اخبار تکنولوژی

تاریخ انتشار سیستم عامل Android 14 مشخص شد

گوگل ممکن است در تاریخ ۴ اکتبر سیستم عامل Android 14 را در کنار گوشی‌های پیکسل ۸ و ۸ پرو منتشر کند. این خبر در وب سایت شرکت مخابراتی کانادایی Telus منتشر شده و سپس حذف شده است.

اندروید ۱۴، با نام مستعار Android Upside Down Cake، ویژگی‌های جذابی مانند «تعداد چرخه باتری» و «حالت تعمیر» را ارائه خواهد داد. حتی به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را از داخل صفحه به بیرون منتقل کنند. این اولین باری نیست که گوگل ممکن بوده یک نسخه جدید اندروید را با نسخه گوشی پیکسل همراه سازد. آنها دو سال پیش همین کار را کردند و اندروید ۱۲ را در کنار سری پیکسل ۶ معرفی کردند.

اگرچه گوگل در ابتدا قصد داشت اندروید ۱۴ را در ماه آگوست منتشر کند، اما پس از پایان برنامه بتا در ۲۰ سپتامبر، نکاتی وجود داشت که نشان می‌داد اولین نسخه نهایی در ماه اکتبر منتشر می‌شود. با تشکر از پست Telus، ما تقریباً مطمئن هستیم که روز ۴ اکتبر منتشر خواهد شد.

از نظر سخت افزاری، گوگل گوشی‌های هوشمند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو را معرفی خواهد کرد. این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش OLED روشن‌تر با روشنایی تا ۲۴۰۰ نیت در مدل پرو هستند. با استفاده از پردازنده جدید Tensor G3، آنها همچنین نوید دوربین‌های بهتر و دریافت هفت سال آپدیت نرم افزاری می‌دهند.

سیستم عامل Android 14 در نزدیکی

اگرچه پیکسل ۸ پرو مجهز به تراشه Tensor G3 گوگل بوده، اخیراً با امتیاز ۱۷۶۰ در تک هسته‌ای و ۴۴۴۲ در عملکرد چند هسته‌ای در Geekbench 6 نتوانست عملکرد بالایی داشته باشد، بنابراین نسبت به رقبایی چون OnePlus 11 با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عقب ماند. علاوه بر این، Pixel Watch 2 و رنگ‌های جدید Pixel Buds Pro نیز معرفی خواهد شد.

گوگل هر سال با برگزاری رویدادی از نسل جدید محصولات خود معرفی می‌کند. سال جاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و انتظار داریم برند مورد اشاره اندروید ۱۴ را روز ۱۲ مهر منتشر کند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر اخبار موثق باقی ماند و مشخص شود این شرکت چه محصول دیگری را در این رویداد به نمایش درمی‌آورد.

انتظار داریم بیشتر شایعات منتشر شده به حقیقت تبدیل شده و با حقایقی رو به رو شده باشیم. گوگل در تلاش بوده اندروید ۱۴ را برای محصولات پیکسل منتشر کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا