اخبار

بحران امنیتی در تلفن‌های همراه وان پلاس

بحران امنیتی در تلفن‌های همراه وان پلاس

 
کمپانی چینی سازنده تلفن‌های همراه هوشمند وان پلاس به‌تازگی و در طی اقدامی عجیب قبول پرداخت باکارت اعتباری را بر روی وب‌سایت رسمی‌اش متوقف کرد و دلیل اصلی این امر را شکایت مشتری‌ها درباره کارت‌های اعتباری جعلی اعلام کرد.
بر اساس نظرسنجی و بحثی که درطی هفته جاری بر روی فروم های وان پلاس قرار گرفت، حداقل ۶۸ نفر گزارش جعلی بودن کارت‌های اعتباری را منتشر کردند که درطی چهارماهه گذشته با آن برخورد داشتند. البته برخی از این کامنت گذاران توضیح دادند که چگونه بعد از استفاده از این وب‌سایت برای خرید تلفن‌های همراه هوشمند وان پلاس، بانک آن‌ها این فعالیت را به‌عنوان فعالیتی جعلی بر روی کارت اعتباری‌شان در نظر گرفت و در طی ردیابی این موضوع نیز آن‌ها را به وب‌سایت وان پلاس منتهی کرد.
یکی از کاربران فروم یادشده در این رابطه اظهار داشت که:« دو تلفن با دو کارت اعتباری متفاوت خریداری کردم که اولی در تاریخ ۱۱-۲۶-۱۷  و  دیگری در ۱۱-۲۸-۱۷ انجام شد. دیروز هشداری دریافت کردم که یکی از کارت‌های اعتباری‌ام مظنون فعالیت جعلی شده بود. به وب‌سایت کارت اعتباری‌ام وارد شدم و متوجه شدم که چند تراکنش انجام‌شده دارم که در انجام آن‌ها دستی نداشت. دنبال این ماجرا را گرفتم و حساب‌های کاربری‌ام را تغییر دادم اما اتفاق خاصی مشاهده نکردم. امروز دقیقاً همین مشکل باکارت اعتباری دیگرم پیش آمد. من به‌صورت دائم از هرکدام از این کارت‌ها استفاده نمی‌کند. تنها جایی که در طی ۶ ماه گذشته از این دو کارت استفاده کرده بودم وب‌سایت وان پلاس بود. درباره این ماجرا زیاد نگران نیستم زیرا بر روی تمامی کارت‌هایم محافظت از فعالیت جعلی دارم. »
به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که درحالی‌که کار وان پلاس درزمینهٔ ساخت تلفن‌های همراه هوشمند قوی است اما پشتیبانی از وب‌سایت این کمپانی بسیار ضعیف بوده و امنیت تراکنش‌ها به‌صورت قطعی رعایت نمی‌شود. البته وان پلاس نیز دراین‌باره خاموش نمانده و در طی هفته گذشته بررسی‌هایی را به‌صورت اضطراری بر روی وب‌سایت خود آغاز کرده است. همچنین برای امنیت کاربران فروش محصولات خود را به مدتی متوقف کرده و از پذیرش کارت‌های اعتباری تا زمان بازگشت امنیت کامل به وب‌سایت خود سر باز زده است. باید دید که این شرایط موقتی تا کی ادامه خواهد یافت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا