اخبار

اولین تصاویر اکسپریا XZ3 فاش شدند

سونی اکسپریا XZ3 نام محصولی است که انتظار می‌رود به زودی معرفی شود. این محصول که پرچم‌دار آینده سونی خواهد بود از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و امروز نیز شاهد تصاویری از آن هستیم. با موبایلستان همراه شوید تا به بررسی این تصاویر بپردازیم و اطلاعات بیشتری در خصوص محصول مذکور به دست آوریم.
سونی هر ۶ ماه یک بار یک پرچم‌دار جدید معرفی می‌کند. آگوست ۲۰۱۷ بود که این کمپانی پرچم‌دار خود را با نام اکسپریا XZ1 معرفی کرد. شش ماه بعد از آن در رویداد MWC 2018 شاهد معرفی نسخه جدید آن با نام اکسپریا XZ2 بودیم. حال نیز بر اساس اخباری که منتشر شده، کمپانی مذکور در تلاش است تا بزودی پرچم‌دار جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. این تلفن هوشمند به احتمال زیاد اکسپریا XZ3 نامیده خواهد شد. امروز تصاویری از این دستگاه فاش شده‌اند که خبر از یک ارتقا جدید در آن می‌دهند.

مطالب مرتبط:

بر اساس تصاویری که امروز از اکسپریا XZ3 منتشر شده، پرچم‌دار امسال در بخش جلویی خود شباهت بسیاری به ایکس زد ۲ دارد. این بدان معناست که در پرچم‌دار جدید سونی نیز شاهد حاشیه‌های نسبتا بزرگ نمایشگر در قسمت بالا و پایین دستگاه خواهیم بود. البته باید توجه داشت که در این محصول نمایشگری با نسبت تصویر ۱۸:۹ قرار خواهد گرفت. در حاشیه بالا نمایشگر یک دوربین سلفی تعبیه شده است و در بخش مرکزی این حاشیه نیز شاهد اسپیکر مکالمات دستگاه هستیم. احتمالا اسپیکر دوم دستگاه نیز در این قسمت تعبیه خواهد شد. اگر این محصول قابلیت صدای استریو را ارائه کند،‌ در این صورت اسپیکر دیگر دستگاه در کناره پایین تلفن هوشمند قرار خواهد گرفت. از آنجایی که در تصاویر امروز، امکان مشاهده حاشیه پایین دستگاه وجود ندارد، این موضوع فعلا در حد حدس و گمان باقی می‌ماند تا اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر شود.

در بخش پشتی این تلفن هوشمند، سونی دوربین دوگانه‌ای قرار داده است که ماژول آن نسبت به آنچه که در اکسپریا XZ2 پریمیوم مشاهده کرده بودیم، متفاوت است. در پشت دستگاه سنسور‌های دوگانه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و فلاش LED نیز در کنار آن‌ها قرار دارد. احتمال می‌رود که این دوربین مجهز به فوکوس لیزری و فوکوس خودکار نیز باشد. بر اساس آنچه که در این تصاویر معلوم است، سنسور اثر انگشت دستگاه در کنار دوربین و تقریبا در وسط موبایل قرار گرفته است. قرارگیری سنسور اثر انگشت در این قسمت باعث می‌شود که سنسور‌های دوربین و سنسور اثر انگشت در کنار یکدیگر سه دایره نسبتا بزرگ را در بخش پشتی دستگاه تشکیل دهند که این موضوع از نظر ظاهری ممکن است چندان توسط برخی کاربران مورد قبول نباشد. در کناره سمت راست دستگاه نیز دکمه پاور و دکمه‌های کنترل حجم صدا قرار گرفته‌اند.

در کنار تصاویر امروز، هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات سخت افزاری دستگاه مذکور منتشر نشده است. اما بر اساس آنچه که پیش‌تر فاش شده بود‌، اکسپریا ایکس زد ۳ از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده خواهد کرد. ۶ گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده است و حافظه داخلی آن نیز در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. در خصوص دوربین‌های این محصول هم باید اعلام کنیم که دوربین اصلی دستگاه که قسمت پشتی آن قرار دارد از یک سنسور ۱۹ مگاپیکسلی بهره می‌برد و سنسور دوم نیز ۱۲ مگاپیکسل قدرت دارد. دوربین سلفی اکسپریا ایکس زد ۳ هم به یک سنسور ۱۳ مگاپیسکلی مجهز شده است. چنین سنسور‌هایی را پیش‌تر در اکسپریا XZ2 پریمیوم شاهد بودیم.

سونی فعلا هیچ صحبتی در خصوص اکسپریا XZ3 نکرده است اما از آنجایی که زمان کمی تا رویداد IFA برلین باقی مانده و سونی نیز در این رویداد شرکت خواهد کرد، احتمالا در آگوست امسال شاهد معرفی پرچم‌دار جدید این شرکت خواهیم بود. نظر شما در خصوص طراحی پرچم‌دار جدید سونی چیست؟


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا