اخبار

اچ‌پی محصولات قابل حمل خود را حول محور ویندوز ۱۰ متحد می‌کند

اچ‌پی طی چند سال گذشته سیستم عامل های مختلفی را در دستگاه های خود مورد استفاده قرار داده اما این شرکت در نهایت همواره به ویندوز بازگشته است. در همین راستا، اچ‌پی شکل دهی راهبرد دستگاه های قابل حمل حول محور ویندوز ۱۰ موبایل را دنبال می کند و به آرامی وابستگی خود به اندروید را کاهش می دهد.
 
اچ‌پی عرضه تبلت های ارزان قیمت اندرویدی را متوقف کرده و دو تبلت باقیمانده در خط تولید نیز از سخت افزاری قدیمی و نسخه های قدیمی اندروید بهره می برند. مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرده است که دستگاه های قابل حمل آینده بر پایه سیستم عامل ویندوز ۱۰ تولید خواهند شد مگر این که موج جدید تقاضای چشمگیر برای اندروید شکل بگیرد.
 
اچ‌پی دنباله رو شرکت دل است که با متوقف کردن تولید دستگاه های اندرویدی تمرکز خود را بر معرفی دستگاه های ویندوزی معطوف کرده است. در همین حال، لنوو همچنان به تولید گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی مشغول است اما تعداد تبلت های اندرویدی خود را کاهش داده و در عوض بر تولید دستگاه های ویندوزی ۲ در ۱ خود افزوده است.
 
هدف اچ‌پی از توقف تولید دستگاه های اندرویدی مشخص و ساده است: این شرکت همانند اپل قصد دارد محصولات خود را حول محور یک سیستم عامل متحد سازد. اچ‌پی با معرفی تلفن همراه الیت X3 که سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل را اجرا می کند بازگشتی دوباره به دنیای گوشی های هوشمند داشته است. این شرکت در حالی راهبرد خود در زمینه گوشی هوشمند را حول محور ویندوز ۱۰ موبایل شکل می دهد که به گفته شرکت گارتنر این سیستم عامل تنها ۰٫۷ درصد از سهم بازار را در فصل نخست ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده بود.
 
در شرایطی ایده آل، اچ‌پی می تواند به تولید گوشی های هوشمند اندرویدی و ویندوزی اقدام کند اما ویندوز همراستایی بهتری با راهبردهای دیگر این شرکت در زمینه رایانه شخصی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد. ویندوز ۱۰ موبایل از سهم بازار چندانی برخوردار نیست و از این رو فروش گوشی هوشمند مجهز به این سیستم عامل می تواند چالش برانگیز باشد اما اچ‌پی قصد دارد محصولی رده بالا و ممتاز را برای کارکنان اداره ها که از رایانه های شخصی ویندوزی استفاده می کنند، ارائه کند.
 
به گفته اچ‌پی، گوشی هوشمند الیت X3 می تواند با کمک سرویس های فضای ابری و برخی لوازم جانبی جانشین یک رایانه شخصی شود. کاربران قادر به اجرای اپلیکیشن های ویندوزی یونیورسال روی رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند خود خواهند بود و همچنین اچ‌پی قصد دارد اپلیکیشن های واقعیت افزوده هولولنز را به الیت X3 بیاورد.
 
اچ‌پی قصد ندارد دستگاه های ارزان قیمت اندرویدی به فروش برساند اما راهبردی مشابه برای ویندوز در پیش نگرفته است. این شرکت به تازگی لپ تاپ های جدید سری استریم که به ویندوز ۱۰ مجهز شده و قیمت پایه آنها از ۱۹۹ دلار آغاز می شود را معرفی کرده است. ویندوز ۱۰ در مرکز راهبرد تبلت ها و رایانه های شخصی اچ‌پی نیز قرار دارد تا این محصولات را هرچه بیشتر به یکدیگر متصل کند.
 
منبع : موبنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا