اخبار تکنولوژی

برنامه تردز در ۷ ساعت اول ۱۰ میلیون کاربر جذب کرد

متا در روزهای گذشته به صورت محدود برنامه تردز را به عنوان رقیب مستقیم توییتر به کار انداخت. کاربران می‌توانند متن‌ها، تصاویر و ویدیوها را تا ۵ دقیقه پست کنند و پیام‌های دیگران را لایک کنند، نظر بدهند و دوباره به اشتراک بگذارند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، فاش کرد که علی‌رغم دسترسی محدود، ۷ ساعت اول پس از راه‌اندازی پلتفرم، ۱۰ میلیون نفر ثبت نام کردند. این آخرین به‌روزرسانی در صفحه اوست، زیرا دو مورد قبلی در ۲ ساعت اول ۲ میلیون ثبت‌نام نشان دادند و در ۴ ساعت به ۵ میلیون رسید.

ریاضیات سریع نشان می‌دهد که در هر ثانیه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در بیش از ۱۰۰ کشور ثبت نام می‌کنند. اگر برنامه تردز در اتحادیه اروپا راه‌اندازی می‌شد، احتمالاً این تعداد بیشتر می‌شد، اما قانون‌گذاران دیروز تأیید کردند که متا همچنان در تلاش است تا سرویس جدید را مطابق با GDPR کند و کاربران در اتحادیه اروپا باید قبل از ثبت این پلتفرم کمی صبر کنند.

زاکربرگ ادعا می‌کند Threads فقط قصد ندارد جایگزینی برای توییتر ماسک باشد. به زودی با پروتکل باز ActivityPub سازگار خواهد شد، به این معنی که با Mastodon و WordPress قابل همکاری خواهد کرد و به انواع جدیدی از ارتباط بین افراد اجازه می‌دهد که در برنامه‌های رایج رسانه‌های اجتماعی فعلی امکان پذیر نیست.

برنامه تردز با استقبال داغ کاربران

Threads در Apple App Store و Google Play Store و همچنین روی دسکتاپ در threads.net در دسترس است. ساده‌ترین راه ارتباط با حساب کاربری و نام کاربری موجود در اینستاگرام است. خود این سرویس به زودی ویژگی‌های بیشتری مانند پست‌های پیشنهادی، عملکرد جستجوی قوی‌تر و ناوبری آسان‌تر برای دنبال کردن روندها در زندگی واقعی، مشابه هشتگ‌ها، دریافت خواهد کرد.

در اخباری دیگر پیشتر اینستاگرام اعلام کرد که بزودی قرار است قابلیت دانلود از ریلز اینستاگرام محقق خواهد شد. در حال حاضر ویژگی برای کاربران امریکایی فعال شده و مدتی بعد نیز دردسترس سایر افراد قرار می‌گیرد. اینستاگرام در چند سال گذشته دست خوش تغییرات گسترده قرار گرفته و افراد می‌توانند تجربه کاربری بهبودیافته داشته باشند. ریلز نیز که با الهام از قابلیت تیک تاک برداشته شده، بر محبوبیت اینستاگرام افزوده است.

دانلود از ریلز اینستاگرام مدت‌ها بود توسط کاربران تقاضا می‌شد اما تاکنون محقق نشده بود. برای دریافت باید روی گزینه Share کلیک کرده و Download را انتخاب کنند تا بتوانند محتوا را دریافت نمایند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا