اخبار

افت چشمگیر آمار فروش در بازار جهانی تبلت

افت چشمگیر آمار فروش در بازار جهانی تبلت

تبلت

بر اساس گزارش‌های بنگاه تحلیلی تایوانی ترند فورس (TrendForce)، در طی سال ۲۰۱۶ میلادی آمار تبلت‌های عرضه شده در سراسر جهان با رسیدن به رقمی معادل با ۱۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه تبلت کاهشی چشمگیر و ۶٫۶ درصدی را تجربه کرده است. این شرایط به‌صورت ویژه‌ای اثر خود را در آمار شرکت‌های بزرگ نشان داده است و برای نمونه اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در تمامی جهان توانسته است تا تنها ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار میلیون آیپد را به مشتریان موجود در بازار عرضه کند.

البته این روند کاهشی در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت و بر اساس گزارش‌ها میزان تخمین زده شده از کل عرضه جهانی در پایان سال برابر با ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار دستگاه است. این آمار نشان‌دهنده افت ۶٫۱ درصدی این بازار در بازه زمانی یک ساله است.

در طول سال ۲۰۱۶ شرکت اپل با مالکیت نزدیک به ۲۷ درصد از کل بازار جهانی تبلت‌ها به‌عنوان برترین شرکت در این زمینه مطرح بوده است. رتبه دوم این جدول نیز به شرکت سامسونگ اختصاص دارد که ۱۷٫۲ درصد بازار را در اختیار داشته است. پس از سامسونگ، تبلت‌های کمپانی آمازون با اختصاص دادن ۷٫۰ درصد بازار به خود در رده چهارم قرار گرفته‌اند. پس از آمازون نیز شرکت‌های لنوو، هواوی، مایکروسافت و ایسوس به ترتیب سهمی ۶٫۹، ۶٫۲، ۲٫۵، ۲٫۲ درصدی را در بازار جهانی تبلت‌ها در اختیار داشته‌اند.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که با افزایش ابعاد نمایشگرهای تلفن‌های همراه، مشتریان این بازار بیشتر به استفاده از فبلت‌ها تمایل دارند و این امر به‌خودی‌خود بر روی فروش تبلت‌ها تاثیری منفی گذاشته است. بسیاری از کسانی که تبلت خریداری کرده بوده‌اند، قصد خرید مدل جدیدی از این دستگاه را ندارند و همین امر نیز نشان می‌دهد که به‌زودی شاهد تخصصی سازی تبلت‌ها خواهیم بود و دیگر تبلت به‌عنوان یک دستگاه عمومی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا