اخبار

امکانات هیجان‌انگیز اسنپ دراگون ۶۳۰ و ۶۶۰

امکانات هیجان‌انگیز اسنپ دراگون ۶۳۰ و ۶۶۰

اسنپ دراگون ۶۳۰

پردازنده‌ها نقش بزرگی در میزان امکانات قابل پشتیبانی توسط یک تلفن همراه هوشمند دارند و این امر شامل مواردی مانند مقدار رم، دوربین و غیره نیز می‌شود. در این میان شرکت کوالکام تعدادی از برترین پردازنده‌های موجود را برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی می‌کند و به همین دلیل نیز انتظار داشتن امکانات جدید از پردازنده‌های در آستانه عرضه این شرکت چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

کمپانی کوالکام به‌تازگی از جدیدترین رده تراشه‌های خود که برای قابلیت‌های یادگیری ماشینی پیشرفته و عملکرد باتری بهتر طراحی شده‌اند رونمایی کرد. پردازنده‌های تلفن‌های همراه اسنپ دراگون ۶۶۰ و ۶۳۰ به نسبت نسل‌های قبلی خود جهش بسیار زیادی را در عملکرد ارائه می‌دهد. این عملکرد در واقع شامل ارائه باتری‌های قوی‌تر و سرعت بیشتر بر روی شبکه LTE است.

هر دوی این تراشه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند به‌راحتی از ۸ گیگابایت رم بر روی دستگاه و رزولوشن QHD  در صفحه نمایش پشتیبانی کنند. عملکرد تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ به نسبت نسل قبلی خود یعنی پردازنده اسنپ دراگون ۶۵۳ به میزان ۲۰ درصد افزایش داشته و همچنین بهبود عملکرد تراشه اسنپ دراگون ۶۳۰ به نسبت نسل قبلی خود یعنی پردازنده ۶۲۵۳ به میزان ۳۰ درصد بوده است. البته لازم به ذکر است که هر دوی این تراشه‌های برای تلفن‌های همراه هوشمند میان رده طراحی شده‌اند.

عملکرد باتری دستگاه‌های دارنده این پردازنده نیز به شدت بهبود خواهد یافت زیرا هر دوی این پردازنده‌ها از فناوری شارژ سریع با شارژ ۵۰ درصد باتری در ۱۵ دقیقه پشتیبانی می‌کنند. همچنین تولیدکنندگان می‌توانند نرم‌افزارهایی که بر پایه یادگیری ماشینی نیز  طراحی و ساخته شده‌اند را بر روی این پردازنده‌ها پیاده سازی کنند.

البته این پردازنده از فناوری‌های مربوط به دوربین تلفن‌های همراه هوشمند که قادر به ثبت تصاویر بسیار با کیفیت در تاریکی شب نیز هستند پشتیبانی می‌کند.  ارائه اسنپ دراگون ۶۶۰ به بازار از هم‌اکنون آغاز شده است ولی عرضه اسنپ دراگون ۶۳۰ تا پایان ماه میلادی جاری به تاخیر خواهد افتاد.

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا