به بازار عرضه کرد؛ پیش‌تر، کوالکام دو تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ را معرفی کرده بود، اما با عرضه‌ی پلت‌فرم موبایل اسنپدراگون ۸۳۵، روند نام‌گذاری تراشه‌های رده‌بالای کوالکام دستخوش تغییر شد؛ به‌طوری که احتمال عرضه‌ی تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ نیز وجود داشت، البته بعد عرضه‌ی این نسخه از تراشه‌ی اسنپدراگون منتقی شد.
همانطور که در موبایلستان نیز اشاره کردیم، سامسونگ طی قرار دادی امسال نیز تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ را به طور اختصاری برای گوشی گلکسی S9 خود رزرو کرده است.
از آنجا که امسال نیز سامسونگ همین روند را در پیش گرفت، شرکت ال‌جی مجبور شد گوشی جی ۶ را با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام عرضه کند و همچنین، سونی نیز نتوانست گوشی پرچمدار اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم را که اوایل سال معرفی کرده بود تا اواخر نیمه اول سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کند. سازندگان دیگر نظیر اچ‌تی‌سی نیز برای عرضه پرچمداران جدید خود به بازار تا اواخر بهار منتظر ماندند تا تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، تراشه‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است؛ پیش‌تر گمان می‌رفت شرکت کوالکام این تراشه را مبتنی بر فرآیند ساخت ۷ نانومتری تولید کند، اما گزارش‌های جدید، خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. برخلاف اسنپدراگون ۸۴۵ که از نظر معماری ساخت با نسل قبل خود بدون تفاوت است، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته می‌شود.
منابع مطلع مدعی هستند که کوالکام با تراشه‌های پرچم‌دار جدیدش روی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متمرکز خواهد شد که این روزها باعث شکل‌گیری رقابت میان گوشی‌های پرچمدار شده است. غیر از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام قدرت پردازشی گوشی‌های دیگری مانند گلکسی نوت ۹ سامسونگ، اچ‌تی‌سی (یو) ۱۲ و حتی سومین نسل از گوشی‌های پیکسل گوگل را تأمین خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا