بررسی‌ تخصصی

بررسی گوشی Nokia 7 plus

Nokia 7 plus یکی از گوشی‌هایی است که شرکت فنلاندی HMD، در جریان نمایشگاه MWC 2018 معرفی کرد. با گذشت بیش از ۱ ماه از رونمایی و معرفی رسمی این فبلت بسیار زیبا٬ می‌توان گفت که Nokia 7 plus بی‌شک یکی از بهترین محصولات سال ۲۰۱۸ کمپانی HMD بشمار می‌رود.

نوکیا که یک برند معتبر و قدیمی در ارائه گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود با عرضه Nokia 7 plus ثابت کرد٬ طرفداران بسیاری در سراسر جهان مشتاقانه از محصولات این کمپانی استقبال می‌کنند به گونه‌ای که پس از فراهم‌شدن امکان خرید Nokia 7 plus در بازارهای چین، موجودی این دستگاه در عرض ۵ دقیقه به اتمام رسید.
با توجه به استقبال کاربران از این محصول شگفت انگیر٬ قصد داریم موشکافانه‌تر به بررسی این دستگاه بپردازیم.

معرفی کلی Nokia 7 plus:

میان‌رده Nokia 7 Plus که تحت پروژه اندروید وان به بازار عرضه شده است، فاقد شخصی‌سازی‌های نرم‌افزاری از سوی شرکت سازنده بوده و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر دریافت خواهد کرد. Nokia 7 Plus به نمایشگر ۶ اینچی با نسبت ابعاد ۲ به ۱ مجهز شده است و یک تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتری برای این فبلت در نظر گرفته شده است و همانطور که می‌دانید واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲ نیز بخشی از تراشه ۶۶۰ کوالکام است که در مجموع می‌توان گفت که این دستگاه با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، بهتر از سایر میان‌رده‌ها عملکرد خواهد کرد. میان‌رده ۶ اینچی این کمپانی فنلاندی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو را اجرا می‌کند که رابط‌ کاربری آن به نسخه خالص اندروید بسیار نزدیک است.
Nokia 7 Plus به رنگ‌های مشکی/مسی و سفید/مسی به بازار عرضه شده است و حدود ۳۹۹ یورو قیمت دارد.

مشخصات کلی: 

۱٫ بدنه: بدنه‌ی آلومینیومی با پوشش سرامیکی در ابعاد  ۱۵۸٫۴ در ۷۵٫۶ در ۸ میلی‌متر
۲٫ صفحه نمایش: نمایشگر ۶ اینچی از پنل IPS LCD و نسبت تصویر ۲:۱، رزولوشن آن معادل ۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD است و پوششی از گوریلا گلس ۳ که از آن در برابر ضربات و خراشیدگی‌های احتمالی محافظت می‌کند.
۳٫ دوربین پشتی:  دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی و لنزهای واید و تله‌فوتوی ساخت زایس٬ فلش دوگانه LED ٬ ضبط ویدئو با کیفیت ۲۱۶۰ پیکسل
۴٫ دوربین جلویی: دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل
۵٫ تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتزی٬ پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲
۶٫ حافظه: ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و اسلت کارت حافظه میکرو اس‌دی
۷٫ باتری: باتری حجیم و ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و بهره‌مندی از تکنولوژی شارژ سریع
۸٫ سیستم عامل: مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو
۹٫ اتصالات: پشتیبانی از دو سیمکارت ۴G ٬ بلوتوث نوع ۵٫۰ ٬ Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct, هات‌اسپات٬ NFC, USB Type-C
۱۰٫ سایر قابلیت‌ها:  حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)٬شتاب‌سنج٬ ژیروسکوپ٬ سنسور مجاورت٬ قطب‌نما٬ پخش‌کننده‌ی MP4/H.264

جعبه گشایی Nokia 7 plus :

در بررسی اولیه جعبه این محصول زیبای HMD ٬ شاهد برند نوکیا هستیم که با فونتی بزرگ بر روی جعبه نمایان است و مدل دستگاه یعنی  Nokia 7 plus در دیواره‌ی کنازی جعبه حک شده است.
پس از بازگشایی جعبه٬ این دستگاه در پوششی پلاستیکی در دسترس قرار می‌گیرد که محافظی در برابر صدمات احتمالا در زمان بارگیری محسوب می‌شود. درون جعبه به جز دفترچه راهنما وسایل دیگری از جمله: یک شارژ سریع ۱۸ واتی نوع C ٬ یک پورت نوع A ٬ یک کابل USB و یک جفت هندزفری بسیار زیبا قرار دارند تا مجموع وسایل داخل جعبه را تکمیل کنند.

بررسی صفحه نمایش٬ طول باتری و اسپیکرها‌:

این گوشی نخستین محصول اچ‌ام‌دی با نمایشگر کشیده‌ی ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک محسوب می‌شود. نمایشگر ۶ اینچی Nokia 7 plus از پنل IPS LCD بهره می‌برد و نسبت تصویر در این فبلت ۲:۱ بوده و رزولوشن آن معادل ۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD است، این نمایشگر تصاویری شفاف و با دقت رنگی بسیار خوبی را نمایش می‌دهد و پوششی از گوریلا گلس ۳ برای آن در نظر گرفته شده است. متاسفانه نحوه حفاظت از صفحه یعنی بهره‌مندی از گوریلا گلس ۳ چندان کامل و مناسب نیست و کاربر برای محافظت بیشتر از این دستگاه ناچار به استفاده از محافظ صفحه های مناسب‌تر موجود در بازار خواهد بود.
میزان روشنایی نمایشگر برای این دستگاه ۴۳۲ نیت در نظر گرفته شده است که برای نمایشگری LCD رقمی کمتر از متوسط محسوب می‌شود و از نظر منتقدین حوزه دیجیتال هم٬ رقم قابل قبولی نیست.
نتایج بررسی‌های انجام شده بر روی صفحه نمایش Nokia 7 plus در نور خورشید٬ بسیار شگفت‌آور بود; نوکیا ۷ پلاس در این مورد کاملا موفق عمل کرد و صفحه نمایش LCD با کنتراست بالا و وضوح عالی توانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند و امتیازی مشابه با xperia xa2 ultra بدست آورد. با توجه به جدول پایین متوجه عملکرد مبهوت کننده نوکیا ۶ و نوکیا ۸ در بررسی صفحه نمایش در نور خورشید می‌شوید که نتیجه‌‌ی  بهره‌مندی از صفحه نمایش AMOLED در این گوشی‌ها است.

Nokia 7 plus از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعت و تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌گیرد که در نوع خودش بینظیر است. این در حالی است که رقبای این محصول HMD از باتری های ضعیف‌تری استفاده می‌کنند. برای مثال: گوشی xperia xa2 با باتری ۳۵۸۰  میلی آمپر ساعت و گوشی Honor View 10 با باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت در مقایسه با نوکیا ۷ پلاس در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند.
Nokia 7 plus
مدت زمان حفظ باتری در این دستگاه در حالت عادی ۸۷ ساعت و در زمان مکالمه ۲۱ ساعت است که امتیاز خوب و قابل قبولی برای آن بشمار می‌آید. نکته جالبی که در بررسی گوشی‌های هم رده بدست آمده این است که گوشی سونی xperia xa2 ultra با بهر‌مندی از باتری کوچک تر نسبت به نوکیا ۷ پلاس٬ توانسته است مدت زمان بیشتری را در حفظ شارژ به خود اختصاص دهد.
برخورداری از قابلیت شارژ سریع در این دستگاه یک موهبت محسوب می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم٬ در جعبه این فبلت یک شارژر سریع با آداپتور ۱۸ واتی قرار گرفته‌است که با ۳۰ دقیقه شارژ قادر است این دستگاه را به میزان ۴۳٪ شارژ نماید. این میزان پس از صرف یک ساعت به ۷۵٪ می‌رسد و بعد از این مدت زمان٬ سرعت شارژ کاهش می‌یابد و شارژ کامل دستگاه کمی بیشتر از ۲ ساعت طول خواهد کشید که امتیاز منفی برای آن نخواهد بود.
آزمایش‌های صورت گرفته بر روی تنها بلندگوی نوکیا ۷ پلاس٬ این دستگاه را در رده GOOD (خوب) قرار می‌دهند. برای بررسی بلندگو های دستگاه‌های دیجیتالی ۴ رده وجود دارد: کمتر از متوسط٬ متوسط٬ خوب٬ خیلی خوب و عالی. بنابراین می‌توان گفت کیفیت بلندگوی تعبیه شده در این دستگاه در رده میانی قرار دارد که بطور کامل نتوانسته است انتظارات منتقدین را در این مورد برآورده کند.
با وجود اینکه میزان ولوم صدا در این دستگاه بسیار بالا است اما از نظر کیفیت صدا٬ متاسفانه نتوانسته است امتیاز بالایی کسب کند و در کل خیلی هم خوب ظاهر نشده است. نسبت ضعیف سیگنال به نویز سبب می‌شود هنگام اتصال نوکیا ۷ پلاس به دستگاه‌های پخش‌کننده دیگر کیفیت پخش صدا بطور محسوسی کاهش بیابد و کاربر از کیفیت صدای دستگاه چندان رضایت نداشته باشد.

Nokia 7 plus

طراحی بدنه Nokia 7 plus :

Nokia 7 plus بدنه‌ای از جنس آلومینیوم ۶۰۰۰ دارد که پوششی شبیه به سرامیک روی آن را فرا گرفته است. با این حال هنگام لمس و استفاده از آن به خوبی وجود فلز در این محصول را حس می‌کنید. با توجه به ظاهر زیبای این دستگاه می‌توان گفت آنچه باعث تمایز نوکیا ۷ پلاس از نسل قبل شده، طراحی هوشمندانه دو رنگ آن است.
Nokia 7 plus
این محصول اچ‌ام‌دی که در رنگ‌های مشکی/مسی و سفید/مسی به بازار عرضه شده است٬ می‌تواند در نگاه اول حس زیبایی خاصی را به بیننده القا کند. نام برند NOKIA با رنگ مسی در قسمت پشتی این دستگاه درج شده است. نوارهای مسی که اطراف گوشی٬اطراف دوربین و پیرامون سنسور اثر انگشت کشیده شده است در کنار رنگ مات مشکی یا حتی سفید این دستگاه زیبایی خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.
Nokia 7 plus
در قسمت پشت این پرچمدار HMD ٬ شاهد دوربین دوگانه ای هستیم که در یک قاب بندی کوچک مسی رنگ قرار گرفته است٬ بین دو لنز دوربین این دستگاه کلمه Zeiss درج شده است که علاوه‌بر زیبایی٬ بیان کننده همکاری کمپانی زایس در طراحی و اجرای نوکیا ۷ پلاس است.  فلش LED به همراه سیستم بهبود صدای OZO در سمت راست دوربین تعبیه شده است. کمی پایین‌تر از دوربین هم سنسور اثر انگشت دایره ای شکل که با لایه‌ای نازک و مسی رنگ از محیط اطرافش جدا شده٬ قرار دارد. وجود لگوی NOKIA با رنگ مسی و پایین‌تر از سنسور اثر انگشت٬ تکمیل کننده بخش‌های ظاهری در قسمت پشتی دستگاه است. البته در پایین‌ترین قسمت این دستگاه هم شاهد نوشته‌هایی با رنگی محو و بسیار ظریف هستیم که اطلاهاتی مانند: لوگوی اندروید وان٬ شماره مدل دستگاه٬ کشور مبدا و آدرس کمپانی HMD در فنلاند را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.
پنل جلویی گوشی ظاهر خلوت‌تری دارد; صفحه نمایش ۶ اینچی این گوشی بیشترین فضا را به خود اختصاص داده است. گوشه‌های این فبلت گرد شده‌اند و لبه‌های بسیار باریک پوشیده شده با نوار مسی رنگ٬ جلا بخش این فبلت زیبا است.
در سمت چپ و بالای این دستگاه شاهد لوگوی نوکبا هستیم که با ظرافت تمام در کنار دوربین سلفی قرار گرقته است. در مرکز و بالای نوکیا ۷ پلاس٬ بلندگوی دستگاه در کنار سنسور نور تعبیه شده است.
Nokia 7 plus
در لبه های کناری دستگاه در سمت راست دو دکمه فلزی به عنوان دکمه پاور و دکمه ولوم قرار دارد. رنگ هر دوی این دکمه ها مسی است و دکمه پاور درست زیر دکمه ولوم قرار گرفته است. در لبه کناری در سمت چپ هم شاهد قرارگیری یک نانو سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی هستیم. این شرایط برای نوکیا ۷ پلاس دو سیم کارته کمی متفاوت است. در نسخه دو سیم کارته یک اسلات ترکیبی محلی برای سیم کارت دوم ایجاد کرده ست.
Nokia 7 plus
در قسمت پایینی دستگاه٬ پورت USB در مرکز این لبه قرار گرفته است. سمت راست این لبه محل قرارگیری بلندگو به همراه سیستم بهبود صدای OZO است. به نظر می‌رسد این کمپانی فنلاندی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را نیز فراموش نکرده است. در سمت بالای این قسمت محلی برای این جک هدفون در نظر گرفته شده است.

نرم‌افزار و نحوه عملکرد دستگاه :

پیش‌تر هم گفتیم که٬ Nokia 7 plus در واقع بخشی از اندروید وان است و این یکی از بهترین و مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه محسوب می‌شود بنابراین٬ نوکیا ۷ پلاس دارای رابط‌ کاربری اندروید خالص است که سبب می‌شود بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر دریافت کند. این دستگاه سیستم عامل اندروید ۸٫۱ اوریو رو اجرا می‌کند و خوشبختانه فاقد مولفه‌های کاهش‌ دهنده کارایی است.
یکی از قابلیت‌هایی که تجربه کار با این دستگاه را برای کاربر دلپذیرتر می‌کند٬ توانایی لیست کردن و بخش‌بندی‌هایی است که به محض استفاده کردن از این محصول٬ شروع می‌شود. وقتی کاربر گوشی را در دست میگیرد; همزمان ساعت٬ کارت‌های نوتیفیکشن‌های دریافتی و میانبرهای دیگر برای او به نمایش گذاشته می‌شود. البته تمام اینها مشروط به فعال کردن گزینه مربوط به این قابلیت از تنظیمات دستگاه است. همچنین تغییرات اعلانات مانند تغییر رنگ آن بر اساس رنگ و تصویر پس زمینه یکی دیگر از قابلیت‌های Nokia 7 plus است. زمانی که کاربر سنسور اثر انگشت را لمس کند یا اقدام به بازگشایی و استفاده از دوربین نماید٬ رنگ اعلانات با توجه به رنگ و تصویر پس زمینه تغییر خواهد کرد.
Nokia 7 plus
علاوه بر این‌ها پشتیبانی سنسور اثر انگشت از استانداردهای اوریو سبب بازگشایی سریع‌تر و البته مطمئن‌تر در این دستگاه می‌شود. در مجموع می‌توان گفت: نزدیک بودن سیستم‌عامل نوکیا ۷ پلاس به نسخه‌ی خالص، بر نرمی و کیفیت عملکرد آن تأثیر مثبتی گذاشته است.
قلب تپنده‌ی نوکیا ۷ پلاس، تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام با هشت هسته پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۱۲ است که توانایی‌های آن را٬ ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت ارتقاء تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم، تکمیل می‌کند.

دوربین :

نوکیا ۷ پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌برد. در پنل پشتی، دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو قرار دارند که توسط کارل زایس، بهبود پیدا کرده‌اند. همکاری کمپانی زایس و اچ‌ام‌دی که به عمری در حدود یک دهه می‌رسد که نتایج بسیار خوبی در محصولات برند نوکیا داشته است. در این دوربین دوگانه امکان بزرگ‌نمایی دو برابری وجود دارد. برخورداری از قابلیت زوم دو برابری (اپتیکال زوم ۲x ) بدون افت کیفیت تصویر٬ حتی در زمانی که این دستگاه فاصله کانونی را تعیین نکرده باشد باز هم کارایی دارد و یکی از نقاط قوت نوکیا ۷ پلاس به حساب می‌آید.
اچ‌ام‌دی گلوبال برای گوشی جدیدش، اپلیکیشن Pro Camera را در نظر گرفته است که وظیفه تنظیم پارامترهای مختلف در دوربین را به عهده دارد. برای ثبت تصاویر عکاسی سلفی، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر وجود دارد و قابلیت استفاده هم زمان از دو دوربین برای کاربر فراهم شده است.

از نظر منتقدین٬ جای خالی یک تثبیت کننده نوری مناسب در این دستگاه کاملا مشخص است که البته در کنار مزایای دیگر دوربین برای کاربر چندان مهم نخواهد بود.
با توجه به برند دوربین این دستگاه که ساخته کمپانی زایس است٬ می‌توان اینگونه بیان کرد دوربین نوکیا ۷ پلاس تنها قطعه‌ی سفارشی سازی شده در این دستگاه است٬ درنتیجه نگاه ویژه‌ای هم به این قطعه می‌شود که سبب شده است منتقدین و کارشناسان حوزه دیجیتال تمرکز بیشتری بر دوربین این فبلت داشته باشند.
یکی از نکاتی که اکثر کاربران از آن ناراضی بودند٬ نحوه تعویض دوربین سلفی و جلویی است; برای این منظور کاربر مجبور است صفحه نمایش را به بالا و پایین بکشد. اینکار تنها با استفاده از هر دو دست میسر می‌شود.
تنظیمات سریع برای این دوربین شامل موارد زیر است:

  • هموار سازی چهره
  • تایمر خدکار که سه حالت ۳ ثانیه ای و ۱۰ ثانیه ای و یا خاموش قرار می‌ گیرد
  • حالت  HDR که در وضعیت روشن٬ خاموش یا خودکار قرار م‌گیرد
  • حالت‌های P.I.P , dual و single که د رترکیب دوربین‌های سلفی و اصلی کاربرد دارد

نکته جالب درباره دوربین ساخته کمپانی زایس در این دستگاه این است که زمانی که نوکیا ۷ پلاس را در حالت افقی قرار دهید دکمه‌ی منو در قسمت پایینی قابلیت اجرای موارد حیرت‌انگیزی را برای کاربر فراهم می کند:
با ضربه زدن بر روی تصویر یک منوی اسلاید از سمت چپ دستگاه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد که با کشیدن سریع همان گزینه می‌توانید سایر آپشن‌های موجود را نیز ببینید.
کیفیت تصویر این دوربین در مقایسه با سایر دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی بسیار خوب است اما متاسفانه محدوده دینامیکی آن به اندازه کافی گسترده نیست که سبب ایجاد سایه های تیره و روشن در تصاویری می‌شود که کنتراست بالایی دارند. دوربین تله فوتوی این دستگاه می‌تواند در شرایط نوری مناسب تصاویر کنتراست پایین را با کیفیت بسیار خوبی ثبت کند.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این دوربین که سبب ثبت تصاویر با کیفیت و خاص می‌شود٬ قابلیت Live Bokeh است. این قابلیت که نتیجه چینش دوربین ها در این دستگاه است به کاربر اجازه می‌دهد تا با ایجاد مقداری تاری در تصویر مورد نظر به تصاویر ثبت شده عمق ببخشد. هدف از ایجاد این قابلیت ایجاد عمق میدانی همانند دوربین‌های DSLR است. قابلیت Live Bokeh در مواردی که سوژه های عکس زنده نیستند هم کاربرد دارد. مانند عکاسی از اشیا یا گیاهان.

حالت پاناروما از دیگر قابلیت‌های دوربین این محصول اچ‌ام‌دی است ولی نکته مثبت یا منفی درباره این قابلیت در دوربین نوکیا ۷ پلاس اینست که عکاسی در حالت پاناروما در هر دو دوربین به گونه ای است که اختیار انتخاب دوربین برای کاربر وجود ندارد. تصاویر پانارومای ثبت شده توسط این دوربین کیفیتی بسیار خوبی دارد.
Nokia 7 plus
دوربین سلفی با بهره‌مندی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی توانسته به خوبی نظر کاربران را جلب کند. نکته حائز اهمیت درباره دوربین سلفی این دستگاه این است که گزینه فوکوس اوتوماتیک برای دوربین سلفی وجود ندارد در واقع فوکوس این دوربین در یک فاصله معقول در نظر گرفته شده است که حین عکس‌برداری دیگر کاربر مجبور نیست برای فوکوس کردن صفحه نمایش را لمس کند. این دوربین با خنثی کردن رنگ‌های دیگر یک رنگ طبیعی و واقعی از پوست را ثبت خواهد کرد. تکنولوژی اسمارت پیکسل بکاربرده شده در دوربین سلفی٬ عکسبرداری در نور کم و شرایط نامناسب را هم برای کاربر ممکن ساخته است. با استفاده از این فناوری دوربین ۴ عکس از سوژه ثبت می‌کند که در نهایت با ترکیب این ۴ تصویر بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش می‌دهد.
از دیگر قابلیت هایی که برای این دوربین ذکر شده است عکسبرداری بطور همزمان و با استفاده از هر دو دوربین تعبیه شده در پنل جلویی و پشتی دستگاه است که تصاویر بصورت ۲ مربع در کنار هم و یا یک تصویر کوچک شده در گوشه‌ی عکس دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.
Nokia 7 plus
فیلمبرداری و ضبط ویدئو با دوربین ساخته‌ی کمپانی زایس با کیفیت ۱۰۸۰ و ۲۱۶۰ پیکسلی در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه صورت می‌‌گیرد. اما تثبیت کننده الکترونیکی بکار گرفته شده در این دوربین تنها با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی کار می‌کند که به معنای عدم کارایی با کیفیت ۴K است. ضبط ویدئو با کیفیت ۲۱۶۰ پیکسلی با سرعت ۴۲ مگابایت بر ثانیه صورت میگیرد. این سرعت برای رزولوشن ۱۰۸۰ معادل ۲۰ مگابایت بر ثانیه است.

نقاط ضعف  و قوت :

نقاط قوت نوکیا ۷ پلاس کم نیستند ولی به چند مورد که بیشترین رای را از سمت کاربران دریافت کردند اشاره میکنیم؛
۱٫ دوربین قدرتمند با توانایی زوم دوبرابر نسبت به رقبا
۲٫ دریافت بروزرسانی‌های اندروید به محض انتشار
۳٫ قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار جالب و کاربردی
۴٫ طراحی بدنه بسیار خوب و عمر باتری بالا یه همراه شارژ سریع
۵٫ نرمی و کیفیت عملکرد
و در برابر این نقاط قوت نقاط ضعفی هم برای این دستگاه وجود دارد:
۱٫ نمایشگر می‌تواند روشن‌تر باشد و در برابر نور خورسید وضوح بهتری داشته باشد
۲٫ کیفیت صدا نیازمند بهبود است.

در نهایت تهیه این فبلت کاربردی و البته بسیار زیبا را به تمام کسانی که قصد خرید یک پرچمدار قدرتمند را دارند٬ پیشنهاد میکنیم. قیمت نوکیا ۷ پلاس که حدودا ۳۹۹ یورو است در مقایسه با رقبا و هم رده هایی مانند Honor View 10 با قیمت ۵۰۰ یورو و xperia xa2 ultra با قیمتی در حدود ۴۵۰ یورو٬ بسیار مناسب است و ارزش خرید بهتری را برای کاربر به همراه دارد.
 
منبع: gsmarena


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا