اخبار

اپل تولید آیفون SE را متوقف می کند

آیفون SE

در ماه مارس سال ۲۰۱۶ میلادی، اپل از آیفون SE رونمایی کرد که به‌نوعی آیفون ۵s با مشخصات داخلی کلاس آیفون ۶s بود. هدف از ساخت این تلفن همراه هوشمند پر کردن بازار کوچک‌تری از آیفون‌ها بود و نیز می‌توانست پاسخ مناسبی برای کاربرانی باشد که استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند با صفحه نمایش کوچک را ترجیح می‌دهند.
با این وجود اپل در طی این دو سال به‌روزرسانی معناداری را برای آیفون SE عرضه نکرده است. از زمان رونمایی از آیفون SE، اپل راهکارهایی نظیر کاهش قیمت‌ها و افزایش ظرفیت حافظه‌های داخلی را در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز واضح است که آیفون SE از آن زمان تا کنون هیچ‌گاه اولویت اپل قرار نگرفته است.

مطالب مرتبط

تصاویر شماتیک آیفون ۶.۵ اینچی فاش شد
تصاویر قاب محافظ آیفون ۶.۱ اینچی حکایت از حضور یک دوربین در بخش پشتی آن دارند
مقایسه ابعاد آیفون های جدید از طریق مدل‌های پرینت شده
با این حال شایعات حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد تا نسخه‌ای به‌روز شده از این تلفن همراه هوشمند را در طی سال جاری به بازار عرضه کند اما خبری موثق در این رابطه هیچ‌گاه منتشر نشد و هم‌اکنون، تحلیل گران اظهار داشته‌اند که اپل در پی توقف عرضه آیفون SE در انتهای سال جاری میلادی است و شاهدی مبنی بر ورود نسل جدید و به‌روز شده این تلفن همراه هوشمند به بازار وجود ندارد.
به‌احتمال بسیار قوی آیفون SE را می‌توان جزو آن دسته از نسخه‌های ویژه دانست که هیچ‌گاه نسل جدید خود را نخواهد دید. اگر این برنامه اپل حقیقت داشته باشد تلاش‌ها در قالب درک منطق این کار اپل به نفع این کمپانی روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.
برخی بر این باورند که نیاز کاربرهای امروز تلفن‌های همراه هوشمند به سمت تلفن‌های با صفحه نمایش بزرگ سوق داده شده است. برای مثال، معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس برای اپل سود بسیاری را در پی داشت و همین امر نیز به ضرر تلفن همراه هوشمند آیفون SE با صفحه نمایش کوچک است. علاوه بر این دلیل دیگر اپل از توقف این مدل این است که تعداد تلفن‌های همراه هوشمند اپل که با قابلیت‌های بهتر و البته قیمت‌های مقرون به‌صرفه‌تر از آیفون SE به بازار عرضه شده‌اند کم نبوده است و گزینه‌های بهتر و جدیدتری همواره برای کاربران وجود داشته است. با این وجود منطقی به نظر می‌رسد که اپل بخواهد عرضه این مدل را متوقف سازد. با این حال تصمیم نهایی در این رابطه هنوز اعلام نشده است.

مطالعه بیشتر

هواوی نوا ۳ با پردازنده Kirin 970 و دوربین دوگانه معرفی شد
تصویر جدید از قاب طلایی رنگ گوشی سونی اکسپریا XZ۲ پریمیوم فاش شد
اولین تلفن هوشمند سامسونگ با اندروید Go تاییدیه FCC را دریافت کرد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا