اخبار

و اینک آیفون انعطاف‌پذیر

و اینک آیفون انعطاف‌پذیر

 آیفون انعطاف‌پذیر

شرکت اپل اقدام به ثبت یک اختراع جدید کرده است که این اختراع شامل یک مدل ویژه آیفون با نمایشگر انعطاف‌پذیر است که دارای نمایشگر ویژه از نوع OLED است.

ظاهرا شرکت‌های بزرگ، آینده تلفن‌های همراه را از آن همراه‌های انعطاف‌پذیر می‌دانند و به‌احتمال فراوان در چند سال آینده شاهد عرضه همراه‌هایی با این قابلیت خواهیم بود. حال اپل نیز با ثبت اختراعی جدید به سراغ این رده از تلفن‌های همراه رفته است.

مرکز ثبت اختراعات ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که مسئولان اپل، اختراعی را با کد ۹,۵۰۴,۱۷۰ به ثبت رسانده‌اند که شرح آن “دستگاهی با نمایشگر انعطاف‌پذیر” است. این اختراع در حقیقت نوعی از آیفون است که حتی می‌شود آن را تا کرد تا در شرایط عدم استفاده کامل، بتوان تنها به نیمی از دستگاه دسترسی داشت.

آیفون انعطاف‌پذیر

نمایشگرها نیز همان‌طور که اشاره شد از نوع OLED خواهند بود که به همراه بدنه فلزی از جنس نیکل و آلومینیوم که با نام نیتنول شناخته می‌شود، می‌تواند ویژگی‌های موردنیاز برای این دستگاه را تامین کند. این فلز دارای انعطاف‌پذیری بالایی است که موجب می‌شود تا بتوان به‌راحتی از آن برای ساخت یک دستگاه همراه تا شو استفاده کرد. البته اپل موارد جایگزینی را نیز برای این شاسی نیتنولی در اختراع خود ثبت کرده است که موجب می‌شوند تا دست این شرکت برای طراحی محصول واقعی بازتر باشد.

مدار داخلی این دستگاه نیز از دو بخش تشکیل شده است که با کمک برد انعطاف‌پذیری به یکدیگر متصل می‌شوند. این اختراع در حقیقت در جولای سال جاری میلادی یعنی چهار ماه پیش به ثبت رسیده است ولی اطلاعات دقیق درباره آن به‌تازگی به رسانه‌ها راه یافته است. شایان‌ذکر است که هنوز هیچ پیش‌بینی‌ای درباره زمان اقدام برای ساخت چنین دستگاهی انجام نپذیرفته است و به همین دلیل نیز نمی‌توان مطمئن بود که اپل به این زودی به دنبال ساخت عملیاتی کردن این اختراع برود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا