اخبار

انتشار نتایجی از بنچمارک گلکسی نوت۵

انتشار نتایجی از بنچمارک گلکسی نوت5,بنچمارک گلکسی نوت5,گلکسی نوت5,سامسونگ,Cortex A53,سامسونگ گوشی هوشمند,سایت خبری موبایلستان

به گزارش سایت خبری موبایلستان به نقل از سایت زومیت در خصوص خبری از انتشار نتایجی از بنچمارک گلکسی نوت۵ خبر داده است ، در ادامه به بررسی عملکرد فبلت جدید سامسونگ در بنچمارک‌‌های مختلف می‌پردازیم تا ببینیم که آیا نوت ۵ که دیروز عصر پس از مدت‌ها انتظار رونمایی شد، می‌تواند صدر جدول این تست‌ها را از آن خود کند.

پردازنده‌ی استفاده شده در گلکسی نوت ۵، اکسینوس ۷۴۲۰ است که هشت هسته پردازشی دارد و براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری طراحی و تولید شده است. در این پردازنده ۴ هسته‌ی Cortex A57 با فرکانس عملکرد ۲.۱ گیگاهرتز در کنار چهار هسته‌ی Cortex A53 قرار گرفته‌اند. اما تنها تفاوت نوت ۵ نسبت به گلکسی اس ۶ بهره‌گیری از ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 است.
نتایج بنچمارک‌ها همان طور که انتظار می‌رفت مانند گلکسی اس ۶ بسیار شگفت‌انگیز هستند. برای مثال تست بنچمارک انتوتو حالا صدرنشین جدیدی دارد و نوت ۵ با کسب امتیاز ۶۹۴۰۱ توانسته با اختلاف کمی از اس ۶ پیشی بگیرد. با این همه در تست GFXBench نوت ۵ امتیازهای ۳۴ FPS با T-Rex و ۷.۶ FPS با منهتن را به نام خود ثبت کرده است که البته با توجه به اینکه گوشی مورد آزمایش نسخه‌ی اولیه بوده به احتمال زیاد این اعداد در نسخه‌ی نهایی بسیار بهبود خواهند یافت. عامل دیگر نیز می‌تواند استفاده از صفحه نمایش با رزولوشن QHD باشد که بار اضافی بر دوش پردازنده گرافیکی ایجاد می‌کنند.
نتایج بنچمارک‌ها بخشی از عملکرد گوشی هستند اما در استفاده روزمره ممکن است گاهی اوقات معیار مناسبی نباشند با این حال نوت ۵ این گونه نبوده و همان طور که از نتایج بنچمارک قدرتمند آن نیز مشخص است، در استفاده‌های روزمره مانند سایر پرچم‌داران بسیار سریع و بدون هیچ لگی عمل می‌کند.
با توجه به این که نوت ۵ بنابر گفته‌ی سامسونگ گوشی هوشمند مناسب برای کاربری سنگین است باید در مقایسه با سایر پرچم‌داران نیز چه در استفاده روزمره و چه در نتایج بنچمارک‌ها برتری خود را نشان دهد.

Samsung-GalaxyNote5-bnench1 Samsung-GalaxyNote5-bnench2 Samsung-Galaxy-Note5-bnench3 Samsung-GalaxyNote5-bnench4

منبع : zoomit.ir

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا