معرفی بهترین‌ها

بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024

نمایشگاه CES هر ساله صحنه بزرگی برای معرفی و نمایش لپتاپ‌های جدید است. به‌طوری که بسیاری از بهترین مدل‌های لپتات ابتدا در این نمایشگاه به نمایش در می‌آیند. این در حالی است که امسال با معرفی نسل جدید پردازنده‌های لپتاپ از جانب هردو شرکت بزرگ تولید کننده پردازنده‌ها، یعنی Intel و AMD، نمایشگاه CES امسال در زمینه معرفی لپتاپ‌ها از سال‌های اخیر قابل توجه‌تر بود. در این بین به‌نظر می‌رسد که بیشتر سازندگان پردازنده‌های اینتل را برای لپتاپ‌های خود انتخا کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا مروری بر لیست بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 داشته باشیم.

بیشتر لپتاپ‌های معرفی شده در این نمایشگاه از سری‌های مرسوم و شناخته شده بودند. در این میان البته چند مورد کم‌تر شناخته شده نیز حضور داشتند، اما در نهایت با حضور لیست بلند بالایی از محصولات جدید، و تعداد سرسام آور نمایشگرهای Mini-LED و OLED در این نمایشگاه، نمایش لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 بسیار فراتر از انتظارات‌مان بوده است.

بدون اتلاف وقت به سراغ لیست بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 می‌رویم.

lenovo-yoga-pro-9i

Lenovo Yoga 9i Pro 16-inch (Gen 9)

در سال گذشته، لپتاپ‌های Yoga 9i شرکت لنوو، با وجود قیمت مناسب آن، یکی از جالت توجه‌ترین سری لپتاپ‌های موجود در بازار بود. این لپتاپ همه چیز داشت: طراحی جذاب، یک صفحه نمایش زیبای Mini-LED، صفحه کلید و تاچ‌پد ظریف، مشخصات سخت افزاری مناسب که بنابر انتخاب کابر می‌توانست با یک کارت گرافیک قدرتمند انویدیا همراه باشد و قیمت گذاری اقتصادی که این لپتاپ را در میان رقبا تبدیل به انتخاب مناسبی می‌کرد.

اگر بخواهیم صادق باشیم، نسخه جدید لپتاپ Yoga 9i یعنی Yoga 9i Pro 16-inch معرفی شده در نمایشگاه CES 2024 تفاوت زیادی با نسخه سال گذشته ندارد. اما این موضوع مشکلی ندارد؛ چراکه این لپتاپ از قبل یک گزینه فوق‌العاده بود. سوالی که به وجود می‌آید این است که: چه جدیدی در این لپتاپ نسبت به تسخه قبلی گنجانده شده است؟ مدل ۲۰۲۴ لپتاپ‌های Yoga 9i لنوو پردازنده‌های Core Ultra اینتل را در خود جای داده و دارای یک باتری با مصرف ۸۴ وات ساعت می‌باشد. مدل‌های مختلف این لپتاپ تا پردازنده Core Ultra 9 را استفاده می‌کنند. به‌طور خلاصه، لپتاپ Lenovo Yoga 9i Pro نسبت به مدل‌های قبلی سریع‌تر و در عین حال با دوام باتری بیشتری خواهد بود.

لپتاپ Lenovo Yoga 9i Pro 16-inch در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ با حداقل قیمت ۱۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

lenovo-thinkbook-13x

Lenovo Thinbook 13x (Gen 4)

لپتاپ Thinbook 13x شرکت لنوو نخستین لپتاپ با شاسی منیزیم ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی است. طرفداران این برند احتمالا به یاد دارند که کمپانی لنوو مدت زیادی است که از آلیاژ منیزیم جهت کاهش اندازه و وزن لپتاپ‌های خود استفاده می‌کرده است. اما لپتاپ‌هایی که از این آلیاژ استفاده می‌کردند نیاز به یک پوشش محافظتی داشتند که حس چندان راحتی نداشت و ظاهری ارزان به لپتاپ می‌داد. حال لپتاپ Thinbook 13x این مشکل را نخواهد داشت. این لپتاپ به طرز عجیبی نازک و سبک است. ضخامت این لپتاپ ۱۲.۹ میلی‌متر و وزن آن حدود یک کیلوگرم است. با این حال ظاهر آن فلزی و درخور انتظارات خریداران است.

این تمام ماجرا نیست؛ لپتاپ Thinbook 13x قابلیت پشتیبانی از Magicbay لنوو را دارد. یک خانواده از لوازم جانبی از جمله وبکم با کیفیت ۴K، نقطه اتصال ۴جی و نورپردازی استودیو که از طریق آهن‌ربا به بالای صفحه نمایش لپتاپ متصل می‌شوند. هم‌چنین سخت افزار داخلی این لپتاپ به روز شده‌ است و از پردازنده‌های الترا کور اینتل پشتیبانی می‌کند. مصرف باتری این لپتاپ ۷۴ وات ساعت است.

لپتاپ Lenovo Thinbook 13x Gen 4 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با قیمت ۱۳۹۹ دلار عرضه خوا‌هد شد و در بین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 از قیمت به صرفه‌ای برخوردار است.

msi-titan-18-hx

MSI Titan HX 18

لپتاپ‌های سری تایتان ام اس آی از دیوانه‌وار ترین لپتاپ‌های بازار تکنولوژی به حساب می‌آیند و لپتاپ جدید Titan HX 18 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لپتاپ ۱۸ اینچی که پرچمدار لپتاپ‌های گیمینگ ام اس آی به حساب می‌آید، با پردازنده نسل چهارده Core i9 اینتل، کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا و صفحه نمایش Mini-LED با تراکم صفحه ۴K و نرخ تصویر ۲۴۰ هرتز وارد بازار خواهد شد. این لپتاپ هم‌چنین قابلیت پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم و تا ۶ ترابایت حافظه SSD را دارد.

گذشته از ویژگی‌های سخت‌ افزاری آن، این لپتاپ از نظر طراحی و ظاهر نیز قابل ستایش است. لپتاپ جدید ام اس آی یک تاچ پد بزرگ، یک‌دست و با حسگر لمسی دارد که دارای نورپردازی RGB خواهد بود. در کنار آن یک صفحه کلید مکانیکی با سوییچ‌های Cherry MX قرار خواهد گرفت تا کاربری آن را تکمیل کند. با وجود سنگینی و ظاهر مستحکم آن، لپتاپ MSI Titan HX 18 نسبت به مدل ۲۰۲۳ آن با ظرافت بیشتری طراحی شده است. اما گول ظاهر ظریف آن را نخورید، این لپتاپ هم‌چنان یک دستگاه سنگین است که برای جایجایی مداوم و مسافرت‌های‌تان ساخته نشده است.

لپتاپ Titan HX 18 ام اس آی امسال با قیمت پایه ۴۹۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. می‌توان گفت این مورد یکی از گران‌ترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 بوده است.

hp-omen-transcend-14

HP Omen Transcend 14

در نمایشگاه CES امسال، شرکت اچ پی گزینه ریزنقش خود را Omen Transcend 14 به نمایش در آورد. لپتاپی که ادعا شد سبک‌ترین لپتاپ گیمینگ ۱۴ اینچی جهان است. البته تنها چند ساعت بعد این عنوان با معرفی جدید شرکت Asus یعنی ROG Zephyrus G14 از لپتاپ جدید اچ پی گرفته شد؛ اما هم‌چنان وزن ۱.۶ کیلوگرم برای یک لپتاپ گیمینگ ۱۴ اینچی ستودنی‌ست و لپتاپ Omen Transcend 14 یکی از سبک‌ترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 بوده است. یه طور مثال وزن لپتاپ Razer Blade 14، تقریباً ۱.۷۵ کیلوگرم بود. گذشته از وزن آن، لپتاپ Omen Transcend 14 با صفحه کلید دارای RGB و رنگ سفید جذاب آن، طراحی زیبایی دارد.

مشخصات سخت افزاری لپتاپ ۱۴ اینچی اچ پی در مقایسه با اندازه کوچک آن، بسیار جالب توجه است. سخت افزار لپتاپ Omen Transcend 14 شامل پردازنده اینتل Core 9 Ultra 185H، کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا و یک صفحه نمایش ۲.۸K OLED با نرخ تصویر ۱۲۰ هرتز که از نرخ به‌روز رسانی متغیر (Variable Refresh Rate – VRR) پشتیبانی می‌کند. برق این لپتاپ با یک شارژر ۱۴۰ وات با پورت USB-C تامین می‌شود که همراه با خود لپتاپ خواهد بود.

لپتاپ HP Omen Transcend 14  هم‌اکنون برای پیش‌خرید با قیمت ۱۴۹۹ دلار در دسترس است.

asus-rog-display-preview-ces-2024-5

Asus ROG Strix Scar 18

در مورد لپتاپ جدید سری روگ ایسوس ، یعنی ROG Strix Scar 18 که در نمایشگاه CES معرفی شد حرف‌های بسیاری برای گفتن وجود دارد. ما با صفحه نمایش این لپتاپ شروع می‌کنیم. این لپتاپ دارای یک صفحه نمایش Mini-LED با ۲۳۰۴ منطقه نوردهی (dimming zones) خواهد بود. این عدد بیش از دوبرابر لپتاپ ROG Flow X16 است با ۱۰۲۴ منطقه نوردهی، سال گذشته عرضه شده بود. این موضوع به طرز دراماتیکی کنتراست تصویر را در محیط‌های پرنور بالا خواهد برد. در سایر زمینه‌های نمایشی نیز صفحه نمایش این لپتاپ عالی عمل کرده است. چه از نظر دقت رنگ و چه از نظر گستره رنگ‌ها، صفحه نمایش ROG Strix Scar 18 شرکت ایسوس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

از لحاظ سخت افزاری، همان‌طور که انتظار دارید، لپتاپ ROG Strix Scar 18 شامل بهترین قطعات برای بهترین تجربه بازی برای شما خواهد بود. با پردازنده اینتل نسل چهارده Core i9 14900HX و پردازنده گرافیکی RTX 4090 انویدیا، حافظه رم تا ۶۴ گیگابایت و حافظه SSD تا ۴ ترابایت، این لپتاپ برای اجرای بازی‌های ویدیویی در هیچ شرایطی ضعیف عمل نخواهد کرد. وزن این لپتاپ ۳.۳ کیلوگرم خواهد بود که برای یک لپتاپ گیمینگ قابل انتظار است.

در مجموع، لپتاپ ROG Strix Scar 18 یکی از بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 بوده است.

لپتاپ Asus ROG Strix Scar 18 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با قیمت ۲۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

asus-rog-display-preview-ces-2024-4

Asus Zephyrus G16

ببینیم شرکت ایسوس در نمایشگاه CES 2024 در مورد سری Zephyrus چه عملکردی داشته است. باری دیگر، این صفحه‌نمایش لپتاپ ایسوس است که بیشتر از سایر موارد آن به چشم می‌خورد. لپتاپ جدید Zeohyrus G16 دارای صفحه نمایش OLED با تراکم ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و حداکثر نرخ تصویر ۲۴۰ هرتز خواهد بود. هم‌چنین صفحه نمایش این لپتاپ از قابلیت G-Sync پشتیبانی می‌کند. این قابلیت پیش از لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 در هیچ لپتاپی پشتیبانی نمی‌شد. صفحه نمایش لپتاپ G16 با نمایش عمق سیاهی و دقت بالا در نمایش جزییات تصاویر، یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها را در بین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 دارد.

از طرفی لپتاپ Zephyrus G16 یک سیستم بسیار کاربری و پیشرفته از لحاظ عملکری است. شاسی آلومینیمی این لپتاپ باعث کاهش وزن آن تا ۱.۵ کیلوگرم شده و ضخامت آن حدود ۱.۶ سانتی‌متر است. یک لپتاپ جمع و جور و سبک که به طرز ناباورانه‌ای یک باتری با قدرت ۹۰ وات-ساعت در آن گنجانده شده است. هم‌چنین این لپتاپ از پردازنده‌های اینتل Core Ultra 185H و کارت گرافیک‌های انویدیا تا RTX4090 برخوردار است.

لپتاپ Asus Zephyrus G16 نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. شرکت ایسوس هنوز قیمت دقیقی برای این لپتاپ اعلام نکرده است.

samsung-galaxy-book4-ultra

Samsung Galaxy Book4 Ultra

لپتاپ گلکسی بوک ۴ الترا محصول شرکت سامسونگ، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که سعی کرده اوج قدرت سخت افزاری را در یک لپتاپ ظریف و سبک بگنجاند. حداکثر پردازنده مورد استفاده در این لپتاپ Intel Core 9 Ultra و کارت گرافیک Nvidia RTX 4070 است که با حداکثر حافظه رم ۶۴ گیگابایت و حافظه SSD دو ترابایتی عرضه خواهد شد. این لپتاپ هم‌چنین دارای یک صفحه نمایش لمسی OLED با تراکم پیکسل ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و نرخ تصویر ۱۲۰ هرتز می‌باشد.

تمام این سخت افزارها در یک شاسی تاشوی حرفه‌ای و زیبا با وزن کمتر از ۱.۹ کیلوگرم و ضخامت کمتر از ۱.۷ سانتی‌متر جمع شده‌اند. شرکت سامسونگ در کنار این لپتاپ یک آداپتور ۱۴۰ وات با خروجی USB-C قرار داده که برای شارژ کردن این لپتاپ می‌توان از آن استفاده کرد. 

لپتاپ Samsung Galaxy Book4 Ultra هنوز قیمت مشخصی ندارد، اما این لپتاپ در ماه جاری روانه بازارهای تکنولوژی کره جنوبی خواهد شد و پس از مدت کمی به صورت جهانی عرضه می‌شود.

asus-zenbook-duo

Asus Zenbook Duo

جدید ترین غول دو صفحه‌ نمایشی شرکت ایسوس، لپتاپ Zenbook Duo خواهد بود که یکی از خاص ترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 است. یک لپتاپ با دو صفحه نمایش تاشو که تا حدی شبیه Yoga Book 9i لنوو خواهد بود. همانند لپتاپ لنوو، لپتاپ Zenbook Duo نیز شامل دو صفحه نمایش لمسی OLED است که می‌توان آن‌ها را به صورت عمودی یا افقی برای استفاده در کنار یکدیگر قرار داد. اما برخلاف لپتاپ Yoga Book 9i، این لپتاپ یک صفحه کلید و تاچ‌پد هم در کنار این دو صفحه نمایش خواهد داشت.

لپتاپ Lenovo Yoga Book 9i یک صفحه کلید فیزیکی داشت اما به یک صفحه لمسی مجازی در صفحه نمایش پایینی متکی بود که تجربه چندان دل‌چسبی نبود. لپتاپ Zenbook Duo در عوض دارای یک صفحه کلید بزرگتر با یک تاچ پد فیزیکی است. در نتیجه، وقتی از صفحه کلید و تاچ پد استفاده می‌شود، لپتاپ Duo شبیه لپتاپ های تاشوی معمولی است. ایسوس همچنین در مقایسه با لنوو پایه لپتاپ را تغییر داده و به جای استفاده از کیس لپتاپ به‌عنوان پایه، از پایه‌های جداشونده متصل استفاده می‌کند.

هنوز برای پیش‌بینی این موضوع که آیا لپتاپ دو صفحه نمایشی Asus Zenbook Duo از لپتاپ مشابه شرکت لنوو بهتر است یا خیر کمی زود است. اما چیزی که تا الان از این لپتاپ جدید به نمایش در آمده به نظر جالب می‌آید. لپتاپ Zenbook Duo مانند اکثر لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با قیمت مناسب ۱۵۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

acer-aspire-vero-16-

Acer Aspire Vero 16

اگر بخواهید با خرید یک لپتاپ دین خود را به طبیعت ادا کنید، قطعا انتخاب اصلی‌تان Aspire Vero 16 محصول کمپانی ایسر خواهد بود که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شده است. این لپتاپ دنباله‌ای بر لپتاپ‌های سری Vero ایسر که از محبوبیت زیادی برخوردارند می‌باشد. لپتاپ‌های سری Vero از پلاستیک‌های PCR بازیافتی درست شده‌اند و میزان این پلاستیک بازیافتی در بدنه این لپتاپ حدود ۶۰ درصد است، که در مقایسه با لپتاپ Acer Aspire Vero 14 تقریباً دو برابر شده است. جدا از پیوند دوباره با طبیعت، ظاهر لپتاپ Vero 16 همانند باقی لپتاپ‌های سری Vero که از طراحی پر لک و بافت خاص در آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار جذاب است.

مشخصات سخت افزاری لپتاپ Acer Aspire Vero 16 خیلی دندان شکن نیست، اما خبر خوب این است که قیمت آن نیز چندان کمر شکن نیست! این لپتاپ از پردازنده‌های اینتل تا Core Ultra 7 استفاده می‌کند. حداکثر حافظه رم آن ۱۶ گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی آن دو ترابایت SSD می‌باشد. قیمت این لپتاپ که در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ (فروردین یا اردیبهشت سال آینده) عرضه خواهد شد، ۷۴۹ دلار اعلام شده است که یکی از ارزان‌ترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 می‌باشد.

acer-aspire-15-3d-spatial-labs

Acer Aspire 15 3D SpatialLabs Edition

کمپانی ایسر یکی از اولین شرکت‌هایی بود که تکنولوژی تصاویر سه بعدی بدون استفاده از عینک را در محصول خود یعنی لپتاپ‌های سری SpatialLab به کار گرفت. اکنون در نمایشگاه CES 2024 این تکنولوژی با قیمت بسیار مناسب‌تری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با لپتاپ Acer Aspire 15 3D SpatialLabs Edition که با قیمت ۱۳۹۹ دلار در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. درواقع این لپتاپ، ارزان‌ترین لپتاپی خواهد بود که از تکنولوژی سه بعدی بدون عینک استفاده می‌کند.

لپتاپ‌های SpatialLabs ایسر با استفاده از دوربین‌هایی، مسیر چشم کاربر را ردیابی می‌کنند و با نمایش دو تصویر از یک نمای خاص بر اساس زاویه دید کاربر، آن نما را طوری نمایش می‌دهند که برای کاربر سه بعدی به نظر برسد. برای استفاده از این تکنولوژی هیچ‌گونه افزونه و لوازم جانبی خاصی لازم نیست.

این لپتاپ از لحاظ سخت‌افزاری نیز تا حد خوبی مجهز شده است. پردازنده استفاده شده در این لپتاپ اینتل Core i7-13620H بوده و در آن از کارت گرافیک‌های انویدیا تا RTX 4050 استفاده شده است. حدکثر حافظه رم آن ۳۲ گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی آن ۲ ترابایت SSD می‌باشد. انتظار می‌رود این لپتاپ در ماه فوریه سال جاری (اواخر زمستان ۱۴۰۲) راهی بازار شود.

در این لیست بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2024 را برای کاربری‌های مختلف و در طیف متفاوتی از سخت افزارها به شما معرفی کردیم. اگر امسال قصد خرید یک لپتاپ جدید را دارید، حتما موارد معرفی شده در لیست بالا را به عنوان گزینه‌های احتمالی خود در نظر بگیرید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا