اخبار

اپلیکیشن Duo گوگل برای برقراری تماس ویدیویی رسما عرضه شد

اگرچه امروزه از نام “گوشی های هوشمند” برای اشاره به دستگاه های همراه خود استفاده می کنیم، اما دیگر کمتر کسی را پیدا می کنید که با این دستگاه تماس تلفنی صوتی برقرار کند. حتی بسیاری از افرادی که هنوز هم تماس تلفنی برقرار می کنند هم از سرویس هایی همچون وایبر و تانگو برای این کار استفاده می کنند و تمایلی به استفاده از شبکه مخابراتی قدیمی ندارند. حال که به نظر می رسد صنعت مخابرات با تحولاتی اساسی روبرو شده، گوگل نیز بیکار ننشسته و بهترین ابزار ارتباطی که این روزها در میان کاربران به محبوبیت رسیده را معرفی کرده است: تماس ویدیویی.
برقراری تماس های ویدیویی تا به امروز اگرچه بسیار محبوب هستند، ولی هنوز هم با مشکلاتی روبرو اند و گوگل نیز با آگاهی از همین نقطه ضعف، اپلیکیشنی برای تماس های ویدیویی آسان و قابل اطمینان عرضه کرده است. این اپلییکشن Duo نام دارد و بسیاری از کارشناسان، آن را رقیب فیس تایم اپل می دانند. اما گوگل مثل همیشه، انحصار را شکسته و این اپلیکیشن را هم برای کاربران اندروید و هم کاربران iOS عرضه کرده است. به نظر می رسد که سادگی کار با Duo باعث برتری آن بر فیس تایم اپل شود.
برخلاف بسیاری از اپلیکیشن های چت، برای استفاده از Duo تنها به یک شماره تلفن نیاز دارید و بعد از آن، لازم است تا شماره مخاطب خود را هم داشته باشید. به همین سادگی و بدون هیچ نیازی به ثبت نام!
رابط کاربری این اپلیکیشن نیز بسیار ساده است و هیچ چیز اضافی و تبلیغاتی در آن نخواهید دید. یکی از قابلیت های جالب این اپلیکیشن این است که اگر کسی با شما تماس بگیرد، پیش از آنکه به او پاسخ بدهید هم می توانید تصویر او را به طور زنده ببینید.
گوگل گفته این اپلیکیشن از بالاترین سطح امنیتی که رمزنگاری end-to-end است بهره می برد و به همین دلیل هیچکس نمی تواند به محتوای چت شما پی ببرد.
گوگل عرضه این اپلیکیشن را در برخی کشورها آغاز کرده و انتظار می رود طی روزهای آینده عرضه سراسری آن انجام شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا