اخبار

انتشار پتنتی که نشان می دهد ایفون۷ از اسپیکرهای بهتری برخوردار خواهدبود

در گذشته خبرهای زیادی درباره حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از آیفون۷ برایتان منتشر کردیم. حالا با درز پتنت جدید اپل به نظر می‌رسد این شرکت قصد استفاده از اسپیکرهای بهتری برای آیفون جدید دارد و به نوعی درصدد جبران کار خود است. به دنبال این عمل، ضخامت آیفون‌ها به حداقل میزان خود در تاریخ خواهد رسید.
بیشتر دیوایس‌ها از جک ۳.۵ میلی متری به منظور پشتیبانی از هدفون، اسپیکرهای اکسترنال یا حتی میکروفن استفاده می‌نمایند. پتنت جدید اپل خبر از حذف این جک و اتصال هدفون به آیفون از طریق درگاه Lightning یا به صورت بی سیم می‌دهد.
screen-shot-2016-01-13-at-12-50-47
حذف کردن این جک متداول برای آیفون مزایایی هم در پی خواهد داشت؛ به عنوان مثال طراحی کلی ظریف تر و استفاده از باتری‌های محدب و برآمده در پشت دستگاه از جمله مواردیست که می‌نوان با حذف جک به آن‌ها دست یافت. همچنین با عدم حضور این جک و قرار دادن سنسور Touch ID در زیر صفحه نمایش با استفاده از فناوری جدید کوالکام، احتمالا شاهد حاشیه‌ی دور نمایشگر کمتری خواهیم بود و از طول دستگاه کاسته خواهد شد.
حذف درگاه ۳.۵ میلی متری برای خود اپل نیز مشکل ساز شده است؛ چرا که ناچار به جا دادن سخت افزار قدرتمند تر از پیشین در فضایی کمتر از قبل شده است. اپل اذعان دارد :

در عرصه‌ی تکنولوژی، همواره دیوایس‌ها درحال کاهش اندازه و ضخامت هستند که کار را برای سازندگان مقداری دشوار می‌کند. قرار دادن قابلیت‌ها و کاربردهایی جدید در فضایی کمتر نیز به این مشکلات دامن می‌زنند و بایستی در کنار اشغال کردن فضایی کمتر، نوآوری بیشتری به خرج داد.

پاسخ اپل به پیش‌بینی‌های ۹to5 Mac از برنامه‌های این کمپانی برای گنجاندن بخش‌های دیگری نظیر مدار جدیدی که در اسپیکر قرار گرفته و بلندی صدا را تقویت می‌کند پرده برمی‌دارد. همچنین این مدار کیفیت کانال‌های صوتی پخش شده را افزایش می‌دهد.

اجزا و عناصر صدا می‌توانند فرستنده (مانند اسپیکرها) یا گیرنده (مانند میکروفن‌ها) باشند که در یک بسته تعبیه می‌شوند. یک یا چند عنصر صوتی می‌توانند در کنار هم قرار گرفته و حدفاصل یک ساختار مانند زیرلایه منعطف الکتریکی قرار بگیرند و صدا را منتشر کنند.
گروهی دیگر از عناصر صوتی می‌توانند به منظور گروه کمکی استفاده شوند که برای مدیریت بهتر صدا بین زیرلایه منعطف الکتریکی و فضای خارجی دستگاه به کار گرفته خواهند شد.

منبع : ZD net

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا