اخبار

انقلاب نرم‌افزاری اپل و ریسکی فراتر از انتظار

انقلاب نرم‌افزاری اپل و ریسکی فراتر از انتظار

شرکت اپل قصد دارد تا در انقلابی ویژه نرم‌افزارهای خود را یکپارچه سازی کند ولی آیا این امر می‌تواند برای این شرکت موفقیت‌آمیز باشد یا شاهد سقوط اپل به‌واسطه این تصمیم‌گیری خواهیم بود.
شرکت اپل بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و تعیین کننده‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری به حساب می‌آید. این شرکت با در اختیار داشتن سیستم‌های نرم‌افزاری مخصوص به خود در قالب سیستم‌های عامل مک و iOS توانسته است تا رده محصولات مک‌بوک، آیپد و آیفون را به‌خوبی به قطب‌های بازار بدل سازد.
با این وجود اقدام جدید این شرکت موجب می‌شود تا به‌زودی بتوان از نرم‌افزارهای این دو سیستم عامل بر روی دیگری استفاده کرد. به این ترتیب با دریافت یک نرم‌افزار می‌توانید بر روی سیستم‌های مختلف از آن بهره‌مند شوید. برای این کار باید ابتدا سیستم مجهز به مکی را در اختیار داشته باشید که به نمایشگر لمسی مجهز است.
این امر بسیار هیجان‌انگیز به حساب می‌آید و کاربران اپل ممکن است از شنیدن آن بسیار خوشحال باشند. با این حال سابقه این کار در یک شرکت بزرگ دیگر نیز به چشم می‌خورد. این شرکت مایکروسافت بود که چند سال پیش به‌صورت رسمی به سراغ چنین اقدامی رفت.
در آن دوران استفاده از ویندوزفون هنوز مرسوم بود و درصد مناسبی از بازار در اختیار این سیستم عامل بود. به این ترتیب بسیاری فکر می‌کردند که این اقدام مایکروسافت می‌تواند منتهی به اوج‌گیری مجدد مایکروسافت شود. با این وجود نتیجه به دست آمده را تنها می‌توان با عبارت فاجعه تفسیر کرد. امروزه رسما شرکت مایکروسافت از ویندوزفون دل کنده است و این برند رسما مرده است
حال باید دید که شرایط اپل و سیستم‌های عامل iOS و مک و نرم‌افزارهای یکپارچه آن‌ها به کجا خواهد کشید. شرکت اپل باید در این زمینه بسیار حساب شده کار کند تا بتواند این پروژه را موفقیت‌آمیز به اجرا برساند و کاربران خود را خوشحال‌تر از پیش کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا