اخبار

برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

پیام رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای به مناسبت آغاز فعالیت پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره استان تهران:

حماسه بزرگ صنف را با دموکراسی می سازیم

 
 

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای طی پیامی از آحاد صنف برای حضور پرشور در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، ناصرعلی سعادت رئیس هیات مدیره این سازمان و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، با تاکید بر لزوم مشارکت آحاد صنف در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان گفت: با رشد ۱۰۰ درصدی تعداد اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران طی سه سال گذشته، پیش بینی می کنیم امسال شاهد حضور و مشارکت چشم گیر فعالان صنف با بیش از ۱۰هزار برگه رای در کارزار انتخاباتی استان تهران باشیم.
او ضمن دعوت از منتقدان برای حضور مستقیم در میدان انتخابات ادامه داد: بسیار استقبال می کنیم  صاحبنظران و منتقدان صنف تنها منتقد نباشند و در انتخابات پیش رو که قرار است آذرماه جاری برگزار شود،  فرصت را مغتنم شمرده و به صورت مستقیم  نامزد شوند؛  چرا که سازمان در عرصه کنونی اش، تنها نیازمند انتقاد نیست و برای تعالی بیشتر به مشارکت فعال و دلسوزانه اعضا با نگاه صنفی احتیاج دارد.
 
همگی به دموکراسی معتقد باشیم
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با تاکید بر اینکه همگی باید به دموکراسی معتقد باشیم، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای یک تشکل مردم نهاد است که تلاش کرده در سال های گذشته بر اساس اصل دموکراسی و بدون نیاز به حمایت هیچ ارگان دولتی، روی پای خود بایستد و حافظ منافع صنف در عرصه های مختلف حاکمیتی باشد.
سعادت با اشاره به استقلال فکری سازمان در هر دوره هیات مدیره ادامه داد: اعضای هیات مدیره سازمان طی هر دوره استقلال فکری خود را دارند  ؛ اگر اعضا  براساس اصول  مردم سالاری ، هیات مدیره را با رای اکثریت به عنوان نماینده خود انتخاب می کنند، طبیعی است که باید به نظرات و تصمیم های آنها احترام بگذارند.
 

با مشکلات سازمان روبه رو شدیم

او  با بیان اینکه درهای سازمان نظام صنفی رایانه ای همیشه به روی همگان باز بوده است، گفت: کمیسیون های سازمان همواره دریچه هایی برای حضور و مشارکت تمام اعضا هستند و از طریق فراخوان های عمومی، فضا را برای فعالیت صنفی اعضا فراهم می کنند. منتقدانی که مدعی فعالیت صنفی هستند چرا از این بستر برای ایراد نظرات خود و مشارکت بهره نبرده اند؟
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اینکه استقلال فکری سازمان در هر دوره هیات مدیره بسیار اهمیت دارد، گفت: بسیار خوشحال می شویم کار را به دست کسانی بسپاریم که بهتر عمل می کنند. ما در این دوره  تلاش کردیم با مشکلات  سازمان روبه رو شویم و از طریق تعامل با نهادهای مختلف و پرهیز از هرگونه دعوای شخصی، مشکلات صنف را حل کنیم.
 

اقتدار و تعالی را به سازمان بازگرداندیم

سعادت با اشاره به رشد جایگاه سازمان و افزایش ارزش مجوز آن طی سال های اخیر  ادامه داد: با تلاش هایی که صورت گرفت دریک فرایند بسیارمنطقی ارزش مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای طی سه سال اخیر ارتقا یافت؛ این موضوع به دلیل ارائه خدمات مختلف سازمان همچون حل مشکلات شرکت های رایانه ای در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی مانند دریافت مفاصاحساب بیمه برای شرکت های رایانه ای، حل مشکلات مختلف مالیاتی و حقوقی اعضای سازمان، تسهیل ارائه وام های حمایتی همچون وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق صحا (صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک) برای  اعضای سازمان و وام های حمایتی بازی سازان، تسهیل حضور در نمایشگاه الکامپ با نظارت مستقیم سازمان،  حل مشکلات شرکت های اینترنتی در زمینه پروانه های حوزه اینترنت  و همچنین حل مشکلات صنف در ارتباط با اماکن اداری و شهرداری که همگی نیازمند مجوز سازمان است.
او در خصوص ارزش مجوز سازمان ادامه داد: در حال حاضر به دلیل روابط بسیار خوب سازمان با تمام نهادهای حاکمیتی همچون نهاد ریاست جمهوری و تمام وزارت خانه های متبوع، پیش نیاز و اولین شرط دریافت هر مجوزی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخذ مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای است.
 

معیار ارزیابی عملکرد سازمان، استناد به آمار است

به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، معیار ارزیابی عملکرد سازمان، در واقع میزان مراجعه مردم به این تشکل  برای دریافت مجوز است. طبق آمار تعداد اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از ۲۶۰۴ عضو حقیقی و حقوقی در پایان شهریورماه ۱۳۹۳ با تلاش های مستمر دبیرخانه سازمان به ۴هزار و ۴۸۹ عضو در پایان شهریور۱۳۹۶ رسیده است؛ این آمار و رشد ۱۰۰درصدی آن ملاک خوبی برای ارزش گذاری جایگاه و اعتماد اعضا به سازمان طی سال های اخیر است.
او در خصوص رشد فزاینده تعداد برگ رای های موجود در سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران گفت: تعداد برگه های رای شرکت ها در پایان شهریورماه سال ۱۳۹۳، دو هزار و ۱۸۹ برگه رای بود که با توسعه فعالیت های دبیرخانه سازمان این رقم تا طی آخرین آمار به ۸ هزار و ۸۲۸ برگه  رای رسیده است. در حال حاضر تعداد کل آرا اعضای سازمان در سه شاخه فعالیت به ۱۰هزار و ۳۵۰ برگه رای رسیده است.
 

انتخابات تمام استان ها ۲۳ آذرماه برگزار می شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اعلام این خبر که انتخابات سراسری هیات مدیره های استانی سازمان ۲۳ آذرماه جاری برگزار می شود، گفت: امسال برای اولین بار انتخابات تمام نظام های استانی ساماندهی شده و همگی در روز پنج شنبه ۲۳ آذرماه جاری برگزار خواهند شد.
سعادت با دعوت از آحاد صنف برای حضور در این رویداد بزرگ ادامه داد: از تمام عزیزانی که نگران آینده صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند دعوت می کنیم پای صندوق های رای انتخابات هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای بیایند.
او در پایان ضمن اظهار امیدواری از مشارکت فعالان صنف در انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای، یک انتخابات سیاسی نیست بلکه کاملا ماهیت صنفی دارد . انتظار داریم امسال شاهد حضور ۱۰۰ درصد مشارکت اعضای سازمان در این دوره انتخابات باشیم. همان طورکه عزیزان نگران آینده فعالیت های تجاری خود هستند انتظار می رود برای آینده سازمان نیز به عنوان خانه تاثیرگذار صنف،اهمیت ویژه قائل باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا