اخبار

اوضاع نامناسب تبلت آیپد در بازار جهانی

اوضاع نامناسب تبلت آیپد در بازار جهانی

کاهش فروش تبلت های اپل

بر اساس اطلاعات منتشر شده از مرکز تحلیلی آی دی سی، تقریبا تمامی فروشندگان بزرگ تبلت در این زمینه با روند کاهشی روبرو شده‌اند. در همین راستا نیز کمپانی اپل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان تبلت در سراسر دنیا با کاهشی عظیم در فروش این دستگاه‌ها روبرو شده است.

این امر برای اپل با کاهش ۱٫۴ میلیونی از تبلت‌ها همراه بود. با این حال سهم بازار برای این کمپانی به میزان ۲۵٫۹ درصد رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایشی نه‌چندان زیاد روبرو بوده است. در عین حال کمپانی سامسونگ به‌عنوان دیگر فروشنده بزرگ تبلت‌ها ۱۵٫۲ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

همان‌طور که در سایر اخبار به این موضوع اشاره کردیم نیز تنها کمپانی تولید کننده این دستگاه که در این بازه زمانی با افزایش فروش روبرو بوده است شرکت هواوی است. این کمپانی توانسته است خود را از فروش ۲ میلیون دستگاه به ۲٫۷ میلیون دستگاه برساند و به رده سوم از جدول غول‌های این فناوری وارد شود. البته کمپانی آمازون نیز پس از هواوی قرار گرفته است.

با این حال بنگاه تحلیلی آی دی سی سابقا با مشاهده علاقه کاربران به خرید دستگاه‌های چندکاره با بهره‌وری بیشتر مانند سری سرفیس مایکروسافت این روند را پیش‌بینی کرده بود. بازار تبلت‌ها به دلیل فشار روزافزون عوامل جدید و همچنین قابلیت‌های بیشتر ارائه شده بر روی تلفن‌های همراه هوشمند به‌احتمال‌زیاد روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که اپل به‌زودی در زمینه فعالیت خود در بازار یاد شده تجدیدنظر خواهد کرد و با رویکردی متفاوت به سراغ ادامه مسیر خود در این بازار خواهد رفت. تحلیل گران معتقدند که یکی از دلایل اصلی افت فروش تبلت‌ها، افزایش یافتن ابعاد نمایشگرهای تلفن‌های همراه هوشمند است که موجب شده است عملا بسیاری از آن‌ها تنها یک یا دو اینچ از تبلت‌ها کوچک‌تر باشند. جالب است بدانید که بازار تبلت‌های بزرگ به نسبت تبلت‌های کوچک، آسیب کمتری دیده است.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا