بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی Honor 9 Lite

Honor 9 Lite مدتی پیش برای کاربران ایرانی عرضه شد تا بتواند با پرداخت وجهی کمتر از پرچمداران و میان‌رده های سال ۲۰۱۸ طعم داشتن یک گوشی بسیار زیبا و حتی هم رده با گوشی‌های سطح بالا را بچشند. آنر (Honor) برندی پیشرو و مستقل در عرصه گوشی‌های هوشمند متعلق به گروه هواوی است که با ارائه دوربین پیشرو با لنز دوگانه ۱۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل در جلو و پشت گوشی، استاندارد و تکنولوژی جدیدی را به بخش صنعت دوربین‌های چهار هسته‌ای معرفی کرده است. در ادامه به بررسی تخصصی‌تر این محصول فوق‌العاده که ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار با کارایی مشابه ولی با قیمت مناسب‌تر را دارد٬ می‌پردازیم.

Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

معرفی کلی:

آنر همیشه سعی بر عرضه بهترین گوشی‌های هوشمند داشته تا کاربران بیشتری را مبهوت محصولات خود کند. گوشی‌هایی که علاوه‌بر قیمت مناسب٬ مانند پرچمداران رده بالا از برترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های دنیای دیجیتال نیز بهره می‌برند. آنر ۹ لایت هم از این قائده مستثنی نیست.
با وجود اینکه آنر ۹ لایت به عنوان یک میان رده معرفی شده است٬ اما خصوصیات یک پرچمدار را داراست که جدا از مسائل ظاهری٬ وجود چهار دوربین در این میان رده‌ی قدرتمند٬ به خوبی توانسته توجه خریداران را به خود جلب ‌کند.
honor 9 Lite با نام مدل LLD-L21 در دسامبر ۲۰۱۸ بطور رسمی معرفی شد و چندی پیش به انتظار کاربران ایرانی پایان داد و عرضه این محصول جدید آنر در بازارهای ایران شروع شد.
این میان رده که از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد٬ به سیستم‌عامل نسخه ۸٫۰ اندروید Oreo همراه با رابط‌ کاربری EMUI 8.0 نیز مجهز گشته است. صفحه نمایش ۵٫۶۵ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل این محصول آنر و نسبت ابعاد ۱۸:۹ سبب سهولت استفاده و همچنین افزایش جذابیت ظاهری آن شده است.
آنر برای این محصول خود یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته است. برترین ویژگی honor 9 Lite وجود ۴ دوربین در این گوشی هوشمند بوده٬ که در واقع تنها دو عدد از آنها دوربین‌های اصلی هستند و از دو دوربین دیگر برای تعیین عمق میدان و افزایش کیفیت دوربین‌های اصلی استفاده می‌شود. honor 9 Lite مجهز به دوربین دوگانه ۱۳مگاپیکسل و ۲مگاپیکسل(برای عمق بخشی به تصاویر ) و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل است. یک چیپست کایرین ۶۵۹ هشت هسته‌ای توان پردازشی آنر ۹  لایت را تامین می‌کند.
honor 9 Lite در رنگ های آبی، خاکستری، مشکی و سفید به بازار عرضه شده است و حدود ۱۹۹ یورو قیمت دارد.

Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

مشخصات کلی honor 9 Lite : 

۱٫ بدنه: قاب آلومینیومی و بدنه‌ی شیشه‌ای در ابعاد ( ۱۵۱ در ۷۱٫۹ در ۷٫۶ میلی‌متر ) و وزن ۱۴۹ گرم ٬ دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی به صورت نانو-سیم, همزمان یکی فعال
۲٫ صفحه نمایش: در اندازه ۵٫۶۵ اینچ از نوع IPS LCD لمسی خازنی٬ ۱۶ میلیون رنگ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل٬ نسبت تصویر ۱۸ به ۹
۳٫ دوربین اصلی: دوربین دوگانه  ۱۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل با توانایی فوکوس خودکار و فلش LED با قابلیت فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ تصویربرداری HDR ٬ پاناروما و فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
۴٫ دوربین سلفی: دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل
۵٫ تراشه : یک چیپست کایرین ۶۵۹ هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2
۶٫ حافظه: ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸٫۰ (اوریو) و رابط‌ کاربری EMUI 8.0
۹٫ اتصالات: شبکه بی‌سیم؛ Wi-Fi 802.11 b/g/n٬ Wi-Fi Direct هات‌اسپات و بلوتوث۴٫۲٬  A2DP٬ LE همچنین دارای USB از نوع microUSB 2.0٬  OTGو GPS استو این میان رده فاقد رادیو است.
۱۰٫ صدا: دارای جک ۳.۵ میلی‌متری و نویزگیر صدا
۱۱٫ سایر قابلیت‌ها:  حسگر اثرانگشت در پشت گوشی٬ قطب‌نما٬ شتاب‌سنج٬ سنسور مجاورت٬ ویراستار عکس و فیلم٬ نمایش‌دهنده‌ی اسناد٬ پخش‌کننده‌ی MP3/eAAC+/WAV/Flac و پخش‌کننده‌ی MP4/H.264

جعبه گشایی:

در بررسی اولیه جعبه honor 9 Lite ٬ شاهد جعبه‌ آبی رنگ با برند آنر هستیم که با فونتی بزرگ بر روی جعبه نمایان است و نام دستگاه یعنی honor 9 Lite در کنار برند آنر بر روی جعبه با فونتی سفید رنگ حک شده است. مانند محصولات پیشین آنر٬ هیچ عکسی از گوشی‌ هوشمندی که دورن جعبه قرار دارد٬ مشاهده نمی‌شود. در پشت جعبه این دستگاه٬ اطلاعاتی مانند اندازه و نوع صفحه نمایش٬ اطلاعات مربوط به دوربین دستگاه و .. درج شده است.

پس از بازگشایی جعبه٬ یک عدد گوشی هوشمند٬ دفترچه راهنما٬ کابل ساده microUSB ٬ هدست و شارژر در اختیار قرار می‌گیرد.این دستگاه در پوششی پلاستیکی در دسترس است که محافظی در برابر صدمات احتمالا در زمان بارگیری محسوب می‌شود. عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع شاید کمی نگران کننده باشد اما وجود شارژر ۱۰ واتی آنر ۹ لایت که می‌توان آن را یکی از شارژرهای پر قدرت هواوی دانست٬ دلگرم کننده است.

طراحی بدنه :

بدنه‌ی honor 9 Lite بر خلاف محصولات قبلی آنر٬ یک رنگ است و رنگ حاشیه‌های بالا و پائین صفحه‌نمایش و لبه‌های کناری همانند رنگ بخش پشتی انتخاب شده که سبب ایجاد هماهنگی و زیبایی خیره کننده‌ای برای این دستگاه شده است. بدنه این میان‌رده‌ی زیبا ترکیبی از شیشه و فلز آلومینیوم است و در نگاه اول بسیار شبیه به آنر ۹ بنظر می‌رسد زیرا طراحی آنر ۹ نیز مانند آنر ۹ لایت ترکیبی از شیشه و فلز بوده است. گرد بودن لبه‌های شیشه روی صفحه‌نمایش در هر چهار طرف٬ سهولت استفاده و حس خوشایند در دست گرفتن دستگاه را برای کاربر به ارمغان می‌‌آورد.
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
استفاده از شیشه برای بدنه این دستگاه مزایا و معایبی را نیز به همراه دارد. از مزایای آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که در حین کار، گوشی به راحتی به کف دست می چسبد و حس راحتی را به کاربر القا می‌کند که بدون نگرانی از سر خوردن دستگاه می‌تواند ار ان استفاده کند. ولی این شیشه‌ای بودن بدنه‌ی honor 9 Lite یک نکته منفی دارد آن هم باقی ماندن اثرانگشت و لکه های دیگر بر روی آن است که باید هر از گاهی این لکه ها را تمیز کرد تا این گوشی هوشمند جلوه و زیبایی خود را از دست ندهد.
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
قسمت جلویی گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و نمایشگر گوشی نیز تقریبا تا لبه دستگاه امتداد یافته است. روی قسمت جلویی دستگاه هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد و تنها برند honer در وسط حاشیه پایین درج شده است. در حاشه بالا دو دوربین ۲ و ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی و یک فلش قرار دارد. بین فلش و دوربین ها یک خروجی صدا تعبیه شده است که تنها نقطه بریدگی روی شیشه محافظ صفحه‌نمایش است.
 
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
قسمت پشتی بصورت صاف و یک دست طراحی شده که مانند آینه تصاویر را منعکس می‌کند و زیبایی و شکوه خاصی را به نمایش می‌گذارد. گوشه‌ی چپ بالایی دستگاه لنز دو دوربین در یک قاب تیره بیضی‌ شکل قرار گرفته و در کنار آن یک فلش LED نیز به چشم می‌خورد. همچنین حفره میکروفون دوم هم هم‌ردیف با دوربین و فلش قرار گرفته است. در قسمت مرکزی پنل پشتی دستگاه سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکل تعبیه شده است. وجود نشان honor‌ در پایین‌ترین بخش قسمت پشتی دستگاه این مجموعه را تکمیل می‌کند.
 
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
لبه سمت چپ دستگاه در برگیرنده یک اسلات ترکیبی است حافظه و سیم‌کارت است که همزمان دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظ را پشتیبانی می‌کند.
 
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
در لبه سمت راست آنر ۹ لایت هم دکمه‌های پاور و تغییر ولوم صدا وجود دارند.
 
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
لبه سمت بالا کاملا صاف و یکدست است.
 
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
لبه سمت پایین مجموعه‌ای از میکروفون تماس٬ جک هدست٬ اسپیکر اصلی و پورت microUSB است.

بررسی صفحه نمایش و طول باتری :

آنر برای این محصول خود از یک صفحه‌نمایش ۵٫۶۵ اینچی فول اچ‌دی پلاس (۲۱۶۰×۱۰۸۰ پیکسل) با فناوری IPS LCD و نسبت تصویر ۱۸:۹ و تراکم پیکسلی برابر با ۲۴۸ppi استفاده کرده است. صفحه نمایش honor 9 Lite با دقت رنگ بسیار عالی بخوبی توانسته رضایت منتقدین را جلب کند. پنل به کار رفته در این گوشی از نوع IPS LCD است و بطور شگفت انگیزی قابلیت نمایش جزئیات با طیف رنگی وسیع را داراست.
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
روشنایی و زاویه دید این صفحه‌نمایش امتیازی مناسب را از سمت کارشناسان دریافت کرده و در زمینه‌ی عملکرد صفحه نمایش آنر ۹ لایت در نور خورشید٬ امتیازی متوسط کسب می‌کند. کاربران برای استفاده راحت‌تر در شب می‌توانند با فعال کردن گزینه نایت مود night mood رزولوشن صفحه نمایش را به ۷۲۰p کاهش دهند.
باتری  honor 9 Lite با ظرفیتی معادل ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت یک باتری قدرتمند برای این میان‌رده محسوب می‌شود گرچه این دستگاه قابلیت شارژ سریع ندارد اما حفظ شارژ در آن به گونه ای طراحی شده که قادر است شارژ دستگاه را در صورت عدم استفاده سنگین تا ۲ روز حفظ کند و در زمان استفاده از تمام قابلیت های دستگاه مانند استفاده از دوربین٬ شبکه های اجتماعی٬ پخش موزیک٬ بازی٬ وب‌گردی و … این مدت زمان کاهش یافته و به یک روز می رسد.
همانطور که پیش‌تر هم گفتیم شارژر این دستگاه جزء قدرتمندترین شارژرهای هواوی است که با توان ۱۰ واتی خود سرعت شارژ بخشیدن به آنر ۹ لایت را بهبود بخشیده است. در صورت صفر بودن شارژ دستگاه و خاموش بودن آن٬ پس از ۳۰ دقیقه باتری ۲۴ درصد شارژ شد و با گذشت یک ساعت این مقدار به ۴۶ درصد رسید. سرانجام با صرف ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ این گوشی به ۹۵ درصد می‌رسد. اما ۵ درصد شارژ نهایی نزدیک به ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا در نهایت شارژ کامل دستگاه با صرف زمان ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه کامل و ثبت شود. honor 9 Lite از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

نرم‌افزار و نحوه عملکرد دستگاه :

آنر ۹ لایت به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۸ اوریو و همچنین رابط کاربری MIUI 8.0 مجهز شده و پچ امنیتی ۲۰۱۸ را نیز دریافت نموده است. همانطور که می‌دانید اندروید ۸ قابلیت‌های جدیدی را به دستگاه می‌بخشد که این قابلیت‌ها در گوشی آنر ۹ لایت در کنار رابط کاربری اختصاصی هوآوی سبب عملکرد بسیار خوب این محصول آنر شده است. علاوه‌بر مجموعه نرم‌افزارهای هواوی٬ اپلیکیشن‌هایی هم بصورت پیش‌فرض بر روی این دستگاه نصب شده اند که کاربر می‌تواند به دلخواه خود آن‌ها را حذف کند. البته وجود رابط کاربری MIUI 8.0 برای این میان رده کمی سنگین بنظر می‌رسد اما با وجود این رابط کاربری٬ پیش بینی حرکات با استفاده از سنسور اثرانگشت٬ سفارشی سازی و امکان اعمال تنظیمات دلخواه را برای این دستگاه ممکن می‌سازد.
درحالتی که صفحه اصلی گوشی قفل باشد و در حالت پیش‌فرض قرار گرفته باشد٬ شاهد زمان و تاریخ همراه با میانبر دوربین در پایین صفحه هستیم که با اسکرول از پایین به بالای این صفحه نمایش می‌توان به میانبرهای دیگر دسترسی پیدا کرد. همچنین با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست براحتی می‌توان تصویر زمینه این قسمت را تغییر داد. علاوه‌بر مواردی مانند ماشین حساب، چراغ‌قوه و … آنر ۹ لایت به بارکدخوان و تایمر نیز مجهز شده است.
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
قلب تپنده‌ی honor 9 Lite ، چیپست کایرین ۶۵۹ های سیلیکون با هشت هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 است که توانایی‌های آن را٬ ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت ارتقا از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم، تکمیل می‌کند. البته لازم به ذکر است تنها  ۲۲٫۸۸ گیگابایت از حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نکته جالب توجه درباره پردازش اطلاعات در گوشی آنر ۹ لایت سرعت پردازش بالای آن است که به خوبی قادر است اطلاعات اپلیکیشن‌های جدید را پردازش کنند و سبب سهولت نصب و استفاده از برنامه‌های منتخب کاربر می شود. تراشه چیپست کایرین ۶۵۹ های سیلیکون در حقیقت یه پردازنده میان‌رده محسوب می‌شود با این حال به خوبی توانسته نیازهای کاربران این گوشی هوشمند زیبا را تامین نماید.

تشخیص چهره:

از دوربین سلفی این گوشی برای شناسائی و تشخیص چهره نیز می‌توان استفاده کرد. فرایند شناسایی چهره در این گوشی با سرعت بالائی انجام شده و پس از آن گوشی با سرعت مناسبی با تشخیص چهره بازگشائی می‌شود.

دوربین :

مهم‌ترین ویژگی honor 9 Lite وجود ۴ دوربین در این دستگاه است که با تکیه بر این قابلیت  بخوبی توانسته از میان‌رده‌های دیگر عبور کند و حتی هم سطح با گوشی های هوشمند رده بالا قرار بگیرد. کمپانی هواوی، اولین تولید کننده‌ای بود که از تکنولوژی دوربین دوگانه در تلفن های هوشمند خود استفاده کرد و حالا آنر که پیش‌تر زیر مجموعه این شرکت بزرگ بوده بصورت کاملا حرفه ای این قابلیت را در میان‌رده قدرتمند خود گنجانده است. بهره‌مندی از دو دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی هم به عنوان دوربین اصلی و هم دوربین سلفی ویژگی ای است که بسیاری از گوشی های هوشمند میان‌رده آن را حتی برای دوربین اصلی هم لحاظ نمی‌کنند.
حالت بوکه در این دستگاه عملکردی متفاوت در زمینه عکاسی برای کاربران به ارمغان می‌آورد که امکان تنظیم سوژه و بلوری کردن تصویر برای عمق بخشیدن به آن را فراهم می‌سازد. ویژگی‌های مربوط به دوربین به همین گزینه‌ها ختم نمی‌شود و وجود فلش LED  و بهره‌مندی از توانایی فوکوس خودکار و قابلیت فوکوس لمسی٬ تشخیص چهره٬ برچسب‌گذاری جغرافیایی٬ تصویربرداری HDR ٬ پاناروما و فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه مجموعه ویژگی‌های مبهوت کننده این دوربین های دوگانه را تکمیل می‌کند.
یکی از قابلیت‌های عکاسی با دوربین آنر ۹ لایت Pro Photo یا عکاسی حرفه‌ای است که با فعال کردن گزینه مربوط به آن در قسمت تنظیمات دوربین٬ امکان تغییر Metering، تنظیم عدد ISO (از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰)، تغییر سرعت شاتر (از ۱/۴۰۰۰ تا ۸ ثانیه)، تغییر در نورگیری از (Ev-4 تا Ev+4)، انجام فوکوس به صورت دستی یا اتوماتیک (در دو حالت AF-S برای اتوفوکوس تکی مناسب سوژه‌های ثابت و AF-C برای اتوفوکوس دنبال کننده برای سوژه‌های متعدد و متحرک) و سرانجام White balance فراهم می‌شود. ثبت تصاویر با دوربین دوگانه آنر ۹ لایت در شب شاید نتواند به خوبی رضایت کاربر را جلب نماید. البته با وجود نور مصنوعی می‌تواند نتیجه دلخواه و مناسبی را ایجاد کند.
Honor 9 Lite آنر ۹ لایت
همان‌گونه که قبلا هم اشاره کردیم آنر ۹ لایت با استفاده از دو دوربین دوگانه که برای یک میان‌رده عالی بنظر می‌رسد٬ می‌تواند حداکثر با وضوح فول اچ‌دی با ۳۰ فریم در ثانیه با بیت‌ریت ویدئویی ۱۷Mbps و بیت‌ریت صوتی ۱۹۲Kbps به صورت دوکاناله استریو فیلمبرداری کند. همچنین قادر است حین فیلمبرداری عکسی با وضوح ۹٫۷ مگاپیکسل (۲۳۳۶×۴۱۶۰ پیکسل) را ثبت کند.
ویدئوهای آنر ۹ لایت همچون عکس‌های آن کاملا پر رنگ‌تر و براق‌تر از حالت عادی ثبت می‌شود که نتیجه‌ای بسیار جذاب را به نمایش می گذارد. صدای ضبط شده حین فیلمبرداری از کیفیت بالایی برخوردار است که یکی دیگر از نکات مثبت این میان‌رده‌ی آنر محسوب می شود.

Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

دوربین سلفی:

تصاویر ثبت شده توسط این دوربین با وضوح بالا و بسیار حیرت‌انگیز هستند گرچه با دوربین سلفی نمی‌توان بر روی سوژه فوکوس کرد اما با شرایط نوری نسبتا خوب می‌توان تصاویر با کیفیتی ثبت کرد. عملکرد دوربین سلفی در محو کردن پس‌ زمینه و برجسته کردن سوژه اصلی بسیار خوب ارزیابی می‌شود.
حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین فول اچ‌دی است که با فعال کردن گزینه زیباسازی چهره به HD کاهش پیدا می‌کند. برداشت پانوراما، AR lens و تایم‌لپس از جمله گزینه‌های موجود در تنظیمات دوربین سلفی هستند.

نمونه های عکس‌های ثبت شده با آنر ۹ لایت:


Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

در مقایسه با Honor 7X :

مقایسه آنر ۹ لایت و آنر ۷ ایکس باید کمی محتاطانه‌تر انجام شود. با اختلاف قیمت حدودا ۷۰ یورو آنر ۷ ایکس قابلیت‌های بهتری را برای کاربر فراهم کرده است. از جمله؛ جنس بدنه بهتر٬ دوربین با کیفیت‌تر٬ حافظه‌ای دو برابر آنر ۹ لایت و صفحه نمایش بزرگتر. اما آنر ۹ لایت از نظر سیستم عامل و رابطه کاربری توانسته در سطحی بالاتر از آنر ۷ ایکس قرار بگیرد. گرچه آنر ۷ ایکس نیز از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.


Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

در مقایسه با Moto G5 Plus :

Moto G5 Plus با حدود قیمت مشابه آنر ۹ لایت به بازار عرضه شده است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای موبایل در نظر دارید این گوشی هوشمند را انتخاب کنید. البته موتو جی‌۵ پلاس به هیچ عنوان در طراحی بدنه و ظاهر زیبا به آنر ۹ لایت نخواهد رسید. همچنین آنر ۹ لایت از یک دوربین دوگانه به عنوان دوربین سلفی بهره‌ می‌برد که امتیاز بینظیری برای آن محسوب می‌شود. قابلیتی که موتو جی‌۵ پلاس از آن بی‌بهره است. همچنین صفحه نمایش کوچک‌تر از honor 9 Lite و وجود سیستم عامل اندروید ۷ از عوامل کاهش امتیاز موتو جی‌۵ پلاس نسبت به honor 9 Lite هستند.


Honor 9 Lite آنر ۹ لایت

در مقایسه با Nokia 6 :

نوکیا ۶ هم جزء میان‌رده‌های قدرتمند عرضه شده محسوب می شود که با قیمتی مانند honor 9 Lite و در حدود ۲۰۰ یورو در اختیار کاربران قرار گرفته است. صفحه نمایش کمی کوچک‌تر از آنر ۹ لایت و طراحی ظاهری که نسبت به این میان‌رده‌ی آنر چنگی به دل نمی‌زند٬ تنها امتیازات منفی نوکیا ۶ نیستند. باز هم دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی honor 9 Lite سبب برتری آن نسبت به هم رده‌ای‌هایش می‌شود.


نقاط ضعف  و قوت :

نقاط قوت آنر ۹ لایت کم نیستند ولی به چند مورد که بیشترین رای را از سمت کاربران دریافت کردند اشاره میکنیم؛
۱٫ وجود ۲ دوربین دوگانه قدرتمند با قابلیت بوکه
۲٫ مجهز بودن به آخرین نسخه اندروید
۳٫ قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی
۴٫ طراحی بدنه بسیار زیبا و طول عمر بالای باتری
۵٫ صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس با نسبت ابعاد ۱۸:۹ با زاویه دید و روشنایی مناسب
و در برابر این نقاط قوت نقاط ضعفی هم برای این دستگاه وجود دارد:
۱٫ رابط کاربری نسبتا سنگین
۲٫ بجا ماندن اثر انگشت و لکه بر روی بدنه گوشی
۳٫ عملکرد ضعیف دوربین در نور کم
 
در نهایت تهیه این گوشی هوشمند کاربردی و البته بسیار زیبا را به تمام کسانی که قصد خرید یک میان‌رده قدرتمند را دارند٬ پیشنهاد میکنیم. قیمت آنر ۹ لایت در مقایسه با میان‌رده های دیگر با توجه به قابلیت‌هایی که دارد بسیار مناسب است. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار با قیمت نجومی نیستید می‌توانید با پرداخت حدودا ۲۰۰ یورو تجربه ای متفاوت را از کار کردن با یک میان‌رده نسبتا عالی بدست آورید.


بیشتر بخوانید: 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا