اخبار

اکس‌باکس وان قوی‌تری در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود

در چند مدت اخیر شایعه‌های زیادی درباره نسخه‌های جدید کنسول اکس‌باکس وان به گوش می‌رسد مبنی بر آنکه مایکروسافت در حال ساخت یک نسخه قدرتمندتر از کنسول اکس‌باکس وان است و آن را در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد کرد.
 این شایعه‌ها به یک نسخه قدرتمندتر از اکس‌باکس وان بسنده نکرده‌اند و می‌گویند که یک نسخه ارزان قیمت‌تر و کوچکتر نیز در حال ساخت است و اواخر امسال عرضه خواهد شد.
طبق گزارش منابع ناشناس، اکس‌باکس وان قویتر شامل یک GPU قویتر نیز است که به‌وسیله آن، کنسول می‌تواند محتواهای واقعیت مجازی را همانند آکیلس ریفت اجرا کند. با توجه به اینکه مایکروسافت هدست واقعیت مجازی اختصاصی ندارد و تقریبا رابطه خوبی که با سازندگان آکیلس ریفت برقرار کرده است، این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد.
طبق چیزی که گزارش اشاره می‌کند، هنوز قطعات نهایی این اکس‌باکس قوی‌تر کاملا مشخص نشده‌اند؛ اما منابعی دیگر گفته‌اند که این کنسول هفته گذشته در یک جلسه محرمانه به سازنده‌های شخص ثالث نشان داده شده است.
با پیشرفت تکنولوژی محتواهایی بوجود آمده‌اند که اکس‌باکس وان فعلی قادر به اجرای آنها نمی‌باشد؛ یکی از این محتواها واقعیت مجازی است و دیگری اجرای رزولوشن ۴k. شاید اکس‌باکس وان قدرتمندتر قادر به اجرای هردوی آن‌ها باشد. با توجه به پیشرفت روز افزون رایانه‌های شخصی، کنسول‌های فعلی در مقایسه قدرت با آنها بسیار عقب افتاده‌اند و شاید سال ۲۰۱۷ را شروع واقعی نسل جدید بنامیم.
برخلاف اکس‌باکس وان قدرتمندتر که طبق شایعه‌ها سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود، به نسخه کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تری هم در شایعه‌ها اشاره شده که اکس‌باکس اسلیم نام دارد و در E3 امسال معرفی خواهد شد. منبع این شایعه‌ها معتقد است که در این نسخه کوچک‌تر حافظه کنسول به ۲ ترابایت افزایش پیدا کرده است.
اگر شایعه‌های اخیری که حول دو شرکت مایکروسافت و سونی وجود دارند به واقعیت تبدیل شوند، با یک نسل به شدت کوتاه طرف خواهیم بود. اگرچه اجرای محتواهای واقعیت مجازی و رزولوشن ۴k یک پیشرفت برای کنسول‌ها طلقی می‌شود، اما متاسفانه دیگر نمی‌توان آینده پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان را تضمین کرد.
برای شنیدن هرگونه خبر یا تایید احتمالی از طرف مایکروسافت، باید تا زمان برگزاری کنفرانس آنها در روز دوشنبه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) صبر کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا