اخبار

باگ جدید Siri مشکل ساز شد !!!

به‌تازگی باگ خطرناکی در Siri کشف شده است که می‌تواند لیست مخاطبین و گالری تصاویر شما را در اختیار سودجویان قرار دهد. در این مقاله به خنثی کردن این باگ خواهیم پرداخت.
Siri نام دستیار صوتی اپل است که کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند از طریق صوتی دستگاهشان را کنترل کنند. اما شاید جالب باشد بدانید که استفاده از آن‌هم ممکن است شما را به دردسر بی اندازد.
به‌تازگی یک باگ بسیار خطرناک در این دستیار صوتی آیفون کشف شده است. با استفاده از این باگ هرکسی قادر خواهد بود تا به گوشی شما دسترسی پیدا کرده و بدون آنکه رمز عبور گوشی شما را داشته باشد، به بخش مخاطبین و تصاویر شما برود. لازم به ذکر است که این باگ بر روی دستگاه‌های آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس و در هنگام جستجو در حساب توییتر یا گالری تصاویر به‌وسیله Siri به وجود خواهد آمد.
اگر می‌خواهید این باگ را ببینید کافیست Siri را فعال کرده و از طریق آن در توییتر به جستجو بپردازید. اگر پاسخ شما در مخاطبینتان بود (مانند یک ایمیل آدرس) با لمس سه بعدی گزینه ” Add to Existing Contact ” را انتخاب کنید. این کار نه تنها تمام لیست مخاطبین شما را برای سو استفاده‌کنندگان باز خواهد کرد، بلکه می‌تواند اجازه دسترسی به گالری تصاویر گوشی شما را هم صادر کند.
باگ توییتر سیری
برای آنکه از دستگاه خود در برابر این باگ محافظت کنید نیاز خواهید داشت تا تنظیمات Siri مربوط به توییتر و همچنین تصاویر را غیرفعال کنید. برای رفع مشکل مربوط به توییتر ابتدا به آدرس Settings > Twitter رفته و سپس Siri را غیرفعال کنید. برای رفع مشکل مربوط به تصاویر نیز به آدرس Settings > Privacy > Photos رفته و Siri را در این بخش نیز غیرفعال سازید.
لازم به ذکر است نخستین باری که شما قصد داشته باشید از Siri جهت جستجو در توییتر استفاده کنید، حتماً نیاز است که از طریق وارد کردن رمز عبور و یا تاچ آیدی، ایجاد دسترسی را ممکن سازید. همین قضیه زمینه‌ساز وجود چنین باگی شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا