اخبار

افزایش تعداد به‌روزرسانی اندروید برای بهبود امنیت این سیستم عامل

افزایش تعداد به‌روزرسانی اندروید برای بهبود امنیت این سیستم عامل

به‌روزرسانی‌ اندروید

کمپانی گوگل به‌تازگی در طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد تا برای بالاتر بردن امنیت سیستم عامل اندروید فاصله زمانی روز رسانی‌های ارائه‌شده برای اندروید را کم‌تر کرده و زمان انتظار کاربران برای دریافت به‌روزرسانی‌ها را از شش تا نه هفته به تنها چند روز کاهش دهد. این کمپانی هم‌اکنون برای انجام این هدف در حال همکاری با چندین کمپانی بزرگ تولید کننده تلفن همراه هوشمند است.

یکی از مشکلات اصلی‌ای که کمپانی گوگل در ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی در فواصل زمانی کم روبرو است، پیچیدگی بخش‌های مختلف سیستم عامل اندروید است. برای مثال، دلایل متفاوتی وجود دارد که بر اساس آن‌ها دستگاه‌های سامسونگ و اچ تی سی ممکن است به‌روزرسانی‌ها را دیرتر از تلفن‌های همراه گوگل پیکسل دریافت کنند. درعین‌حال نیز صدها تولید کننده تلفن همراه هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید وجود دارد که روش خاص را برای آزمایش و به‌کارگیری وصله‌های امنیتی به کار می‌برند.

کمپانی گوگل در آخرین بازبینی امنیت اندروید در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که حدود نیمی از ۱٫۴ میلیارد دستگاه‌های موجود در جهان در سال میلادی ۲۰۱۶ نتوانسته‌اند وصله‌های امنیتی بسیار مهم را در زمینه سیستم عامل خود دریافت کنند. بااین‌حال تلاش بر این است که در سال جاری میلادی این رقم کاهش‌یافته و جایگاه یاد شده رشد پیدا کند.

اندین لادویگ به‌عنوان مدیر بخش امنیت اندروید در گوگل دراین‌باره بیان کرد که: «در پایان سال ۲۰۱۶ در شمال آمریکا، تنها ۷۸ درصد از دستگاه‌های پرچم‌دار به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه‌شده را دریافت کرده بودند. بااین‌حال هنوز هم فضای بسیار زیادی برای پیشرفت وجود دارد. در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی حدود نیمی از دستگاه‌های مورد استفاده به‌روزرسانی امنیتی پلتفرم یاد شده را دریافت نکرده بودند. ما هم‌اکنون در پی آنیم که با ساده‌سازی برنامه به‌روزرسانی‌های امنیتی خود را برای تولید کنندگان راحت‌تر کنیم و از طرفی نیز با ارائه به‌روزرسانی‌های A/B به‌کارگیری این وصله‌ها را برای کاربران آسان‌تر سازیم.»

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا