اخبار

بازگشت طراح افسانه‌ای اپل

بازگشت طراح افسانه‌ای اپل
شرکت اپل که چند سال پیش طراح افسانه‌ای خود یعنی جانی آیو را از دست داده بود، با خوشحالی تمام اعلام کرده است که این طراح برجسته به سمت شغلی خود در این شرکت بازگشته است.
در سال ۲۰۱۵ بود که این طراح افسانه‌ای از شرکت اپل جدا شد و بسیاری از محصولات اپل از آن پس با مشکلات عدیده در خلاقیت طراحی روبرو شدند که نشان می‌دهد که این فرد تا چه اندازه بر روی محصولات این شرکت تاثیرگذار بوده است. با این وجود بازگشت آیو به اپل به این معنی است که این شرکت به مسیر خلاقیت بازخواهد گشت.
شایان ذکر است که در دوران نبود آیو، افرادی مانند آلن دای و ریچارد هوارت به این سمت برگزیده شده بودند ولی هیچ‌یک از آن‌ها نتوانستند تا موفقیت‌های آیو را در این غول سیلیکون ولی تجربه کنند. حال آیو بار دیگر به نایب‌رییس بخش طراحی این شرکت بدل شده است و به همین دلیل نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل بعدی همراه‌های هوشمند و تبلت‌ها و کامپیوترهای خانگی اپل از طراحی پیشرفته و متفاوت‌تری بهره‌مند باشند.
شایان ذکر است که در طول چند سال گذشته اعتراض‌های فراوانی به طراحی سری آیفون وارد شده بود و همه معتقد بودند که اپل تنها در حال تکرار کردن طراحی‌های قبلی است و با نگاهی به آیفون‌های ۶، ۷ و ۸ می‌توان به دلیل این اعتراض‌ها پی برد. البته هنوز مشخص نیست که آیو از چه زمانی کار خود را از سر خواهد گرفت ولی به‌احتمال فراوان نباید در آیفون ۹ انتظار تغییرات چشمگیر طراحی برگرفته از ایده‌های آیو را داشت زیرا این محصول نیمی از راه تولید را سپری کرده است و تغییر دادن ساختار طراحی در این مرحله می‌تواند برای اپل بسیار هزینه بر و غیر اقتصادی باشد؛ با این وجود احتمال این وجود دارد که محصولی مانند آیفون X به‌عنوان یک محصول جانبی توسط آیو طراحی شده و به خط تولید اپل اضافه شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا